Kolumnid

EVELIN ILVES: olen ahastuses, lausa nutma ajab!

Evelin Ilves, 1. august 2019 08:04

172 KOMMENTAARI

n
Noh!/ 2. august 2019 12:44
Ahastasid, nutsid peatäie, ja jätkad samad vaimus.
j
järgmisena/ 2. august 2019 09:28
ootaks midagi küberteemalist probleemi käsitlust, need artiklid on väga valgustavad, ka kliimaparandamise probleemidest Hiiumaal võiks tõsiselt probleemi juurde tulla.
o
ostja/ 2. august 2019 08:55
Ostes teleka,pesumasin jne.saad kaasa paksu raamatu,kus "100" keeles juhised kasutamiseks ja siis otsid eesti keelt ja tahad lugeda,tuleb kindlasti võtta appi luup,vanasti öeldi kiri kui kirbusitt,täpselt sama puhastusvahenditel. Milleks mulle need paksud raamatud??
s
Sirge/ 2. august 2019 08:51
Eesti on ennast juba verest tühjaks laskmas püüdlikult globaalsete bioärimeeste taskuid täites küll autodesse solkbiokütust valades või ülimagusaid ja mürgiseid rahvusvaheliste brändide toidu ja joogitaolist saasta tarbides. Aitab juba!CO2 luulude ja Putiniga hirmutamisest. Me pole kellegi ees süüdi ega võlgu. Maailma parandamiseks tuleb kolmanda maailma inimestele kasvõi jõuga selgeks teha puhtuse pidamine ja see, et jänese kombel paljunemine pole jätkusuutlik. Joogikõrte ja puust kahvlitega me siin maakera kuidagi ei päästa. Oleks aeg lõpetada võltseetiline jutt ja elada ainsat oma elu
k
keda/ 2. august 2019 07:24
keda huvitab , et iga nädal on sul postkastis korraliku raamatukese koguses kaubakettide reklaame. Korralik klantspaber, , värvid, kokkupanemine, postkastidesse jagamine, trükkimine... Ja nii iga nädal.Vaene inimene loeb seda kalli pildiraamatuna ja kui ta teaks, et igas marketis on alates igast teisipäevast müügil odavamaid kaupu, käiks ta need läbi , teda huvitab vaid mõni kindel kaup mitte need sajad plastkarpides tooted, mis on 30 senti täna odvamad. Kellel raha rohkem see ei loe neid reklaame ammu. Aga üksik vanainimene võtab hommikul relaami postkastist ja tunneb ennast elusana.
m
miks/ 8. august 2019 08:20
miks ei võiks kõik need reklaamid olla igaühe tellitavad. Miks selline paduuputamine, meeletu raiskamine. Selle asemel võiksid need "tootjad" hakata tööle, et ei peaks idast töölisi sisse va'edama?
o
onkel/ 2. august 2019 00:58
Paha lugu küll nende kilekottidega, kuid nagu nüüd selgus on see üks üleilmaline libauudis ja lausvale. Tegelikult laguneb kilekott looduses kolme kuu jooksul. Aga avalikult levitatakse laimu, et kile ei lagunegi ja selle nimel on kogu ilm hulluks pööranud viljeledes hüsteeriliselt mingit eko-öko-bio-säästu majandust. Mingitel rahajõmmidel on lihtsalt taas vaja taskuid täita ja kuulujuttude levitamisega saabki seda kõige lihtsamalt teha. Au meediale ja isehakanud teadmameestele, kes kõigile näkku valetavad.
h
Hiiu Töll/ 2. august 2019 00:00
Osta Rimist! Kõik on minimaalses pakendis ja odav!

o
oleks sorteerinud oma väljendusi ja tegusi/ 1. august 2019 20:21
oleks olnud praegugi nn ljeedii
n
no/ 1. august 2019 20:32
Evelin, mine uuri veidi neid katuseid, või Mine korstnapühkijaks-Hambaarstiks, nagu lüpsja-keevitaja, siis pole häda midagi. Hakka tööle , ära ohi . Oled ära tüüdanud oma joraga.
m
miks sa siis ei nutnud/ 1. august 2019 19:44
kui eesti rahvast halvustasid ja liiberdasid......
ä
ära/ 1. august 2019 19:33
nuta lillekapsas, homme sööb sind hobune
h
1. august 2019 20:53
hobused ei söö vaalasid
S
täna 16 : 11 / 1. august 2019 17:55
Sellist mega suurt riisi kotti vòib vist küll ainult hiinlasele soovitada .Minu nõuanne kõik asjad poes ja apteegis lahtiselt kastidesse ja las siis igaüks otsib sealt pestud või pesemata kätega . Head isu !
n
Nii lihtne see ongi!/ 1. august 2019 17:55
Prügisorteerimise kohalt on arvatavasti esikohal Rootsi. Ametnikel pole vaja muud, kui võtta ette üks korralik õppereis sinna. Pole vaja hakata leiutama jalgratast!
e
Eestlane Rootsis/ 1. august 2019 18:19
Rootsi on kindlasti parim kõikvõimalike statistiliste andmete "ilustaja" Euroopas. Igapäeva elu reaalsus on siin hoopis midagi muud. Tallinnas sorteerisin ma prügi juba 90-ndate lõpul ja Eestis käies teen seda siiani. Rootsis ei ole mingit igapäevast biolagunevate, plasti jm jäätmete sorteerimist. Jäätmejäämu on igas kommuunis mitmeid ja rootslased mingid jäätmed sinna viivad, aga meil on üks konteiner (mitte 3 erinevat nagu Tallinnas) ja igapäevsed jäätmed lähevad kõik sinna kokku. Stockholmis tekib aastas 20 000 isetekkelist prügimäge (enamus uusrootslaste linnaosades), kirjutas Stockholmi ajaleht
m
Mh/ 1. august 2019 19:30
See pidi vist nali olema?! Vt tänapäeva Rootsit ja selle elanikke, kas kujutad ette neid no-go tsoonis prügi sorteerimas..? Seal on võimatu kõndidagi, mõlemad tänavapooled on rämpsu täis.
r
1. august 2019 22:50
Rootslaste praht uhatakse meie saarte randa.

