Rahvatarkuski ütleb, et porgandite söömine tagab hea nägemise - porgandid sisaldavad ohtralt A-vitamiini allikat beetakarotiini.Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 8. juuli 2015 15:27
Toit mõjutab ka silmade tervist suurel määral. Eriti on silmade tervise huvides tarbida A-vitamiinirohkeid toiduaineid, mis suvel on kõigile kättesaadavad.

Oma toiduvalikut peaksid eriti hoolikalt jälgima pikalt arvutiga töötavad inimesed: kui täiskasvanu keskmine päevane A-vitamiinivajadus on ligikaudu 1,5 mg, siis arvutiga töötamisel on see 2,5–3 mg.

A-vitamiinile tähtsaima tooraine – beetakarotiini – rohked varud on kõigis punastes, oranžides ja kollastes puu- ja juurviljades, samuti maitserohelises.

Teine tähtis silmasõbralik antioksüdant on karotiinidega samasse rühma kuuluv luteiin. Seda sisaldavad rikkalikult lehtköögivili (eriti spinat), samuti paprika, porgand, seller ja lillkapsas.

Üks silmasõbralikumaid marju on mustikas: selles leidub eriti rohkelt antioksüdante, mis tugevdavad silma võrkkesta kapillaaride seinu.