Kiudainerikkad toidud

Toretsev talvesalat 

Maru, 17. jaanuar 2013, 10:17
Jänese praadFoto: Siim Vahur
Jänese praest õunamahla-sidrunikastmes piisab, et ka talvel saaks kõht tublisti täis maitsvast vitamiinirohkest rohelisest.

Koostisosad
Peet
Sool
Must pipar
Palsamiäädikas
Õli
Rosmariin
Kirsstomat
Suvikõrvits
Paprika
Tüümian (värske)
Granaatõunaseemned
Muna (keedetud)
Jääsalat
Rukola
Feta
KASTE
Sidrunimahl
Valge vein või
Õunamahl
Oliiviõli
Petersell
Basiilik
Seedermänniseemned
Sool
Must pipar
Mesi

Valmistamine
Koori toored peedid, lõika sektoriteks ning laota küpsetuspaberiga vooderdatud ahjuplaadile. Piserda peale palsamiäädikat ja õli, puista soola, pipart ja värsket rosmariini. Poolita kirsstomatid ning eemalda seemned. Lao tomatipoolikud peetide kõrvale ahjuplaadile ja küpseta 200 ºC ahjus umbes 40 minutit (oleneb, kui suured on peedisektorid). Lõika suvikõrvits viiludeks või ribadeks. Puhasta paprika seemnetest ning lõika suurteks tükkideks. Rösti, grilli grillpannil või prae kiirelt tulisel pannil. Maitsesta soola, pipra ja värskete tüümianilehtedega. Keeda munad. Puhasta granaatõunaseemned, rösti kuival pannil kõrvitsaseemned.
Valmista kaste, püreerides kõik ained. Tee maitsekorrektiiv vastavalt soovile ning timmi parajalt vedelaks.
Rebi jääsalat ja rukola suurde kaussi või vaagnale. Tõsta järgemööda peale peedid, tomatid, paprika ja suvikõrvits, seemned ja sektoriteks lõigatud keedumunad. Murenda salatisse feta või kitsejuust ning tõsta kätega kõik segamini. Nirista peale kaste ning serveeri kohe.