a
Arvamus/ 1. august 2019 17:51
Pakendamine tähendab ostjale sundkoguses kaupa,see on pakendi kõrval teine probleem.Alternatiiv osta soovitud koguses kaupa on väike,letimüük on meie poodides minimaalne.Sanitaarnõuded ja toidu ohutus on head asjad,samas 1-2liikmelised leibkonnad vajaksid väiksemaid koguseid,siis ei läheks osa toitu äraviskamisele.Selliseid ostjaid on palju.Sageli poes käies väikses koguses värsket ja mitmekesist toitu osta on ratsionaalne tervise ja rahakoti seisukohast.
j
ja keegi pani Sulle miinuse/ 1. august 2019 18:31
mina elan ka üksi ja kogu aeg on probleem üle jääva toiduga. Pasteeti ei saa osta, sest pool läheb ära viskamisele. Kaua seda pasteeti ikka süüa? No söön 2 hommikut ja ühe õhtu, siis juba enam ei kutsu sööma. Sama paljude teiste toiduainetega. Kui teha väiksem pakk, siis jälle kulub pakendi peale rohkem. Mitte ei tea, kust otsast seda probleemi lahendama hakata. Ainult turul. Paraku on see paljude jaoks kauge minna.
g
gg/ 8. august 2019 08:27
kas on ratsionaalne pakkida 100- 150 grammistesse topsidesse toitu ja nii prügi tekitada. Kui kodus pole külmkappi, siis muidugi peab iga päev oma 100grammise karbikese järel käima. Suured pakendid peaksid olema suhteliselt odavamad.
k
1. august 2019 17:15
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
v
vanaema/ 1. august 2019 23:10
Ära fantaseeri, nõuka ajal pakiti kaup poodides valgesse paberisse.
u
ununenud asjad/ 2. august 2019 08:01
Ei mäleta enam, kuidas näit. kulinaarialetis kruubiputru või rosoljet müüdi. Kas müüja keeras paberist torbiku? Tundub uskmatu. Ehk oli pärgamentpaber, mkis vedelikku läbi ei lasknud? Muidu olid müüjad osavad torbikukeerajad. Lapsena kommileti juures imetlesin alati, kui osavalt tädi torbikuid teha oskas - sekund ja valmis!
<
1. august 2019 17:11
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
t
taevake/ 1. august 2019 18:32
ma ei söö seda kogust surmatunnini ära.
k
1. august 2019 16:08
kopraonu ,sul kulub palju hambapastat,kuhu tühjad karbid paned
p
plastic/ 1. august 2019 15:54
Salvo kelgud tuleb ära keelata, Plastiksuusad ka.
j
1. august 2019 16:24
n
nujahh/ 1. august 2019 15:40
Piller tuleb pika ilu pääle
õ
Õige jutt./ 1. august 2019 15:40
Evelinil õigus,vähemalt seekord. Hirm tuleb peale.kui vaatan kauplustes pakendeid. Nõukogude ajal sai ka kõik kaubad ostetud,aga niisugust pakendihullust ei olnud.Tangainete , jahu,suhkru jaoks võeti kodust kaasa riidest õmmeldud kotikesed .Kilekotte ei tuntud. Midagi peaks tõesti ette võtma,see asi on päris hull. Inimesed upuvad oma suure puhtuse sisse- nii olevat ka piiblis öeldud.Ema rääkis kunagi.
e
ets/ 1. august 2019 21:55
nõuka ajal olid riiulid tühjad suurelt jaolt ja kõik asjad pakiti paberisse, sest plastikkotte oli ainult viru ärikatel
n
nonoh/ 2. august 2019 06:54
see oli küll 200 aastat tagasi, kui kodust võeti kott jahu jaoks kaasa, aga meil on ka eluiga kõvasti kasbvanud, kes teab
l
la-laa/ 1. august 2019 15:31
Laulupeol olevat kasutatud supikausse-lusikad, mis tehtud papist, vooderdatud biolaguneva maisist tehtud kilega. On tõsi või?

t
Tundmatu/ 1. august 2019 14:14
Mm antud inimene, poes käies väljub ka meeletute kogustega kilekottidega
s
Sillen/ 1. august 2019 14:05
Lp. Evelin! Võta esiteks oma restoranis Hiiumaal kasutusele korralikud nõud, mitte ühekordsed papptaldrikud ja plastlusikad. Kõigile taskukohahaseid nõusid saab osta Arkogr.....
p
pesemine/ 1. august 2019 16:03
maksab väga palju. Suvekohvikus euronõuete täitmine on mõttetu kulu. Kahjuks.
p
Prahi sorteerimine on keelatud,olmepraht tuleb asetada Toompea lossi platsile./ 1. august 2019 14:01
Tööstus toodab prügi !!! Marek Strandbergi lugu: Piiramatu kasvu orgasm Just nimelt, tööstus toodab prügi,mitte ei tekita. Tööstus toodab prügi !!! Prügi tootmisest pani eesti keelde loo Marek Strandberg "Piiramatu kasvu orgasm". Tarbijad ei tekita prahti aga ostavad prahti sest tööstus toodab vaid prügi. Tarbijad on sunnitud ostma prügi sest tööstus toodab vaid prügi..
t
1. august 2019 13:57
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
k
karbike/ 1. august 2019 15:28
Tbletilehed on sellepärast karbistatud, et sinna mahuks poolemeetrine infoleht, kus kirjas, mida halba need tabletid teha võivad.
j
jah/ 1. august 2019 16:05
kõigi tablettide kohta tuleb kaasa leht selgitusega 20-s keeles, mida need ravimid halba võivad teha. Nagu arst ei võiks öelda. Aga pole midagi parata - kohtukeisside vastu peab end kindlustama. Said paber- said. Nüüd oma asi, kui vale tabletti sööd.
a
Aplad tabletisõltlased!?/ 1. august 2019 13:52
Selle koha pealt peaks Evelinil küll häbi olema. Mõni inimene lihtsalt peab tablette võtma, et elada, sealhulgas on ka lapsi. Need pole ise seda tahtnud ja pole ka tabletipurki ise suuremaks teinud, et tunda uhkust nagu ta ütleb, ikka häbiväärne jutt. Lootku, et ta ise ei peaks tablette kunagi võtma.
c
Ccc/ 1. august 2019 15:25
<
1. august 2019 13:45
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
k
kahjuks/ 1. august 2019 16:08
tarbib valke ka inimene. Niigi on maailmas toidupuudus. Biolaguneva kile tootmiseks tuleks kasutusele võtta mingi taim, mida söögiks ei tarbita. Nt võilill. Või lupiin.

