Gluteenivabad retseptid

Hapukapsas 

Lia Virkus, 1. veebruar 2016, 05:53
Hapendatud kapsasFoto: Jaan Heinmaa
Hapendatud kapsal on palju häid probiootilisi omadusi, see parandab soolestiku keskkonda ja sisaldab palju C-vitamiini. Idee sellist hapendamist proovida sain Marika Blossfeldti uuest raamatust. Mina ladusin kihiti valget ja punast kapsast, esimestel päevadel oli see triibuline purgitäis imekaunis, edasi värvis aga punane kapsas ka valge punaseks.

Koostisosad
1.5 l Vesi
3 spl Meresool
6 tk Küüslauguküüs
600 g Värske kapsas, valge või punane või mõlemad

Valmistamine
1. Kuumuta vesi keemiseni ja lisa sool. Sega, kuni sool lahustunud, lase 10–15 minutit jahtuda. Koori ja viiluta küüslauk õhukeselt.
2. Tükelda kapsad ribadeks, lao küüslauguga vaheldumisi laia avaga klaaspurki. Jäta 5 cm purgi äärest tühjaks.
3. Kalla soolvesi kapsale nii, et kapsas on kaetud. Pane peale väike taldrik, mis mahuks purgiavast läbi, ja sellele raskus. Lase seista toatemperatuuril vähemalt 3 päeva.
4. Eemalda iga päev pinnalt vaht, mis sinna tekib. Maitse kolmandal päeval, kas kapsas on juba meeldivalt hapu.
5. Sule purk kaanega ja säilita külmkapis. Naudi iga päev, kuni jagub.