Toiduuudised

JOO LIIGSED KILOD ÄRA! Vaata, mis aitab alla võtta ja mis keerab dieedi kihva! 

Ohtuleht.ee, 29. juuli 2019, 12:47
Tomatimahl sisaldab vähe kaloreid ja sobib hästi kaalulangetajale.Foto: Vida Press
Paljud, kes soovivad kaalust alla võtta, vaatavad hoolikalt, mida söövad, aga ei pööra piisavalt tähelepanu jookidele. Õigesti valitud joogid aitavad kiirendada ainevahetust, vähendavad söögiisu ega tee paksuks.

Vaata, missugused joogid aitavad alla võtta, aga missugused keeravad dieedi kihva.

HALB VALIK: limonaad

Iga kord, kui jood pudeli limonaadi või muud karastusjooki, saad hulgaliselt tühje kaloreid.

Foto: Pexels

HEA VALIK: vesi

Asendades karastusjoogid puhta joogiveega, säästad iga päev sadu kaloreid. Kui jood enne sööki klaasi või paar puhast vett, aitab see tekitada täiskõhutunnet ja hoiduda ülesöömisest. Kui jood kogu päeva vähehaaval vett, mõjub see hästi ainevahetusele ja võtad paremini alla.

Foto: Pexels

NII JA NAA: puuviljamahl

Puuviljamahlas võib olla sama palju kaloreid kui limpsis, kuid mahlas on ka kasulikke toitaineid.  Vali alati täismahl, kuhu pole lisatud suhkrut. Siiski ei tohi mahla palju juua ja hea mõte on lahjendada seda veega.

HEA VALIK: köögivilja- ja juurviljamahl

Köögiviljamahlades on kasulikke toitaineid, aga vähe kaloreid. Näiteks tomatimahlas on umbes kolm korda vähem kaloreid kui apelsinimahlas.

Foto: Pexels

NII JA NAA: smuutI

Banaani ja värskete marjadega smuuti on suurepärane jook! Kui tahad smuutit juua, tee see alati ise, et teaksid, mida jook sisaldab. Restoranis tehtud smuuti võib sisaldada jäätist, mett või teisi magustajaid, mis teevad joogi väga kalorirohkeks.

Foto: Pexels

HALB VALIK: energiajoogid

Enamik spordi- ja energiajooke on samasugused kaloripommid nagu limonaad. Nendesse on ehk lisatud ka kasulikke aineid, kuid vitamiine ja mineraale saad ka kalorivaesest toidust. Kui oled dieedilainel, siis turguta end pigem veega.

Foto: Pexels

HEA VALIK: must kohv

Kui vajad energialaksu kofeiinist, siis joo pigem tass musta kohvi, mitte energiajooki. Must kohv ei sisalda kaloreid, aga selles on palju kasulikke antioksüdante. Mõõdukas koguses kohvi ehk 3-4 tassi päevas parandab tuju ja keskendumisvõimet, mõnede uuringute järgi vähendab isegi vähiriski.

Foto: Pexels

HALB VALIK: erikohvid

Kohvis, kuhu on lisatud vahukoort või siirupit, on rikkalikult rasva ja suhkrut. Mõni selline kohv võib sisaldada rohkem kaloreid kui kogu tavaline söögikord! Kui sa ei taha musta kohvi juua, lisa sellele pisut piima.

Foto: Pexels

HEA VALIK: roheline tee

Roheline tee on suurepärane valik, kui otsid väikest energiasüsti. Mitte ainult sellepärast, et roheline tee ei sisalda kaloreid, vaid arvatakse, et see tõhustab ka kaloripõletust. Selle põhjuseks arvatakse olevat rohelises tees sisalduvad katehhiinid. Jooma peaks vähemalt kaks tassi päevas.

HALB VALIK: kokteilid

Pitsike likööri sisaldab vähem kaloreid kui klaas veini, aga ole ettevaatlik kokteilidega. Kokteilid, kuhu on lisatud siirupit ja vahukoort, võivad sisaldada isegi kuni 700 kalorit!

Foto: Pexels

NII JA NAA: hele õlu

Loomulikult ei saa loota, et õlu aitab alla võtta. Aga kui lähed sõpradega välja ja tahad ka õlut juua, siis vali väike klaas heledat õlut.

Foto: Pexels