Toiduuudised

Milliseid poolvalmistooteid on kasulik tarbida? 

Toidutare, 7. jaanuar 2019, 12:42
Iga poolvalmistoode pole veel saatanast, kuigi väga sageli soovitatakse neid tervise eesmärgil vältida. Ameeriklased on nagu ikka otsinud mõtlemisvõimega inimesi ehk toitumisteadlasi ning lasknud neil luua nimekirja toodetest, mida võib süümekatena poolvalmis kujul tarbida. 

1. Pähklivõi. Seda on kerge ka ise teha, ent pole suurt vahet, kui kiiremal eluperioodil tood poest. Aga vaid juhul, kui nende koostisainete nimestik on väga lühike: pähklid ja vahest natuke soola, vahendab CookingLight.
2. Külmutatud juurviljad on imelised asjad! Enamasti on need korjatud kõige õigemal hetkel, mil antud vilja küpsusaste on absoluutses tipus. Kaasajal külmutatakse juurviljad vahetult peale hakkimist. Nii pole ka karta, nagu pääseks õhk läbi lõikekohtade kvaliteeti kahandama.
3. Konservoad ja herned. Samamoodi – need on korjatud kõige paremal hetkel ning siis pandud kaane alla tallele.. Kui vähegi võimalik, eelista soolvees, vähesoolaseid ja ökoloogiliselt puhtaid tooteid. Samamoodi tasub rahulikult tarbida purki või kartongi valatud purustatud, tükeldatud või terveid tomateid.
4. Valmiskeedetud puljongid ja fondid (ehk konsentraadid). Eriti ökotooted – nendega on väga kerge teha maitsvaid ja kergesti valmivaid rooge. Ka ökopuljongipulber on väärt abimees!
5. Tuunikala vees ning sügavkülmutatud valge kala. Nendega  on väga hea valmistada kiiresti näiteks salateid, suppe ja pastasid. Kala on oluline osa tasakaalustatud menüüst!
6. Maitsestamata jogurt, juust ja või. Ka need on poolfabrikaadid. Maitsestamata jogurtist saab suurepäraseid pisemaid eineid ja snäkke, killuke võid aga paneb peaaegu iga roa särama – näiteks ahjuvormis köögiviljad. Juustu puhul eelista tükikaupa müüdavat kaupa – riivi ja lõigu vajadusel ise. Nii säilib juust kauem.
7. Pudruhelbed ja täisterajahu. Pudruhelbed on ka poolfabrikaadid, samuti jahu, sest vähesed suudavad ise neid endale viljast jahvatada. Pudruhelbed, eriti maitsestamata on hea aluspõhi, millest valmistada kas hommikusööke või kakukesi vahepaladeks. Täisterajahu on aga organismile kasulikum, kui hing ihkab kasvõi pannkooke.