Kolumnid

EVELIN ILVES | Kes on haigemajas kuningas ehk Millal on tõbine tohtrist targem? 

Evelin Ilves, 14. mai 2020 08:58
Foto: Mari Luud

Teame seda ütlust küll, et klient on kuningas. Aga haigemajas? Kui puruhaiged ja abitud patsiendid kõrvale jätta, kus arsti korraldustele vastu vaidlemine või ka lihtsalt argumenteerimine   võimatu on, siis kuidas tuleks kaasaegsel tohtril oma „klientidega” või siis „haigetega” nagu kõiki pöördujaid ühise nimega nimetatakse – ümber käia nii, et mõlemad pooled lõpptulemusega rahule jääksid?

See küsimus on sama vana kui on ravimise kunst. Ajad on erinevad, nii ka kombed. Kultuurgi mängib siinjuures vahel määravamat rolli kui oodata oskame. Mind ajendas taaskord sel teemal mõtisklema Kuressaare Haiglaga seotud uudised. Kõigepealt tuli teade, et grupp arste kaebab haigla ravijuhi töömeetodite üle ning nõuab tema lahkumist. Mille peale saabus võimas toetusavaldus terve rea patsientide ühenduste poolt – tollele samale ravijuhile – ning paluti tema kindlat jätkamist. Miks arstid ja patsiendid ühe ja sama inimese tööd nii erinevalt saavad hinnata?

Tõde on selles, et

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

11.06.2020
EVELIN ILVES | Nutikas rahatoov nipp, mis aitab kehal rannavormi saada
04.06.2020
EVELIN ILVES | See mees kutsus otsesõnu mind enda juurde elama
28.05.2020
EVELIN ILVES | Jälle ühe muinasjutu lõpp...
21.05.2020
EVELIN ILVES | Sure või nälga ehk Kas tõesti oli nõukaajal haiglatoit parem?