Toiduuudised

10 VITAMIINIPOMMI: turguta vinduvas hallis talves tervist õige toidu ja joogiga 

Toidutare, 17. jaanuar 2020, 14:28
Vitamiinikokteil Foto: Daisy Lappard
Et see tusameele talv tervisele ja tujule ei hakkas, tasub toidulauale veid enam vitamiine paisata. Nutikad salatid, smuutid ja supikesed on siin inimese vaat et parimad sõbrad. Lisaks - nad maitsevad jube hästi!

Klikka retseptil: Vitamiinikokteil 

Vitamiinikokteil Foto: Daisy Lappard

Paar soovitust: Eelista porgandimahla mehule. Võid lisada joogile natuke laimi- või sidrunimahla, mis lisab joogile mõnusat värskust.

Klikka retseptil: Vitamiinipüree mee, ingveri ja astelpajuga, et peletada haiguseid 

Vitamiinipüree mee, ingveri ja astelpajuga, et peletada haiguseid Foto: Jaan Heinmaa

Viirus- ja külmetushaiguste hooaajal on tark hoida kodus eksootilist ingverit ning kodumaist mett ja astelpajumahla. Veel targem on aga valmistada neist kolmest vitamiinipüree, mis turgutab organismi päikese- ja vitamiinivaesel külmal ajal. Kasuta näiteks smuuti või kuuma joogi sees, hommikupudru peal või vitamiinina otse purgist. Tee purgitäis ka sõbrale! 

Klikka retseptil: Vitamiinisalat punase kapsa, porgandi ja rohelise sibulaga 

Vitamiinisalat punase kapsa, porgandi ja rohelise sibulaga Foto: Jaan Heinmaa

Mida rohkem värve, seda rohkem kõike kasulikku! Kapsa lillakaspunane, porgandi oranž ja sibulavarte roheline on silmalegi ilus, rääkimata siis kasulikest taimsetest kiudainetest ja vitamiinidest, mida siin on tõesti ohtrasti. Kõik selle seob tervikuks vinegeretikaste, mille üllatuslik koostiaine vanillisuhkur paneb i-le täpi peale! Tee salatit korraga rohkem ja hoia külmkapis, sest seistes maitsed ühinevad ja kõik maitseb iga päevaga veel paremini. Sõbrannadele serveeri kasvõi pokaalist.

Klikka retseptil: Punane vitamiinismuuti 

Punane vitamiinismuuti Foto: Laura Strandberg

Selles vitamiinijoogis saad ära kasutada osa sügavkülma jäänud marjadest. Laste lemmik!

Klikka retseptil: Vürtsikas vitamiinisupp 

Vürtsikas vitamiinisupp Foto: Jaan Heinmaa

Selline vitamiinidest pungil vürtsikas jook võib olla lausa kerge suvise eine eest.

Klikka retseptil: Vitamiinisalat 

Vitamiinisalat Foto: Sandra Urvak

Võrsed ja idandid saavad rammusust juurde avokaadost.

Klikka retseptil: Päikseline smuuti ja roheline energiamahl 

Päikseline smuuti ja roheline energiamahlFoto: Rene Suurkaev

Smuuti tekitab rohkem täiskõhutunnet kui mahl. Seega soovitan retsepti kõigile, kes lihtsalt vett või mahla juua ei suuda. Aga ka mahl on hea. Mõni aeg tagasi lõpetasin kolmepäevase mahlapaastu. Algus oli raske, kuid pidasin vastu ning tänutäheks sain särava näonaha ja tohutus koguses energiat.

Klikka retseptil: Varakevadine energiasalat 

Varakevadine energiasalat Foto: Sandra Urvak

See on küll selline salat, mida süües tunned, et energia tuleb mühinal! Ühel taldrikul on koos kõik varakevadised maitsed: Eesti talvest on alles veel peet, ajatu mozzarella mekib igal aastaajal hästi, kevadine spargel annab kevadehõngu, avokaado ning suitsulõhe pakuvad oma rammususega kosutust kevadväsimuse korral.

Klikka retseptil: Energialaeng 

Energialaeng Foto: Cappy

Kui panna kokku kakao ja puuviljad, ei saa tulemus halb olla. See smuuti on väga maitsev.

Klikka retseptil: Sirje gripirohi 

Sirje gripirohi Foto: Lauri Kulpsoo

Võtab nohuse nina lahti ja aitab tülikal ja tüütul pisikute levimise ajal terve püsida.

Samal teemal

27. veebruar 2020, 11:48
VÄRISE, VIIRUS! 10 lihtsat retsepti, millega tervis tagasi tuua