Toiduuudised

Tervislikud hoidised (1)

Kersti Eero, 5. september 2015 07:00
«Ega retsept ole mingi jumala poolt alla kirjutatud tõde, et täpselt selle järgi peab tegema. Iga inimene võib seda endale pisut meelepärasemaks muuta.» Aive Luigela julgustab hoidiste retsepte vastavalt oma maitsele pisut timmimaFoto: Vida Press

Mis aitaks moosi keetes suhkru pealt kokku hoida ja kuidas vanu retsepte tervislikumaks muuta, õpetab staažikas moosimeister Aive Luigela.

Kui te olete süüa tehes harjunud kasutama kas meresoola, jodeeritud soola või Himaalaja soola, soovitab armastatud toidu- ja terviseraamatute autor Aive Luigela eelistada hoidistes siiski kõige tavalisemat lauasoola. "Näiteks Himaalaja sool on vähem soolane ja kui retseptis vajalikud 2 sp soola asendada 2 sl Himaalaja soolaga, ei pruugi hoidis säilida. Meresool on samuti vähem soolane kui lauasool. Pealegi sõltub tema soolasus sellest, millisest mereveest ta parasjagu toodetud on. Aga tavaline lauasool on alati ühesuguse soolsusega," on ta staažika hoidistajana seepärast tavalisele soolale truuks jäänud. Pealegi on meresool pisut petlik, sest sulab üsna aeglaselt ja marinaad võib seepärast tunduda mage.

Seevastu retseptis toodud 30% äädika soovitab Luigela igal juhul asendada tervislikumate õuna- või veiniäädikaga. "Kui õunaäädikas on meie organismile lausa vajalik, siis teine äädikas on keemiline ühend. Kõigisse köögiviljahoidistesse võib julgelt õuna- või veiniäädikat panna," sõltub valik Luigela sõnul vaid sellest, millise maitsega keegi harjunud on.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

24.09.2019
Kapsad purki koos seente ja kookosrasvaga: nippe jagab näitleja Carmen Mikiver
23.09.2019
Uut moodi hoidised: kabatšokist saab moosi ning baklažaanist hummust ja kalamarja
24.09.2015
Tervislik magus: milliseid asendajaid leidub valgele suhkrule?
12.09.2015
Õunauputus: ilusamad ubinad pane keldrisse, teised tee mahlaks või moosiks