VIIRUSEHIRM JA RESTORAN: kuidas söögikohtades käituda, et nakkusohtu vähendada
Söögikohtade külastamisel on hea kasutada kainet mõistust. Kui sul on plaanis pidulikum õhtusöök peenemas restoranis, ei teeks paha teha kohale telefonikõne ja pärida, kas broneering ikka peab ning kuidas koht on valmis klientide vastuvõtuks.
Kindlasti tuleks järgida terviseameti edastatud soovitusi ehk pesta tihti käsi, aevastamisel ja nuuskamisel kasutada ühekordseid salvrätte, vältida liigset näo puudutamist ning esimeste haigusilmingute korral jääda koju.
Nüüdseks üldkarantiini tõttu küll juba suletud Itaalia restoranid kehtestasid kuu alguses kohaliku uudisteagentuuri ANSA teatel ise reeglid, mis peaks hoidma nii klientide kui ka teenindajate tervist. Samu soovitusi levitavad ka teised vastutustundliku võõrustamise eest seisvad organisatsioonid üle maailma.
1. Hoia pikivahet
Itaalia, kus restoranikultuur on elu lahutamatu osa, lõid söögikohad viirusehirmu leevendamiseks nn meetri reegli. See tähendab, et kliendid ja teenindajad peaksid igas olukorras jääma üksteisest ühe meetri kaugusele. Osades söögikohtades, kus näiteks toitu tuleb tellida leti ääres, on Roomas suisa ristid maha joonistatud, et klient sellest kaugemale ei liiguks.
Lisaks on Itaalia restoranid kärpinud oma teeninduspinda kahe kolmandiku võrra, et niimoodi tagada rohkem ruumi. Kindlasti tuleks vältida tihedalt üksteise kõrval istumist. Ka istuda tuleks meetrise vahemaaga üksteisest.
2. Maksa ainult viipekaardiga!
Kindel nõue on vältida sularaha, sest käest kätte käivad pangatähed on räpased. Eelistama peaks on kontaktivabu pangakaarte.
Samal põhjusel tuleks vältida ka menüüde puudutamist. Küsi parem teenindajalt, mis täna eriti maitsev on.
3. Pese käsi ja desinfitseeri
Kindlasti tuleks võimalikult tihti käsi pesta. Peale sisenemist ja üleriiete eemaldamist peaks see olema kohustuslik.
Küsi julgelt lisasalvrätikuid, kui neid peaks laual nappima. Heas restoranis on pakkuda ka käte desinfitseerija. Kliendid on märganud, et mitmes restoranis on see asetatud nähtavale kohale ning kliente innustatakse seda kasutama.
Kommentaarid (0)