Retseptid
25. mai 2016, 06:54

Mis on Usaldusväärne Ettevõte ehk mida tähendavad toitlustuskohtade hinnangud veebis

Õhtusöök mõnusas atmosfääris koos hea toidu ja suurepärase teenindusega on tõeline meelehea.

Igal õhtul ei õnnestu seda tingimata kogeda, aga siiski on trend Eesti söögikohtades pigem positiivne ja teenuse kvaliteet areneb aasta-aastalt. Üheks põhjustajaks on kindlasti veebikultuur ja tagasiside võimalik viraalsus. Tänapäeval ei ole enam meelelahutusportaalides uudiseks lood südamlikust teenindajast, kellele kuulsus jättis suure jootraha või vastupidi, eriti ebameeldivate kogemuste jagamisest facebooki seinal, mida mitte ainult ei loeta, vaid ka jagatakse. Sotsiaalvõrgustikud ja otsimootorid teevad ühelt poolt teenindussektori elu raskeks, kuid teisalt jällegi aitavad meie ettevõtetel objektiivselt peeglisse vaadata.

Kliendi Arvamusuuringute Keskus on loonud just viimase küsimusega tegelemiseks sertifikaadi "Usaldusväärne Ettevõte". Esmakordselt Eestis kasutusel olev tarkvara põhineb algoritmil, mis määrab nn. arvamuste koefitsiendi. Iga uuritava ettevõtte kohta kogutakse kriitilise tooniga internetis esinevad arvamused ja kommentaarid, mis mõjutavad lõpliku kuvandi hinnangut. Tarkvaraprogramm valib ettevõtted arvamuste koefitsiendi põhjal. Praegusel hetkel ei kasuta mitte ükski institutsioon sellist analüüsimeetodikat. Kasutatav arvamuste koefitsient on arvuline näitaja, mis vastab ainult kahele väärtusele: „0” või „1”. Juhul kui ettevõttel ei ole internetis negatiivseid kommentaare, siis tema indikaatori väärtus on „0”, mis tähendab, et antud firma läbis uuringu positiivselt. Positiivse hinnanguga uuringus osalenut teavitatakse Kliendi Arvamusuuringute Keskuse poolt heade uudistega.

Projekti eesmärk on luua ettevõtete ja klientide jaoks usaldusväärne kontakt. Selleks loodud keskkonnas www.usaldusvaarneettevote.ee saab sertifikaadi omanik kuvada elektroonilise visiitkaardi, lisada lühiinfot ettevõtte kohta, multimeediat jpm.