Sisuturundus

Fitlapi looja Heikki Mägi julgustab tihemini putru valmistama: tervislike Heleni helvestega saab toeka kõhutäie! 

Sangaste Linnas, 2. detsember 2019, 12:51
Foto: Erki Parnaku
„Kuigi tihti peetakse putru ainult hommikusöögiks, siis mina sellega ei nõustu – puder võib olla ka ideaalne õhtu- või lõunasöök. Eelistan üldse rääkida toidukordadest. Ja kui toidukord on pandud kokku headel põhimõtetel ehk siis seal on nii süsivesikuid, valke kui ka rasvu, siis sobib ta igasse hetke. Pudru eeliseks on loomulikult valmistamise kiirus. Kui seapraadi teed üle tunni, siis pudruga läheb alla kümne minuti,“ räägib Fitlap.ee looja ja toitumisekspert Heikki Mägi.

Heikki armastab putru ning valmistab seda üle päeva hommikuti. „Ma teen kõike mugavalt, nii et eelistan kiirkaerahelbeid. Valmistan selle kiirelt valmis ja panen mikrouuni – täpselt viis minutit ja kolmkümmend sekundit ning puder on valmis. Minul on igal juhul kõht täis kuni kella üheni,“ seletab Heikki. Ta nendib, et võrdlemisi iganenud arvamus on, et pudru keetmine võtab pikalt aega. „Mõeldakse, et aga minu vanaema keetis ju kunagi igal hommikul pikalt pliidi ääres putru. Tänapäeval käib asi palju kiiremini – lihtsalt ja mugavalt,“ teatab Heikki.

Foto: Erki Parnaku

Ta ise fännab Heleni kaerahelbeid, millest mitmetel on ka sinine Fitlapi soovitusmärgis. Mis puutub inimeste hirmu, et puder võib teha paksuks, siis ei ole sel alust – liiga palju kapsast süües võib ka ju paksuks minna! „Mulle meeldib Heleni kaerahelveste maitse, aga peale selle on tore, kuidas sealsed inimesed oma tööd teevad – milline hingestatus! Nad teevad kõike uhkusega!“ kiidab Heikki. Tema hinnangul on tähtis ka Heleni toodete kodumaisus. Kõik Heleni teraviljad kasvatatakse Eestis, näiteks kaerapõllud asuvad Tartu külje all.

Foto: Erki Parnaku

Teravilja söömine on tervisele kasulik, sest nendes on rohkelt kasulikke aineid! Heleni helvestes on palju energiat andvaid süsivesikuid ning taimedes leiduvaid asendamatuid kiudaineid (mis tagavad korras seedimise). Lisaks leidub beetaglükaane, mis aitavad kolesteroolitaset kontrolli all hoida; vaske ja kaaliumit, mis toetavad närvikava ja immuunsüsteemi; rauda ja magneesiumit, mis aitavad vältida väsimust; kaltsiumit, mangaani ja fosforit, mis hoiavad hambad ja luud tervena, ning B1-, B2-, B3- ja B5-vitamiini, mis teevad nii, et oleksid kaua kaunis ning terve.

Foto: Erki Parnaku

Heleni toodete valikus on nii täiskaerahelbeid kui ka kiirkaerahelbeid. Heikki tõdeb, et tihti arvatakse, et viimased on vähem tervislikumad. „Aga vaadeldes kiudaineid, siis neid on sisuliselt sama palju!“ teatab asjatundja. Nii kasutabki tema igapäevaselt oma pudru valmistamisel Heleni kiirkaerahelbeid.

Foto: Erki Parnaku

Heikki enda lemmikpuder on Fitlapis nime all Lihtne kaerahelbepulber. See koosneb Heleni kiirkaerahelvestest, banaanist, piimast sarapuupähklivõist, roosast soolast, kaneelist ja rosinatest.

Lisaks annab ta veel kolm head pudruretsepti:

Retsept nr 1: Heleni täisterakaerahelbed, India pähklipiim, mesi, banaan, kakaonibsid (100% kakao, ilma suhkruta), roosa sool. 
Retsept nr 2: Heleni helbed seemnete ja porgandiga, piim, roosa sool, kodujuust, tüümian, taluvõi.
Retsept nr 3: Heleni mitmeviljahelbepuder jõhvika, kookose ja õunaga, kookospiim, õun, Kreeka pähklid.

Foto: Erki Parnaku

Heikki tõstab esile ka Helde sarja kuivainete segud, mis on valmistatud nii, et need oleksid valgu- ja kiudainerikkamad ning sisaldaksid õige koguse vajalikke vitamiine ja mineraale. Omavahel on kombineeritud imeliste omadustega kaera, otra, tatart ja kaerakliisid ning erinevaid lisandeid (näiteks seemned, porgand, jõhvikad jms), mis kokkuvõttes annavadki segudele need kasulikud omadused.

Foto: Erki Parnaku

„Nii et ma soovitan kindlasti putru tihedamini valmistada – see on hea, lihtne, kasulik ja toekas toit,“ paneb Heikki lõpetuseks inimestele südamele.

Loe Heleni helveste kohta lisaks SIIT!