Majanduslik olukord on koguni nii hea, et The Macallani destilleerimiskoda avas 200 miljon dollarit maksnud üdini moodsa külastuskeskuse. Ginitootja The Hendricks kulutas Girvanis 17 miljonit dollarit oma ginipalee ehk The Hendrick’s Gin Palace uuendusteks, vahendab Food and Wine.
Mida siis pakutakse? "Külalisi võtab vastu müstiline ja võluv kõrgete müüridega aed, mis juhatab imelisesse ja uhkesse viktoriaanlikus stiilis talveaeda," on kirjas Hendrick’si pressiteates. Lisaks lubatakse kasvuhooneid, vapustavaid taimi kõikjalt maailmast ning privaatseid meelerahu toovaid pühapaiku - otse loomulikult osa neis baari kujul.
Paraku aga igaüks sellesse pühamusse ei pääse. Nimelt pole juurdeehitis avalik. Vaid valitud VIPid pääsevad kutsutute nimekirja, nendib Bloomberg.
Ent William Grant & Sons, kelle alla Hendriksi bränd (ja Glenfiddich, Balvenie ning Tullamore) kuuluvad, ei raisanud taolist summat mõnede üksikute eriti tähtsate isikute meeleheaks. Oluliselt on kasvanud ka tootmisvõimsus ning marketingi võimalused. Ehk siis lähiajal võidakse soliidsema kraami sõpru üllata uute huvitavate toodete ja lahendustega.
Šotimaa viskiassotsiatsiooni (Scotch Whisky Association) kohaselt külastas möödunud aastal maad 1,9 miljonit viskituristi. Võrreldes tunamullusega tõusis turistide hulk 11,4 ning võrreldes aastaga 2010 koguni 45 protsenti. See on tinginud ka mitmed investeeringud külastuskeskustesse, et turiste paremini teenindada.
Kommentaarid (0)