Toiduuudised

IMMUUNSÜSTEEM MEHISEMAKS: anna kehale 9 kütust, mis aitavad vältida külmetushaigusi 

Toimetas Vidrik Võsoberg, 15. oktoober 2018, 18:32
Foto: Pixabay
Algamas on külmetus- ja viirushaiguste hooaeg, mis lähematel kuudel võtab nii mõnegi mehe maha. Kui just mees juba aegsasti ja targu oma immuunsüsteemi ei tugevda. AskMen toob välja üheksa toiduainete gruppi, mis varustavad keha vastupanuvõimet kõige vajalikuga.

Valgud: liha, munad, piimatooted, kinoa

Mehed seostavad proteiini tugevamate lihastega, aga see põhitoitaine ajab ka immuunsüsteemi võitlusvormi. Valgus sisalduvad aminohapped on üliolulised viirustega võitlevate antikehade tootmisel.

Probiootikumid: Kreeka jogurt

Jogurt sisaldab kvaliteetset valku, aga lisaks ka häid baktereid, mis hoiavad kõhtu vormis ja aitavad sel kahjulike bakteritega sõdida.

C-vitamiin: tsitruselised, papaia, maasikad, punane pipar, tomatimahl

Meie põhjanaabrid on Helsingi ülikoolis saanud maha uurimusega, mis ütleb, et piisav kogus C-vitamiini lühendab külmetushaiguse kestust ja tugevust. Lisaks aitab piisavas koguses manustatuna ka haigusi ennetada ehk üldse ära hoida.

A-vitamiin: maguskartul, porgand, aprikoos, punane pipar, munad

Bakterid ja viirused armastavad kehasse trügida nina ja kurgu limaskestade kaudu. A-vitamiin aitab limaskestadel tervena ja tugevana püsida ning toimib seeläbi väljaviskajana.

E-vitamiin: päevalilleõli, mandlid, spinat, brokoli

E-vitamiin on antiüksüdant, mis hoiab immuunsüsteemil gaasi põhjas.

Allitsiin: küüslauk

Teravalõhnalises küüslaugus sisalduv allitsiin võitleb viiruste ja põletikega. Ühe hiinlaste meditsiiniuuringu teatel aitav allitsiin isegi malaariat ennetada.

Tsink: mereannid, kana, kikerherned

Spetsialistide sõnul peab keha saama tsinki mõistlikus koguses – näiteks külmetusravimites võib seda olla liiga palju ja ka see pole hea. Tsinki on mõistlik pigem manustada toidust.

D-vitamiin: piim, päike, rikastatud hommikuhelbed, toidulisandid

Madal D-vitamiini tase soodustab ülemiste hingamisteede haigusi. Suurema osa vajalikust D-vitamiinist annab meile päike, aga seda on lähiaegadel näha napilt. Nii tasub talvele vastu minna näiteks kalamaksaõli abil.