Toiduuudised

SUVEKS SALEDAKS! 12 head ideed kuidas süüa hästi ja ikka kaalu kaotada 

Toidutare, 22. märts 2019, 13:36
 PantherMedia/Scanpix
Ah, nädalavahetus ukse ees, nii tahaks lõõgastuda ja hea söögi-joogiga end paitada. Ent samas andsid ju lubaduse, kuidas seekord viid parema vormi programmi lõpuni! Ära heida meelt, meie anname sulle  küllaga nippe ja 12 retsepti, kuidas pidutseda kahanevate kalorite maailmas!

Snäkid

Oh kuidas tahaks midagi tõeliselt ebatervislikku - friikaid tulise kastmega, kartulikrõpse ja siis veel juustupulki...

Üks hea snäkitaldrik on reedeõhtuse lõõgastuse oluline osa. tee näiteks nii: friikate asemel osta tortillalrattaid ning lõika parajateks tükkideks, näiteks kolmnurkadeks. Rösti neid praeahjus kuskil 230 kraadi juures mõned minutid, kuna tsipsid muutuvad krõbedaks. Võiksid ju osta tortillatsipse valmiskujul poest, ent seal on need rasvasemad ja lisaaineterikkamad. 

Juurde valmista dippimistaldrikud quacamolest, salsast ning coleslaw salatist.  

Tee näiteks Brocamole ehk brokoli-avokaadodipp, mis on quacamole köögiviljadega kergemaks tuunitud sõsar.

Juurde valmista Salsa roja ehk punane Mehhiko kaste. Kasuta salsa roja’t tortillade täitmisel ühe komponendina või dipikastmeks.

Valmista ka üks suur coleslaw salat. Meie New Orleansi kapsa-porgandisalat ehk coleslaw on Nigella Lawsoni kogust, kus kasutatud kastmena petti. Väga tervislik!

Kui aga tahaksid ikkagi päris friikaid, siis tee need algusest lõpuni ise, nagu näiteks selles retseptis: Ahjus küpsetatud kala ja krõpsud. Need kartulid valmivad fritüüri asemel ahjus ja seetõttu imavad veidi vähem rasva sisse. Ehk on taljesõbralikumad.

Mis aga puutub nn fritüüri-friikatesse, siis uuringute kohaselt on neid tervislik süüa vaid kuus tükki!

Põhitoit

Kes ütles, et hea nädalavahetuse praad, mida sõbrade ja/või sugulaste seltsis nautida, peab ilmtingimata liha sisaldama? Ka taimsed variandid on enam kui isuäratavad. 

See retsept on küll nime poolest: Ahjukaalikas, hea alternatiiv jõulusingile, ent passib teha ka varakevadel. Piserda näiteks rosmariinile veidi sidrunit sekka ja maitse saab hoopiski särtsakam!

Liha võib ju ka olla, aga vaid maitseaineks, nagu selles resteptis: Krõbedad Hasselbacki juurviljad peekoni ja Kreeka jogurtiga. Ega see peekon pea siin olema, saab ka ilma! 

Veel võiks vaadata kalaleti poole, kuna kevad on räimehooaeg. See retsept: Räim tomatis, meenutab küll nostalgiakuulsat konservi, ent on tegelikkuses maitsev ja lihtsasti valmiv ahjuroog. Purki võid seda ka muidugi panna. 

 Kindlasti võiks kevadise pidulikuma menüü üks täti olla spargel. Meil on väga palju spargiliretsepte. Proovi näiteks seda: Spargel pastinaagikastmes.  Lihtne ja kiire ning väga kerge ja maitsev.

Või hoopis Anni Arro: Varakevadine energiasalat, mida süües tunned, et energia tuleb mühinal! Ühel taldrikul on koos kõik varakevadised maitsed: Eesti talvest on alles veel peet, ajatu mozzarella mekib igal aastaajal hästi, kevadine spargel annab kevadehõngu, avokaado ning suitsulõhe pakuvad oma rammususega kosutust kevadväsimuse korral.

Magustoit

Elu on lühike, desserdist tuleb sageli alustadagi. 

Kui aga tead, et oled juba kõik kalorinormid ületanud, aga hing ihkab midagi head, valmista endale see: Banaanijäätis. Sellise lihtsa gluteeni-, laktoosi-, suhkru- ja patuvaba magustoiduga võib maiustada iga kell ja igaüks!

Aga kui tahaks end peremerida? No mida muud kui üks õige Pavlova tort. Vot selline: Hõrgutav tort! Pavlova tort sidrunikreemiga. Siin on ohtralt C-vitamiini, kasulikku valku ja napilt rasva ning suhkrut. 

Head maitsvat elu! Head isu!

PÄEVATOIMETAJA

+372 5199 3733
manona.paris@toidutare.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee