Foto: Tiit Mõttus
Toiduuudised
9. jaanuar 2019, 13:52

Nele-Liis Vaiksoo teenis tunnise ettekandjatööga 230 eurot tippi

Lauljatar Nele-Liis Vaiksoo purustas eksperimendi käigus kohvik Lyoni kõigi aegade tipirekordi – tunni ajaga suutis ta saada 230 eurot jootraha. Nele-Liis on ise väga suur kohvikuskäija ning hea teeninduse eest jätab ka korralikult tippi.

"Minu kohvikulembuse tingib töötempo – tuled proovist ning oled nii väsinud, et ei jõua ise toitu valmistada. Kui aga töötan rohkem Tallinnas, siis teen ise perele süüa. Hommikuti on hästi tore kohvikus käia, saad päeva mõnusalt käima, teed tööd ja naudid kohvi,“ rääkis Nele-Liis meediale saadetud teates.
„Teenindaja töö on mitmes mõttes kasulik – õpid iseennast tundma, kuidas tulla ootamatutes situatsioonides toime. Mina olen sellistes ootamatutes olukordades väga kehv, mõtlesin enne siia tulekut isegi, et kuidas ma hakkama saan, et ei purskaks nutma või ei karjuks appi, suhtlemisoskus on väga tähtis. Lisaks õpid ka muud nagu kohvitegemist, serveerimist, ettevalmistamist, teiste inimestega koos töötamist ja arvestamist. Neid oskusi on vaja ükskõik millise töö puhul. Kindlasti soovitan kõigil noortel proovida,“ pajatas lauljatar.
„Arvan, et klienditeenindus ei ole tänapäeval enam selline töö, mida tehakse ainult ajutiselt. Sellest on saanud eraldi amet, mida tehakse aastaid. Saadki järjest paremaks ja seda hinnatakse üha rohkem. Igas töös tuleb see kirg üles leida. Kui leiad need väiksed asjad töös üles, siis naudid. Karismaatiline ja hea suhtlemisoskusega teenindaja on alati hinnas!“ lisas Nele-Liis.
„Mulle väga meeldis teenindajatöö, kliendid olid toredad, kaaskolleegid vahvad ja abivalmid,“ rääkis Nele-Liis. „Tund möödus nii kiirelt, et alles lõpus hakkas loogilisus tekkima, kus mingi asi paikneb või kuidas midagi teha. Teenindusaeg oleks võinud isegi pikem olla. Teenindajad soovisid, et ma oleks õhtuni välja, aga raske oleks kella 21.00ni vastu pidada, jalad hakkaks valutama.“
Nele-Liisile oli teenindajatöö esmakordne kogemus. „Ma ei ole varem seda tööd üldse teinud, see oli täiesti esimene kord. Täna olid kliendid hästi mõnusad ja rõõmsameelsed, töötempo paras. Püsikliente oli palju ja nad teadsid menüüst rohkem kui mina. Nende suhtumine oli hästi mõistev, nad teadsid, et see on mu esmakordne kogemus. Jäin täna ka mõtlema, et kui kliendid aga ei ole nii heas tujus, midagi läheb untsu, kuidas sa neile siis lähened või meeldiva elamuse pakud?“
Nele-Liisi suurim hirm oli, et kui tuleb korraga väga suur seltskond, kuidas ta siis hakkama saab. „Ma ei ole käinud ringi väga suure kandikuga, kus on palju asju peal, näiteks 10 teed ja vett. Ka on ju oma etikett, kuidas toidud lauale klientide ette panna ning klienditeenindaja peab seda kõike teadma. Minu arvates on teenindus väga hea siis, kui see jääb märkamatuks.“
Nele-Liis oli kohvikus ettekandjaks kampaania „Kohtle teenindajat nagu staari“ raames, mille jooksul saab päev üks tuntud inimene tunnid awga seda ametit proovida.