l
Leian, et/ 1. august 2019 13:34
Prügi tekitavad eeskätt tööstused, ka kauplustel on siin oma osa, aga süü ja kohustus aetakse tavainimese kaela. Kui ei müüdaks kõiki asju plastpakendites, siis ei peaks ju neid sorteerima ka. Poes ma võiksin näiteks kartulit jm köögivilju panna ka paberist kotti, aga neid pole seal. See võrgust kott, mida seal müüakse, mullaste kartulite jaoks ei sobi ju. Viilutatud vorsti, sinke jne võiks ka paberisse panna, mitte plasti. Ja kes suuremates kogustes mingeid asju tellib, neil võiks olla taaskasutatav taara, mille tagastades saab osa raha tagasi. Mõtlemisainet oleks siin küllaga.
h
Hans / 1. august 2019 13:29
Kas me saime selle raha eest jälle ühe mõttetu olendi,kukesupp.
j
1. august 2019 13:20
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
j
joh/ 2. august 2019 06:57
ole ikka mees, mitte jutunaine
h
Hell/ 1. august 2019 13:14
Milline häbematus inimese poolt, kes järjekordselt üritab arstiks saada. Aplad tabletisõltlased, kes need tema arust on, noh, võibolla tema tutvusringkonnas on selliseid, aga mina elan, just elan ainult tablettide varal ja nii juba mitu aastat. Kas ma olen tabletisõltlane, ei ole, see on ainus viis elada, elada vaikselt ja tagasihoidlikult, peaasi, et elada. Oi ta on häbematuinimene, mõtlematu ja südametu.
u
Usun/ 1. august 2019 17:31
Kas sõnavalik pole mitte järjekordselt ajakirjaniku sõnavarast? Ei usu, et üks mõtlev ja hooliv inimene nii oma mõtet sõnastaks.
t
to Hell/ 2. august 2019 06:59
milline inetu sõnamulin kirja pandud. Pole ime, et oma kurjuses ei saa ilma tablettideta.
m
Mind ajab/ 1. august 2019 13:07
ONIA nutma ja 13 milli ka ahjus
d
1. august 2019 13:02
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
m
1. august 2019 15:53
mõnel pätsu püksis,aga mõnel peas ja nii uhket tiitlit ma vaalale ei annaks
t
Tiit/ 1. august 2019 13:01
Evalini koiga suurem hirm on, et teda unustatakse ära. Meab ju igasuguse jamaga pildile ronima.
n
Nisu/ 1. august 2019 15:31
Ei ole jama, miks ma pean kaubaga hunniku pakendeid koju viima.
t
to Tiit/ 2. august 2019 06:59
ole ikka mees mitte tänitaja
a
aadu hiiumaalt/ 1. august 2019 13:01
tuleb vähem tarbida ja kodus süüa teha. sellesamasase evelini juurde ju keegi jala ei könni. kuskil karusabaalune orjaku teeristi putka, söit sinna pudelitäis benssu-pole parem pakendist

t
Tööstus toodab prügi !!! Marek Strandbergi lugu: Piiramatu kasvu orgasm/ 1. august 2019 13:00
Just nimelt, tööstus toodab prügi,mitte ei tekita. Tööstus toodab prügi !!! Prügi tootmisest pani eesti keelde loo Marek Strandberg "Piiramatu kasvu orgasm". Tarbijad ei tekita prahti aga ostavad prahti sest tööstus toodab vaid prügi. Tarbijad on sunnitud ostma prügi sest tööstus toodab vaid prügi..
k
kõigepealt/ 1. august 2019 12:59
tehke inimestele selgeks, kuidas prügi sorteerimisjaamas sorteeritakse. .Kui ma seda prügi juba kodus sorteerin, siis tahaks teha nii, et keegi enam ei peaks seda ümber sorteerima. Klaasiga sama jama ju. Kas pesta või mitte? Mida sellega edasi tehakse?
e
ert/ 1. august 2019 23:05
Mine prügimäele siis näed! Kõik see jama on ühes suures kuhjas.Kaasa arvatud ülikalli hinnaga utiliseeritav eterniit.Saage aru et selle sorteeritud prügiga pole midagi teha.Enamus kõlbab ainult ahju ajada.
e
ert/ 1. august 2019 23:07
Komöödia on eesti ajakirjandus! Kuna lauses oli sõna a.h.j.u ajada läks kommentaar modereerimisele.Tule taevas appi!
e
eduuu/ 1. august 2019 12:55
hakkab pihta , modele kuluks ka üks korralik nutt ära , saad ka naca ajuloputust
v
vana nõid/ 1. august 2019 12:54
nuta , nuta ,nuta tibuke , saab kergem ja puhastad oma ajusid ka
m
1. august 2019 15:54
n
Nautleja/ 1. august 2019 12:52
Mulle ka selline ahter meeldib!
b
Biolagunevat kile valmistatakse kardulajahust mikrolaine ahjus./ 1. august 2019 12:48
Eesti vajab kardulajahu ja kardulakr6psude vabrikut sest siis hakatakse enam tootma kartulaid ja see viib omahinna madalamale . Biolagunevast kilest saab valmistada kehakatteid ja pakendeid.
t
Tiit/ 1. august 2019 13:00
Tore oleks näha kui sa nende kardulajahust riietega vihma kätte jääd. Tore vaadata kui sa palja pepsiga ringi silkad.
t
Tiit/ 1. august 2019 13:03
Lobus oleks vaadata, kui sa kartulijahust riietega vihma kätte jääd.
t
Tiit/ 1. august 2019 13:05
Kas sa ise valad oma auto paaki vett? Jutustad niisama, loe ja vaata vähem uhuuteadlaste ulmeunistusi.
&
1. august 2019 12:44
"Eestis kulub igal aastal autokütusele umbes 10 miljardit eurot, mis teeb 7500 eurot iga inimese kohta (rinnalapsest raugani). „See raha läheb naftašeikide taskusse. Milleks me neile seda kümnist maksame, kui nutika planeerimise abil saaksime kõik oma sõidud tehtud kodumaal toodetud energiaga?” püstitab Ja rmo Tu isk küsimuse. " Auto paaki,bensiini ja diisli asemel,vala vett s.o. oma autoloksule paigalda vesiniku generaator mis eraldab veest vesiniku ja juhib selle mootorisse.
t
täpselt sama olen / 1. august 2019 12:22
rääkinud ka riigiametites asjale lähedalseisjatele, et pole vaja Roheliste plära vaid Tootjad on vaja võtta pihtide vahele. Olmeprügi konteinerite veo eest tasuvad inimesed sisuliselt ÕHU eest, ca1/4.

