Pildistaja peaks vaatama, et ilus toit saaks ilusasti ka pildile, on kõigi kokkade ühine soov. Foto: Vida Press/Alamy
Toiduuudised
8. september 2018, 00:01

Peakoka pilguga: kas toidu pildistamine tähendab tasuta turundust või mõrva maitseelamusele (3)

Mis tunne kokal tekib, kui toidu saabudes haarab inimene noa ja kahvli asemel telefoni või fotoaparaadi ja hakkab söömise asemel hoopis pildistama. On see tasuta turundus või mõrv maitseelamusele? Õhtuleht uuris seda Eesti parematelt peakokkadelt.
"Piltnik peaks hoolitsema, et ilus asi ka jääks ilus," ütleb Margus Tammpere.  Foto: Martin Ahven

Viru hotelli restorani Merineitsi peakokk Margus Tammpere:  

Küsimus on selles, milline on pildi kvaliteet ja kus seda kasutatakse. Kui inimene näeb vaeva kompositsiooniga ja selle netti üles riputab, siis on ju äge. Järelikult on koka vaeva märgatud! Aga kui tulistatakse puusalt suvaline klõps ja see siis ilma süvenemata sotsiaalmeediasse lastakse, on see muidugi negatiivne.

Meie kokad teevad oma roogadest ju tõsiseid kunstiteoseid. Klient teeb rooga pildistades sellest oma teose.

Seega peaks piltnik hoolitsema, et ilus asi ka jääks ilus. 

Aga pildistamist ära keelata ei ole kohe kindlasti mõttekas.

"Tänasel päeval nutitelefon ära keelata oleks vist paljude inimeste jaoks suisa kuritegu," avab Marko Lumera.  Foto: Hedon spa

Hedon Spa restoranide Raimond ja Akord peakokk Marko Lumera: 

Kindlasti on pildistamisel kaks poolt. Kui kõik on ilus ja hea, on kliendi kiire turundus sotsiaalmeedias väga hea tagasiside. Kui aga toit taldrikul ei ole päris selline, mida ta soovis, siis kiire negatiivne turundus on kehv ja restoran ei saa end ka kaitsta ega asja lahendada.

See on küll tasuta turundus, aga kõige rohkem tahaksin ma, et külalised restorani tulles naudiksid sööki ja oma lähedaste seltskonda, mitte ei oleks oma nutiseadmes.

Samas tänasel päeval nutitelefon ära keelata oleks vist paljude inimeste jaoks suisa kuritegu. 

"Kui käin kusagil söömas, teen ka ise toitudest pilte," tunnistab Janno Lepik.   Foto: Arno Saar

Leib Restorani omanik-peakokk Janno Lepik: 

Meil ei ole kindlasti midagi selle vastu, kui inimesed restoranis roogi pildistavad ja siis pildid instagrammi üles panevad, see on üks osa tasuta turundusest. Pean tunnistama, et kui käin kusagil söömas, teen ka ise toitudest pilte. 

"Tean omast käest, et pilt ilusast toidust võib meelde tuua mõne hea mälestuse," ütleb Piret Pusse. Foto: Stanislav Moškov

Aasta kokk 2017 Piret Pusse restoranist Noot:

Tore, kui inimene hindab kokkade panust toidu välimusse. Olgem ausad, et iga peakokk teeb toidu välimuse ja serveerimisega sama palju tööd kui maitse ning tooraine sobitamisega. 

Igasugune reklaam, olgu see siis suusõnaline või fotojäädvustus meeldivast toidust, on alati teretulnud. Tean omast käest, et pilt ilusast toidust võib meelde tuua mõne hea mälestuse. 

"Maitseelamuse pärast ei pea küll muretsema. Tänapäeva kaameral ei võta ju enam 20 minutit, et pilt kätte saada," usub Joonas Koppel.  Foto: Alar Truu

Restorani Paju Villa peakokk Joonas Koppel: 

Kui inimene teeb toidust pilti, siis on see ju ainult positiivne. Kui ta hindab sinu tööd nii palju, et võtta fotoaparaat kätte, siis see teeb ju südame soojaks. Pealegi on see hea turundus. 

Maitseelamuse pärast ei pea küll muretsema. Tänapäeva kaameral ei võta ju enam 20 minutit, et pilt kätte saada.

Kui ma ise mõnda kihvti kohta satun, siis esimese asjana teen ma oma toidust pildi. Siis hakkan sööma ja kui mulle toit meeldib, kirjutan alati üles ka selle, mis maitseid ma seal tunnen. Kui tulevikus on vaja mingeid uusi maitseid leida, siis vaatan oma telefoni ja võib-olla kombineerin selle põhjal mingi oma maitse kokku.