Toiduuudised

KUI PLAANID RESTORANIS KOSIDA: Seitse punkti, mida edu nimel silmas pidada 

Toidutare, 8. aprill 2019, 17:20
Kosimine restoranis. PantherMedia/Scanpix
Pulmade hooaeg pole enam mägede taga ja nii mõnigi meist haub südames kosjakäigu-plaane. Üks menukamaid kohti, kus see tähtis küsimusi esitada, on restoran. Ent restopidajad ja muud internetisügaviku asjatundjad soovitavad kindlasti tutvuda nende seitsme punktiga, et kogemus igas mõttes positiivne saaks!

Kosimine võib olla üsna pelutav samm. Avalikus kohas on see veelgi hirmutavam, isegi kui oled vastuses kindel. Restorane peetakse põhjusega üsna kaootilisteks kohtadeks, kus võib juhtuda mida iganes. Paremal juhul võid lihtsalt väga kallis restoranis mitte palakestki söönud saada! Food&Wine uuris restopidajatelt, teenindajatelt ja abiellunutelt nende kogemusi ning koostas seitse punkti, mida kindlasti silmas pidada. 

1. Palun ära esita seda küsimust enne söömist!

Ega keegi ju eitava vastuse peale kuku päriselt laamendama või laudu ümber tõukama. Üks tippresto omanikke meenutab eriti haledat olukorda, kus noormees nägi korralikult vaeva. Kohta kinni pannes teatas ette, et nüüd kavatseb kallimat kosida. Algatuseks tellis kohe uhke vahuveini ja suurema koguse toitu. Ent vahetult enne hõrgutisi - pauhh - saabus lauda hoopis sõrmus. 

Ütleme nii, et tunded keesid pilvini, kogu restoran plaksutas neile ning karjus kibe. Ent peale seda oli nende peen õhtu läbi - noorpaar ei suutnud ühtegi ampsu võtta ja kogu maitsev ja kallis toit tuli kaasa pakkida. Restoranil polnud samas selle vastu suurt midagi - eks nad mõistsid, et paarikesel on kiire üksteise embusesse. Samas - hulk head toitu läks lihtsalt raisku, avatud vahuveinist rääkimata. Uhke koht ka, mille broneerimise nimel tuli kuid oodata. 

2. Päriselt ka, lase tal enne lõpuni süüa - muidu kahetsete hiljem.

Meenutab üks pruut: restorani saabudes polnud tal aimugi, millised küsimused päevakorda tõusevad. Kogu personal samas teadis, miks see paarike laua broneeris. 

Naisel oli tõesti kõht tühi ning ta tellis seitsmekäigulise koka erimenüü. Peigmehel aga olid närvid nii püsti, et esitas küsimuse juba kolmanda käigu järel. "Kui ta hakkas minuga rääkima, mäletan kuidas mõtlesin, et kui ta kunagi tahab mu kätt paluda, siis saab olema raske tänast õhtut ületada. Kõik oli lihtsalt imeilus ja toit oli suurepärane. Ent pärast küsimust olid mul närvid nii püsti, et ei suutnud rohkem süüa. Ärkasin hiljem sel öösel väga näljasena üles ja kirusin end, et ei taibanud edasi süüa või toitu kaasa võtta."

3. Vahet pole, et restoran pole just kõige originaalsem kosimiskoht - ikka on maagiline.

Tõesti, uhkes restoranis küsimuse esitamine on üks tavalisemaid, aga nagu paarid ise vannuvad, siis nende jaoks see sündmuse maagilisust küll ei vähendanud. 

Üks restoraniomanik lausus, et tunneb kaugelt kosijad ära. Esiteks on pea alati broneeringut tehes mainitud, et tegu on erilise sündmusega. Teiseks ilmub paarike kohale taksoga ja on erililiselt kenasti riietunud, eriti mees.

Peigmees, peatselt esitatava küsimuse valguses, on enamasti väga närviline ning üritab seda maandada kelnerite ja uksehoidjatega suheldes nagu need oleks ta parimd sõbrad. Pruut seevastu aimates, et midagi on õhus, hõljub aga  kuidagi eriti ülevas ja unistavas meeleolus ringi, niiet ettevaatust laudade ja toolidega! 

Kutt küsib oma küsimuse enamasti pärast suupisteid. Ning enamasti siis ongi üritus läbi, ehk vaata punkti 1 ja 2!

4. Ära unusta salvrätte. Ja varu mitu pakki!

Kuigi kõik ütlevad, et kosimine peaks olema rõõmus sündmus, siis tegelikkuses keerab see ka kõige kivisemal hingel kraanid lahti.

Veel hullem - salvrätte võivad vajada ka teised kliendid ja teenindav personal! Niiet ole valmis!

5. Vali küsimiseks koht, mis teile mõlemal midagi tähendab, isegi kui see pole kõige peenem.

Unusta ära, et kosima peab vaid linna kõige uhkemas puhvetis! Kui teie jaoks on eriline kohalik töölissöökla, siis esita küsimus seal! 

Üks paar sai tuttavaks ühes pisikeses kettkohvikus töötades. Aastaid hiljem kunagist kodulinna külastades viis mees naise just samasse veidi viletsasse kohvikusse ja laskus seal ühele põlvele.

Samas ole ettevaatlik. Üks kutt libistas oma kallimale kihlasõrmuse kanaburgeri vahel. Tulemuseks oli hoopis teisel põhjusel nutta halav naine, kelle sõnul oli see teguviis mitte armas, vaid alandav. 

6. Anna oma kavatsustest lauda kinni pannes restoranile teada - nad aitavad rõõmuga!

Ka asutusele on see eriline hetk! Lisaks hakkate te tõenäoliselt seda kohta hiljemgi külastama, no vähemalt kord aastas! 

Nii võid saada parima laua ning kiireima teeninduse - või vastupidi kinnituse, et teatud hetkel ei tulda teid kiusama küsimusega: "kuidas maitses?"

Võiksid ka enne tutvuda menüüga ja otsustada - mida sa sooviksid tellida? Millist vahuveini valida? Laua taga oled niigi ärevuses, et siis sellistele detailidele tähelepanu pöörata. 

7. Ole valmis ka eitavaks vastuseks.

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
manona.paris@toidutare.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee