Toiduuudised

DESSERT TOOB TERVISE: 10 kasulikku magustoitu, mis teevad saledaks ja õnnelikuks (1)

Toidutare, 14. oktoober 2020, 22:31
 Kreemjas riisipuding kaneeli ja rosinatega Foto: Jaan Heinmaa
Tõesti – desserdid võivad olla tervise teenistuses, kui vastavad kolmele küsimusele jaatavalt: pole tühje kaloreid ega liigset rasva ning sisaldavad õnnehormoone endorfiine loovaid koostisosasid. Ehk – maiustada on alati tore, ning pealegi kasulik!  

Kolmapäeval on lisaks rahvusvaheline desserdipäev – imeline põhjus midagi head endale lubada. Lisaks on uuringud näidanud, et magustoit tulebki enne süüa – nii tarbid muud toitu vähem ja hoiade kalorite arvelt kokku. Kui valid aeglaste süsivesikutega mitte nii rasvase maiuse, on kõht kauem täis ja kaalulangus seda tugevam!

Klikka retseptil: Mesine kohupiimakook 

Mesine kohupiimakook Foto: Jaan Heinmaa

Mesise mandli-kookosekattega kohupiimakook on mahlane ja õige magus, just nagu üks hea kook olema peab. Ideaalne pühapäeva pärastlõunal kohvi kõrvale. Kui soovid veidi vähem magusat, piisab kohupiimatäidisele ühest  supilusikatäiest suhkrust.

Klikka retseptil: Röstitud pekanipähklid tšilli ja meega 

Röstitud pekanipähklid tšilli ja meega 

Selle roa puhul tuleb nii tegemise ajal kui ka pärast seda tuba tugevalt tuulutada. Aga saadud maius väärib seda vaeva.

Klikka retseptil: Peaaegu patuvabad kaerakakukesed

Peaaegu patuvabad kaerakakukesedFoto: Martin Ahven

Kaeraküpsised on lapsepõlvest teada kui paras kaloripomm – kogu see suhkur ja või nullisid täielikult herkulo tervistava mõju. Ent viimaseid annab asendada ning palake muutub lisaks tervislikkusele veelgi maitsvamaks. 


Klikka retseptil: Lahja apelsini-tiramisu 

Lahja apelsini-tiramisu Foto: Martin Ahven

Tiramisul on asjata patuselt rasvase magustoidu kuulsus. Kui koostisosasid nutikalt kärpida ning asendada, saab vaat et tervisliku ja C-vitamiinist pakatava maiuse.

Klikka retseptil: Kreemjas riisipuding kaneeli ja rosinatega 

 Kreemjas riisipuding kaneeli ja rosinatega Foto: Jaan Heinmaa

Riisipuding maitseb hästi nii kuumalt kui külmatl. Pokaalist serveerides on tunne pidulik, kisselliga serveerides saad aga mõnusalt koduse magusroa.

Klikka retseptil: Tervislikud energiabatoonid müsli ja datlitega 

Tervislikud energiabatoonid müsli ja datlitega Foto: Tuuli Mathisen

Mõned päevad on kiiremad kui teised. Iseäranis detsembris. Tervislik energiabatoon kulub siis nosimiseks kõigile ära. Soovi korral võid energiabatoonid veel šokolaadiga katta – selleks sobib võrdselt hästi nii mõru-, piima- kui ka valge šokolaad.

Klikka retseptil: Tervislik jõhvikasorbett 

Tervislik jõhvikasorbett Foto: Jaan Heinmaa

Jõhvika haput maitset saad tasakaalustada näiteks õunamahla lisamisega. Samuti võid sorbetti valmistada teistest koduaia marjadest, sobivad nii külmutatud kui ka värsked marjad.

Klikka retseptil: Šokolaadidipp avokaadoga 

Šokolaadidipp avokaadoga Foto: Mari-Liis Ilover

Avokaadost tehtud šokolaadine kreem on suurepärane võimalus valmistada luksuslik magustoit organismi rafineeritud toiduainetega koormamata. Värskeid datleid müüakse karpides supermarketite köögiviljaosakonnas. Kui kasutad kuivatatud datleid, mis on väga kuivad, leota neid enne tund aega vees, et need mõnusalt pehmeks muutuksid.

Klikka retseptil: Šokolaadikook mustadest ubadest

Šokolaadikook mustadest ubadestFoto: Mari-Liis Ilover

Jahu-, rasva- ja valge suhkru vaba kook on pealtnäha ja maitselt täiesti tavaline šokolaadikook, ainult et peidab saledat saladust, milleks on üllatuslikult oad! Espresso võid asendada 1 tl lahustuva kohvi pulbriga.

Klikka retseptil: Šokolaadi-banaani-soolakaramellikuplid 

Šokolaadi-banaani-soolakaramellikuplid Foto: Krõõt Tarkmeel

Natuke nikerdamist ja tulemus saab väga võimas!

Samal teemal

24. jaanuar 2019, 08:32
EVELIN ILVES leidis Indiast kõiki hädasid raviva maiustuse!