Toiduuudised

HEA ABI KAALULANGETUSEKS! 9 vähetuntud supertoitu, mida peaksid kindlasti rohkem sööma (1)

Ohtuleht.ee, 11. aprill 2019, 13:13
Kefiir aitab seedimist korras hoida.Foto: Vida Press
Lõhe, marjad, brokoli, mandlid ja lehtkapsas  – need on dieedimaailma superstaarid. Aga on teisigi toitusid, mida peaksid kindlasti rohkem sööma.

Siin on üheksa väga kasulikku toitu, mis on samuti väärt, et need jõuaksid tihedamini su taldrikule. 

Lillkapsas

Brokoli kui väga kasulik toiduaine on pälvinud väga suurt tähelepanu, aga väga kasulik on ka lillkapsas, mis sisaldab palju kiudaineid ja C-vitamiini.

Foto: Pexels

Sardiinid

See väike kala on toitainete poolest väga väärtuslik. Sardiinid on head oomega-3-rasvhapete allikad ja vähesed toidud sisaldavad nii palju B12- vitamiini. Sardiinides on ka D-vitamiini, mis koos kaltsiumiga aitab tugevdada luid.

Foto: Pexels

Tempeh

Ehk oled söönud tofut, aga kas tempehist oled kuulnud? Ka see on tehtud sojaubadest ja sisaldab palju valku, kaltsiumit ja kaaliumit.

Peet

See juurvili pole pealtnäha väga kütkestav, aga muutub keetes väga mõnusaks ja magusaks. Peedid sisaldavad palju antioksüdante, mis aitavad kaitsta vähi ja teiste haiguste eest. Peedimahl aitab alandada vererõhku ja parandada aju verevarustust. Arvatakse, et peet aitab parandada isegi sportlikke saavutusi. 

Foto: Pexels

Artišokid

Neid võib grillida ja küpsetada. Need sisaldavad väga vähe kaloreid, aga on väga kiudaineterohked.

Foto: Pexels

Kefiir

Kefiir sisaldab väga palju häid baktereid ehk probiootikume, mis hoiavad soolte töö korras ja kaitsevad paljude haiguste eest.

Foto: Pexels

Kuivatatud ploomid

Need hoiavad sinu seedimise korras. Kuivatatud ploomid sisaldavad palju antioksüdante ja kiudaineid. Neid võib süüa niisama, aga lisada ka küpsetistesse, smuutidesse, hautistesse.

Foto: Arno Saar

Läätsed

Läätsed pole nii populaarseed kui oad, aga on samuti väga tervislikud. Söö neid liha kõrvale või lisa suppidesse ja hautistesse – saad häid valke ja kiudaineid.

Foto: Pexels