n
Nõid/ 1. august 2019 12:20
Küll inimesed on ikka õelad. Üks jobu ees ja teised kaagutavad järgi. Mida see Evelin teile isiklikult teinud on, et vahutate. Igati tore naine. Mida ta teile isiklikult teinud on? Tundub, et kommenteerijate on selle mõistusega probleeme. Normaalsed te küll ei ole. Jõudu nüüd veel hullemaks vahutamiseks peale minu kommentaari.
u
Uuno/ 1. august 2019 17:01
Põhimõtteliselt on kõik naised igati toredad! Pole see Evain teistes halvem ega parem. Kahjuks peab ta ennast aga ise teistest peajagu ülemaks, sestap ta jutud ja lood ei veena, ikka kumab läbi eneseimetlus.
p
Põhimõtteliselt!/ 1. august 2019 12:17
Ega asi enne ei lõpe kui prügi kogumine, sorteerimine ja muu sellega kaasnev pannakse uuele alusele. Miks peab lõpptarbija kinni maksma tööstuste poolt tekitatud prügi? - Mitte lõpptarbija ei tooda prügi vaid seda teevad tööstus ja kaubandus. Sellega nüid sedasi aga põhiline oleks ikka see, et mitte prügikoguja ei peaks selle aäraviimise eest maksma vaid otse vastupidi, prügikogujale ja selle kogumiseks sorteerijale peaks maksma ja küll siis metsaalused lausa "imeväel" puhtaks saavad ja prügi "individuaalne põletamine" nagu Evelin ütleb praktiseerivat, ei tasu ennast ära. Praegu tasub.
t
Tööstus toodab prügi !!! Marek Strandberg &quot;Piiramatu kasvu orgasm&quot;./ 1. august 2019 12:55
Just nimelt, tööstus toodab prügi,mitte ei tekita. Tööstus toodab prügi !!! Prügi tootmisest pani eesti keelde loo Marek Strandberg "Piiramatu kasvu orgasm".
o
Oii kui tigetaks teeb!!!/ 1. august 2019 12:14
Mis oli nõukaajal viga ja sellel süsteemil, polnudki prügi?! Mida te panete inimesed veel raskemasse seisu, tootjaid peab survestama, mitte inimesi!!! Inimesed maksavad niigi topelt, aga kui mul valikut ei ole ja pean selle pakendiga söögi moodi asja ostma, siis nõuate, et inimesed ennast tükkideks tõmbaks! Kõik ei ela suurlinnades, kus kõrgepalgalised saavad pakendivabalt ökotooteid osta!
s
sa ei tea/ 1. august 2019 18:37
nõuka aegsetest prügilatest midagi. Ka sellest kahjust mida loodusele siis tehti.
o
ohkaja/ 1. august 2019 12:08
Sorteeritud prügi peaks veetama ära tasuta! Seni, kuni see nii ei ole, ei muutu miskit selles vallas.
k
K./ 1. august 2019 12:52
Sorteeritud prügi viiaksegi suures osas tasuta minema! Ja miks üldse keegi teine peaks kinni maksma sinu prügi?
m
Mhmh/ 1. august 2019 12:04
Mine vaata, mis Venemaal toimub.
t
1. august 2019 11:41
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
l
lugeja/ 1. august 2019 23:15
Elame mehega kahekesi ja meil prakitiliselt ei teki toidujäätmeid. Teeme süüa parasjagu nii palju, kui vaja. Ainult mõnikord läheb saiatükk hallitama. Selle viskame lindudele.
l
lugejale/ 2. august 2019 17:26
aga mis sa kohvipaksu ja teekottidega teed? Kartulikoored sööd ka korralikult ära ja kõigi muude taimede koored? Ploomi ja kirsikivid neelad kohusetundlikult alla. Ega mul ka biojäätmeid palju ei teki. Vahel paraku on vaja ära visata ka mõni mädanema läinud kartul või õun, potipõhja jäänud makaronid, mida keegi enam süüa ei taha. Vaat leiba ja saia hallitama ei tohigi lasta, saati veel lindudele sööta. Mina ju näen juba ette, et kogu vana saia ära süüa jälle ei jõua. Siis võtan ja kuivatan selle ära ja pärast annan kanadele toiduks. Aga tore muidugi kui on oma kompostikast.
j
jäätmejaama prügisorteerimisoperaator/ 1. august 2019 11:38
Tulge meile tööle, siis saate asjast õige pildi
s
1. august 2019 11:37
Selle koogikese asemel teinud kardulajahust biolagunevat kile mikroraineahjus.

