Toiduuudised

VITAMIINILAKS UMBROHUST: naat sobib hästi nendesse toitudesse  

Toimetas Sirje Maasikamäe, 1. mai 2019, 10:30
Vitamiinirikkast naadist saab teha salatit. Foto: Vida Press
Varakevadel tõusevad maa seest vitamiinirikkad taimed – üks neist on naat, tüütu koduaia umbrohi. Kuid naati võib panna ka potti ja pannile!

  • Kevadel sisaldab naat palju C-vitamiini, karoteeni, mineraalaineid.
  • Naat väljutab vett, seda kasutatakse reumaatiliste haiguste ja podagra korral.
  • Korja noori naadivõrseid ja tee suppi. Võib keeta riisi  või kruupe, maitsestada õlis praetud sibula, küüslaugu, sellerijuurtega ning lõpus lisada hakitud naati.
  • Võis või õlis hautatud naadist saab valmistada omletti.
  • Noortest lehtedest võib teha salatit koos jänesekapsa, külmpressitud oliiviõli, suhru ja soolaga.
  • Hariliku naadi lehed on pisut vürtsikad, nende maitset võib tasakaalustada pipraga.
  • Kõhunäärme- ja sapipõletiku korral tuleb naadiga olla ettevaatlik.

Allikad: Karin Luke ”Korilase aastaring”, Mercedes Merimaa “Minu tee taimede väeni”

Samal teemal

26. juuni 2020, 08:00
SÖÖ NEID KOOS! 13 toidupaari, mis aitavad kergemini alla võtta
7. juuni 2020, 10:00
IMELISE VÄEGA SALVEI: aitab saja haiguse vastu, aga mõnele on ohtlik
1. juuni 2020, 06:00
SOOLESTIKU LEMMIK! Keefir hellitab kõhtu
30. mai 2020, 12:00
SÖÖME UMBROHTU! Neli vitamiinirikast toitu naadist ja muust rohelisest