Foto: Panthermedia/Scanpix
Toidutare 1. märts 2019 07:27
Ploomimahl on rahva seas teada-tuntud abivahend kõhukinnistuse vastu. Ent kas sellel on ka teaduslikku tagapõhja? 

MedicalNewsToday kirjutab, et uuringute kohaselt aitab ploomimahl kerge kõhukinnisuse korral.

Terviseuuringuid koondav portaal aga manitseb olema mahlaga ettevaatlik, kuna see sisaldab liiga palju suhkrut, mis võib kergitada kaalu ning veresuhkrut. Kõhuliikluse seisukohalt on targem tarvitada hoopis kuivatatud ploome, mis mängib veresuhkruga märksa vähem.

Põhjuseks on asjaolu, et ploomides on rohkem kiudainet. Just see tagabki sooltes roojamassi parema liikumise.

Uuringute kohaselt on puuviljad nagu ploomid head seedimisesoodustajad, kuna sisaldavd ohtralt sorbitooli, mida organism ei seedi. Sorbitool, mis on seob enaga vedelikku ning seeläbi suurendab soolte sisu ja liikuvust. Ehk siis koos ploomide söömisega tuleks kindlasti suurendada ka vedeliku tarbimist!

Tuleb aga meeles pidada, et kõhukinnisuse vastu aitavad ka tasakaalustatud kiudainerikas toit, mõõdukas pidev kehaline tegevus ning piisav vedelikutarbimine. Ka ei tasu jääda ploomidele lootma, kui probleem tualetiskäimisega on muutunud krooniliseks.

Kuivatatud ploome seega tasub süüa, aga mõõdukalt - kuskil 10 päevas on piisav kogus. Peab aga meeles pidama, et ploomid tekitavad lisaks sooleliiklusele ka rohkem kõhugaase.