e
Evelinile/ 1. august 2019 11:32
Esimene artikkel, mida lugedes olin 100% kirjutajaga nõus. Enne ei saa see sortee-rimine selgeks, kui inimesed ei saa teada, mismoodi jäätmejaamas kõik pakendid üle sorteeritakse. Sellest peaks lähtuma. Kui me juba sorteerime, siis võiks seda teha nii, et jäätmejaamas ei tuleks kõike üle sorteerida. Meie kortermajade hoovis on segaolmejäätmete hulk märgatavalt vähenenud. Enda seisukohast võttes ei oska kuhugi panna toidujäätmeid. Neid tekib vähe ja kui tahaks mingit kotitäit saada, siis see läheb enne täitumist kindlapeale haisema. Toidujäätmed aga teevadki kogu muu prügi ligaseks.
w
Www/ 1. august 2019 11:25
t
tark vanamees/ 1. august 2019 11:16
Eks see ole ju meie armastatud valitsejate "deela". Reaalsus on, et nad ajavad ainult mullikesi suust välja ja aelevad luksuses mille meie kinni maksame.
n
Nipik/ 1. august 2019 11:06
Pakendikonteinerlus on ikka suur jama küll: eraldada tuleks ikka liigiti. Kui pannakse kokku piimapakendid ja kile, siis sellises asjast mu meelest küll kasu pole. Kile, plast tuleks ikka muust jamast eraldadi kokku koguda.
r
Reet/ 1. august 2019 12:02
Neid sorteeritakse jäätmejaamades liigiti veel mitu korda. Aga... tegelikult ka: miks peab näiteks hambapastatuubil olema veel pappkarp ka ümber.
s
soomes/ 1. august 2019 16:15
on mingi tehas, kus toodetakse kõvast kasutatud plastist wc-potiharju. Plastikust olla kuuldavasti neil puudus.
f
Fanny/ 1. august 2019 11:03
Ülimaitsava sokol.leiva koostisosad on kõik pakendatud omaette taarasse mitte ei ole kõik ühes hunnikus, mida proua teeb selle hunnikuga või saab ilma pakendita neid hoiustada?Probleemi on, kuid paku välja väljapääs.
e
Els/ 1. august 2019 10:59
Prügimajandusega tekib igasuguseid probleeme.Teatavasti on nõue, et iga elamu juures oleks prügikonteiner. Mõned aastad tagasi jõudis see nõue ka maale meie kodukülla. Esialgu isegi jätkus aastate jooksul kogunenud prügist konteineri täitmiseks. Nüüd prügi otsas. Kolme kuu jooksul tekib umbes ämbritäis prügi ( seegi põhiliselt hõbepaberist pakendid)Prügiveo teenusest loobuda ei saa. Et mitte tühiveo eest tasuda pannakse nüüd konteinerisse puhtad pakendid, mis varem viidi pakendi kogumiskasti.
k
Katrin/ 1. august 2019 10:56
Plastiku põletamine on väga mürgine tegevus ja mõjutab ümbitsevat hullusti. Kui inimene on roheliste eestkõneleja, siis selline tegevus on küll mõistusevastane. Korja see plastik samasugusesse plastkotti ja vii konteinerisse, selleks need ju paigaldatud ongi. Muidugi see jutt ülepakendamisest on jumala õige.
v
vedelale/ 1. august 2019 16:17
probleem on pesemine. Kui keegi tahab paneb miskisse potsikusse mürki ja seda ei pese sealt tavalisel moel välja. Kuna hullus maailmas aina levib, siis arvestatakse ka võimalustega, millele varem keegi ei mõelnudki.
p
1. august 2019 10:49
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
m
Mökuke/ 1. august 2019 11:44
Sõnavõtmsiest pole kasu. Snnapaika need sõnad jäävad. Tuleb pikettima hakata! Protestimiitingud, rongkäigud,E. "Eesi vabaks! Plastivabaks! Pakendivabaks" E. Ilves kõige ette. Kui selline ühiskondlik liikumine korraldataks, oleksin ka käsi. Tselluloositehas jäi tänu kodanikualgatsele tegemata, võiks ka plastiga asi korda minna. Minust endast pole organiseerijaks asja, aga Evelin suudaks küll. Kräpi ta ju suutis likvideerida.

a
Ahasta, ära ainult nutune ole, oled niigi &quot;õrnahingeline&quot;, vajad tähelepanu./ 1. august 2019 10:25
Mõtle pigem sellele, et kuidas ja kust leida järgmine ahastamise koht ja ole ikka meedias nähtav.
n
no/ 1. august 2019 14:45
sa ikka päris imelik, tõsise jutu järel hammustad inimest ennast.
l
leidlik/ 1. august 2019 10:16
Naabrimees löikas selle artikli ajal 20 hehtarit talinisu :)
h
Hügieen / 1. august 2019 10:12
Pakendita salatid ja teised toiduained on minu jaoks ebahügeenilised . Paljud ei pese käsi peale tualeti kasutamist ,nina nokkimist , suunurkade nühkimist jne . . Nende pesemata kätega puudutatakse toidukraami poes . Mandariinide tulekuga poodidesse algab ka kõhulahtisuse hooaeg , sest mandariini kastis sobravad sajad käed .
m
mandariin/ 1. august 2019 11:44
neid isegi korjavad sajad käed ja mõnikord on need korjajad ka haiged.
k
Kas.../ 1. august 2019 11:59
...siis koju tulles ise käsi ei pese ja juur-,kui ka puuvilju?Arvan,et neid tuleb alati pesta.
h
huvitav/ 1. august 2019 12:52
50aastat tagasi ei olnud rahval rohkem kõht lahti kui praegu.
n
nimi/ 1. august 2019 10:05
Mina nt ei saa aru, miks jäätmete ära andmine üldse tasuline on? Ega inimene meelege neid jäätmeid ei tekita, aga praegu karistatakse inimest. Jäätmete eest peaks maksma see, kes neid tekitab st kui tootja pakendab oma toote mitmesse eri pakendisse, siis maksku kohe ka riigile selle pakendi hilisem utiliseerimise kulu! Eile just oli telekas, kus vist Rõuge vald võttis oma elanikelt prügi vastu tasuta! Nii peaks olema igal pool, lõppkokkuvõttes oleks metsaalused puhtad ja kulud väiksemad, sest selle koristamise peale läheb ikka hulga ressurssi.
n
nimi/ 1. august 2019 10:06
Samuti võiks olla kõikjla tasuta pakendikoti süsteem nagu mõnel pool on, kus kord kuus kogutakse eramaja aedade tagant ära kuu jooksul kogunud pakendid. Inimesele jääb ainult kokku kogumise vaev ja aia taha koti tõstmine. Prügimajandus tuleb teha võimalikult odavaks ja mugavaks, mitte kalliks ja ebamugavaks.
s
see on meie/ 1. august 2019 10:47
mittetoimiva prügiveo seaduse tagajärg ja väidetavalt ostetud seadus, küll reffid ja irltsikud teavad.
j
jutt/ 1. august 2019 11:48
jumala õige. Mõelgu need toidupakendajad ka selle peale, kuidas vähem rämpsu tekitada. Vanasti osteti klaaspurke tagasi, praegu seda miskipärast ei tehta. Mina olen senini kõik oma purgid pesnud ja siis klaasikasti viinud. Kas võib ilma pesemata viia? Midagi selle klaasipuruga ju tehakse hiljem. Inimesed võiksid teada, mis sorteeritud pakendist edasi saab. Kui palju on vaja pesta ja kulutada vett? Mille võiks niisama tagastada, ilma pesemata?
p
pahamamma/ 1. august 2019 12:03
Seni kuni prügivedu on tulus äri, ei muutu mite miski. Ammust ajast on teada, et mujal maailmas sorteeritud prügi viiakse ära tasuta! Meie riigis on ainult jutt, et sorteerige! Miks peaks inimene seda tegema. Lisaks on meeletu reostus klooritatud paberil reklaamid, kataloogid! Iga päev on postkastid neid täis. See on samuti prügi, millest lahtisamiseks peab inimene maksma, kuigi ta pole seda oma elamisse soovinud!
m
Mäletan/ 1. august 2019 12:31
Ma eespool ütlesin, et mitte tasuta, ikka tasu eest aga maksta tuleb kogujale, mitte kogujalt veel raha ka võtta. Ma mäletan veel "vana head nõukaaega" kui "igal matsil oli oma prügimägi" Hull mis hull lugu olli küll aga isegi selles süsteemis oli mõningane iva - vähemalt pudelid ja purgid leidsid kiiresti tee tagasi kaubandusse. Mõni "pudelikorjaja" olla koguni "individuaali" taararaha eest püsti pannud. Õllepudel maksis kümme kopkat, pannid kaks juurde ja said juba pätsi "lehmaleiba" Me poistega ise kah, kõik ligemad peoplatsid said läbi sõelutud ja jäätiseraha olli meil alati taskus.
k
kleeps pahamammale/ 1. august 2019 18:44
mul see kleeps juba kaks korda postkasti pealt minema viidud. Tõesti on õigem panna neile kleeps, kes reklaami tahavad. Siis ei ole postitoojal motti seda maha kraapida ja reklaami suvalisse kasti toppida.
l
1. august 2019 10:04
Las vabaks, ega me jõuagi kõike mida näeme või kogeme endasse imeda, hakkab kergem
e
Ew/ 1. august 2019 10:03
See samune, et kuidas eestis mitte ostetud kilekott mõjutab aasia/aafrika plastreostust?
n
1. august 2019 10:06
Nõudlus (nt ka ülejäägid), eeskuju, samuti viiakse lääneriikide prügi arengumaadesse, kui meie end kvoodid täis on.
o
otse ju ei mõjuta/ 1. august 2019 11:50
aga kui mõeldakse välja mingi efektiivne ja toimiv süsteem, siis hakkab mõjutam küll. Tegutsemiseks üsna viimane aeg.
n
1. august 2019 09:52
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
p
1. august 2019 10:07
Paljudes poodides õnneks juba saab! Muutus on toimunud viimase poole aastaga. Tubli, et oma karbiga käisid, julgustan seda uuesti tegema!
p
pahamamma/ 1. august 2019 11:59
Ei poolda seda, et kõik hakkavad poes käima oma karbiga! Kes ja missugustes tingimustes elab, arusaam puhtusest on ikka väga erinev, seega ka karbi puhtus! Karbi materjal peaks olema looduslik, ag apraegu igaüks omaga - kas haigusi veel vähe levib?
f
ff/ 2. august 2019 07:09
kas saa pesid ikka kodus oma karbi puhtaks, ei puutunud seda mustade kätega, et müüja võib sinna kaupa panna ja kui sai palju, siis osa tagasi võtta, kaupluse nõusse tagasi panna? Müüja ei tohiks tegelda lahtise toidukauba müümisel kahtlase puhtusega ostaja nõudega.
p
pole hullu/ 1. august 2019 09:49
praegu põleb pool Siberit, ja teist samapalju veel mujalgi, nii et väikest jaanituld Hiiumaal pole kosmosest märgatagi sellega võrreldes.......
e
ega meie/ 1. august 2019 10:49
riisutud prügihunnikut põlemas ühel päeval sügisel ja kevadel.
m
Müüja kaitseks./ 1. august 2019 12:37
Oma karp pole sugugi paha mõte aga siin on asjaga nii, et ega müüja peale maksa ka pahandada sest eks sa sunnid teda poepakendeid avama ja sisu oma karpi ümber laadima. Müüjale pole sellist tegevust ette nähtud ja palka ta selle eest ei saa, raiskab sinu peale vaid oma niigi pingelist tööaega. Sel viisil küll kaugele ei jõuta.
t
to müüja kaitseks/ 1. august 2019 16:23
arvan, et jutt käis ikka lahtise salati ostust. Aga kui Su oma karp on millegagi saastunud ja kõht läheb lahti, siis on süüdi kauba müünud pood. Kas pole? Kogu elu on surutud raami, milles inimene kaotab terve mõistuse. Kui iga vea eest saab teise poole kohtusse kaevata ja ta selle vea eest maskma panna, siis nii ka tehakse. Olgu see või tegelikult oma viga - nt pesemata puuviljade söömine.

t
1. august 2019 09:47
Tegelikult tuleks keelata ka plastmassist nööbid. Ja kasutada vaid puidust (ka bambusest) tehtuid.
n
naastel tuleks keelata plastmassist ehted / 1. august 2019 10:19
kasutada ainult kulda ja briljante
e
1. august 2019 10:27
Ehted ongi kurja juur. Olenemata millest tehtud. No eyk vaid konnakarpidest tehtud pole pahad.
e
ehitusmaterjal/ 1. august 2019 11:53
ka sageli miskist plastikust. Põrandakatted, soojustusmaterjalid jne. Ehitus on suurim energiakulutaja maailmas ja ehitusjäätmete hulk aina suureneb.
p
pahamamma/ 1. august 2019 12:06
kammid, pastapliiatsid, joonlauad jne plastmassist asendada looduslikuga
t
to mati/ 1. august 2019 09:38
n
Nutt maandab stressi ja rahustab emotsioone. Ka ahastust./ 1. august 2019 09:34
Kui tekib tahtmine, siis tulebki nutta!
m
1. august 2019 09:21
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
s
1. august 2019 09:32
See teadlikkus on enamikul alles viimaste aastatega tulnud, sest olukord on juba nii hull, maailm hävimas. Hea, et nüüdki mõeldakse.
k
koolipapa/ 1. august 2019 09:48
Las inimene areneb. Seda ei saa ju ahaks panna.
k
koolipapa vabandab/ 1. august 2019 09:48
s
Sel.../ 1. august 2019 09:59
..korral,mis puutub meie prügimajandusse,on siiski Evelinil õigus.Miks peavad olema topelt pakendid kuivainetel ja miks ei saa igas poes oma karbiga toitaineid osta?Olen muretsenud omale head karbid koos kaanega,mis ei lähe toidukotis katki ja müüja ei võta minu karpi vast.Kaubakotis poekarbid võivad puruneda ja kaas laseb vedeliku läbi. On oma pliit,kamin saab kõik papikarbid ära põletada ja suvel väike lõke suveõhtul.
s
siis/ 1. august 2019 11:53
ei olnud prügistamine veel päevakajaline teema.
k
1. august 2019 09:14
Kui suur jääb jalajälg siis, kui iga pisiasj järgi sõidame tootja juurde? Ega me jala ei käi
<
1. august 2019 09:12
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
a
1. august 2019 09:50
Aga loodusesse jäävad need kiud, mikroplast.
n
no tere jälle!/ 1. august 2019 09:11
seda kõike me teame, teame, teame, aga mida selle teadmisega peale hakata, vat seda ei tea.
t
tere tere!/ 1. august 2019 09:24
No pane oma pea tööle, milleks ta sul muidu on!
p
pensionär Eedu/ 1. august 2019 09:05
Nii väga tahaksin kohe lohutada kurba inimest. Ei lähe meelest see järvefoto.
i
Ilupüüdja/ 1. august 2019 12:00
See ei puutu küll teemasse, aga mis sel Evelini tagapalgel siis viga oli? Ilus ju. Naine oma loomulikus olekus. Kas teile meeldiks, kui keskealise naise ahter oleks nagu kitse jälg?

p
puukfirma/ 1. august 2019 09:04
ETO ostku prügi kokku, saaks hetkega kõik puhtaks nii maa kui mere.
t
täpselt minu mõtted,/ 1. august 2019 09:02
Evelin, aga mis teha? Meid endid peetakse prügitootjateks.
e
1. august 2019 09:34
Enamiku igapäevakauba puhul on pakendivabalt võimalik osta, küll aga on see ebamugav, sest kõike ei saa ühest kohast.
M
.../ 1. august 2019 10:08
Ma tahaks teada, kust sa neid asju pakendivabalt ostad? Kui ma käin igat kaupa eraldi linna otsast toomas, siis selle keskkonnakulu ma parem ei hakkagi arvutama.
s
saan ma jah,/ 1. august 2019 10:51
kuivaineid pakendivabalt osta, kui lugesid artiklit siis seal Evelin kurdabki, et need pakendid on poolenisti seest tühjad.
v
veel/ 1. august 2019 16:27
mõned aastad tagasi müüdi nt hulgis suhkrut lahtiselt või siis suurema kotiga. Praegu pole enam näinud. Pakenditootjad tahavad ka elada ja kasumit saada. Kuidas Kalevis kommid väiksemaks tehti, selleks et paberit kommi ümber rohkem kuluks.
e
1. august 2019 08:59
Eesti perenaine ootas pikki aastaid, et tuleks ometi raskete klaaspudelite ja purkide asemel kilepiim ja -koor, plastpudelis õli, mugavad plastkarbid, köögitarvikud. Piknikul jm väliürituselt on ju nii mugav ühekordsed nõud pärast inema visata, ei pea pesema ega midagi. Mugavus(ja odavus) ongi see, mis inimesi plastiku orjaks muutnud on. Kui ei soovi ori olla, saab ise sellele teadlikult vastu hakata. Mitte et see riiklikult ja globaalselt midagi muudab, aga vähemalt ise ei aita keskkonna risustamisel kaasa.
e
eks ta ole/ 1. august 2019 12:26
Ise ostan ju plasttopsid ja -taldrikud, -noad/kahvlid/lusikad. Aga võib ju ka ostmata jätta. Võib ju? Samas on toidukohtades euronõuded: peavad olema spetsiaalsed nõudepesumasinad korduvkasutatavate nõude pesemiseks, pluss eraldi kraanikausidki taara pesemiseks. Lihataarat ei tohi piimataaraga samas kraanikausiski pesta, rääkimata kätepesust, mille jaoks peaks olema veel üks kraanikauss. Missugune väliteenindaja saaks sellistele nõuetele vastata, kui ei oleks korduvkasutusega nõusid? Aga lahe on ju väliüritusel vabas õhus õltsi panna ja süüa. Plastiktopsdi on ikka veel kasutusel. Miks?
k
kolla/ 1. august 2019 08:55
Üle pika aja kui mitte just esimest korda tuleb selle mutikese suust midagi normaalset.
p
1. august 2019 09:03
paari aasta tagune avastus,no jah aeglase taibuga,,,
a
aade/ 1. august 2019 08:54
NUTA kullake,NUTA, siis on sul palju kergem.Aga ära muretse!
o
1. august 2019 08:54
Otsige poes kaupa alumiselt riiulilt -- seal on odavas tsellofaanpakendis odav tatar, riis (Maximas vist 85 sent kilo), kaerahelbed, tangud. Ärge haarake silmade kõrguselt neid kõige kirevamaid papist pakendeid. Ärge ostke hambapastatuubi, mis on millegipärast pappkarpi topitud. Koolitusel, kus on 5 kohvipausi, kasutage üht ja sama kohvi - ja veetopsi jne. Kõik saab alguse iseendast.
a
Amalie Roheroos/ 1. august 2019 15:52
Vetsupaberit ei peagi kasutama, vaid tuleb võtta puuvillane lapike ja seda pärast kasutamist pesta. Ah jaa, niimoodi kulub ju palju vett ja seepi...
a
Amaliele/ 1. august 2019 16:31
Meenutad mulle aega, kus ei olnud tampoone ja hügieenisidemeid. See polnudki niiväga ammu. Ka ühekordseid mähkmeid ei olnud. Pange praegu mõni noor mähkmeid pesema. Tahaks kuulda, mis nad siis asjast arvavad. Kas on ikka veel rohelised või lähevad näost lillaks ja hakkavad öökima. Väga lihtne on sõnades roheline olla. Katsu miskit tegelikult ära teha.
t
tulevad meelde/ 1. august 2019 18:48
tampoonid ja hügieeni sidemed ning mähkmed. Pange tänapäeval noor inimene marlimähkmeid pesema. Kui ta sellega nõustub, siis ma olen nõus teda rohelise mõtteviisiga inimeseks nimetama.
t
Tony Karalast/ 1. august 2019 08:53
Nòuka ajal kallasime prùgi lihtsalt lahtiselt prùgikasti.Nùùd oleme vàhemalt òppinud prùgi kotti panema.Peale plastkoti ei ole mul muud vòimalust.Kui ma saaksin osta bio laguneva plast koti (mida muide toodetakse Hiiumaal ),siis ma muidugi kasutaksin neid.
a
aga kes sul keelab/ 1. august 2019 08:55
osta? Neid müüakse e-poodides, telli ainult!
t
1. august 2019 09:35
Tavaprügi hulgas ei ole biolagunevst kasu, hakkab vaid metaani eritama.
o
Olli/ 1. august 2019 08:48
Üksnes loosunglikud laused. Kui Evelin end nii võimsaks arvamusliidriks peab ja lausa eurovolinukuks pürgis, siis kirjutagu positiivne programm, konkreetsed meetmed üles ja viigu see paber otse riigikokku. Teda kindlasti võetakse kuulda, teist nii tarka ja tuntud naist Eestis polegi. Sai ta hakkama Eestit tutvustava logo loomisega, saab ka prügimajanduse reguleerimisega. Ja kaob meil plastik, kaovad ühekordsed plastnõud, kaovad pooltühjad pappkarbid, plastiklelud, legod, majapidamistarbed, plasttaara jne ja maailm saab ometi kord paremaks ja puhtamaks.

u
uhke/ 1. august 2019 08:40
olemegi jõudnud õite juurde. Prügi tootmine on ülimalt tulus äri , annab paljudele tööd. Samas pole me veel rakendanud oma võimekust selle likvideerimisel. See annaks omakorda suurt tulu ja looks töökohti. Nii jõuamegi õitsengusse tootes seda ,mida on vaja koheselt likvideerida. Paremat äri ei suudaks inimkond eales välja mõelda kui ehk see et inimkond suudaks koheselt sisse hingata väljalastava kõhugaasi ja sellega koos puhastada meid ümbritseva atmosfääri pu ssu ha is ust.
l
L/ 1. august 2019 08:39
Üks asi on pakend aga tohutu resurss on näiteks teistes plasttoodetes. Kuhu panna kõik mänguasjad, plastkastid, köögiriistad, nõud, isegi mööbel. Àra tuleks keelata plasti segamine naturaalse ainega. Kas on siis naturaalne, mida saab lihtsalt põletada või plastik, mis töödeldakse ümber. Vanad kotid, riided jne. Samuti võiks igas vallas olla väike prügi põletamise tehas. Siis ei peaks prügi pikalt tassima.
v
1. august 2019 08:32
m
maakas/ 1. august 2019 08:27
Täna täitsa röömupidu - vihma ei lubata ja päike paistab! Saab aiatööd teha!
o
Oswald/ 1. august 2019 08:22
Päris õige jutt selle pakendiprügi kohta. Ostad näiteks makaronipaki, sellest on veerand täiesti tühi. Sama on krõpsupakkidega. Isegi õllepurgid on osatud kartongkarpidesse toppida. Sixpakid näiteks...
v
1. august 2019 08:57
j
1. august 2019 09:45
Jep, aga keegi ei käsi sul neid petupakendeid osta. Tee ise valik.
m
Mind ajaks nutma see/ 1. august 2019 08:22
kui seda plasttaarat, kartongi ,pappkaste ja kilekotte enam et toodetaks, sest siis oleks Eesti töötus ca 15% tööjõulisest elanikkonnast. Prügi tootmine , see on meie NOKIA.
h
1. august 2019 08:22
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
t
Tarmo/ 1. august 2019 09:00
eks iga inimest ärritab kui sind asendab lätlane
t
1. august 2019 09:01
j
jah/ 1. august 2019 08:21
..läikpaberit, värve nende brošüüride peale, millega iga nädal postkaste täita. Ahastama ajab. Parem müügu selle kulutuse eest mõnd enamnõutavat kaupa odavamalt.
o
1. august 2019 09:46
Omnivale saab teha nende kodukal avalduse, et neid brošüüre postkasti ei pandaks. Jah, ühe inimese loobumine ei muuda kohe reklaami tootmises suurt midagi. Aga kui mitmed loobuvad ehk nõudlus väiksem on, küll siis lõpuks ka vähem toodetakse.
m
mina / 1. august 2019 12:00
olen kaks korda pannud postkastile sildi, et reklaame ei soovi. Silt tõmmati maha ja reklaam muudkui laekus. Kuna mingit vajalikku teavitust enam posti teel ei tule, siis olen oma postkasti jätnud tühjendamata ja sinna lihtsalt ei saa enam midagi juurde panna. On punnis täis.

m
miks küll kulutavad Maxima, Rimi, Coop, Selver, n´jne, jne. iga nädal nii suure huga kvaliteetset / 1. august 2019 08:18
t
To miks küll kulutavad Maxima, Rimi, Coop, Selver, n´jne, jne. iga nädal nii suure huga kvaliteetset/ 1. august 2019 11:38
v
vaata/ 1. august 2019 12:02
meil on palju pensionäre, kes iga senti loevad ja reklaamlehtedest teada saavad, kus on midagi odavalt müügil. Kuna linnaliinid on neile tasuta, siis sõidavadki ringi ja ostavad odavamalt. Töötavad noored võtavad odavamalt sealt, kus nad parasjagu on, sest ilmselt ei ole neil aega ringirallimiseks.
m
Mall/ 1. august 2019 08:16
Tean toitlustusasutusi, kus iga päev ja tihti mitu korda päevas käiakase poes toiduaineid ostmas ning iga kord ostetakse poest siis ka uus kilekott. Need kotid võiksid palju kallimad olla,jääks reostust ehk vähemaks.
t
1. august 2019 09:02
e
1. august 2019 09:49
Eks tee neile konkreetne ettepanek, nii sasd ka sina anda oma panuse prügi vähendamiseks. Kõik ei oska veel nii hästi.