LillkapsasFoto: STANISLAV MOSHKO
Kersti Eero 18. august 2018 00:03
„Lillkapsas sobib kõigile, kes mõtlevad, mida nad suhu pistavad. Ja kui koos tervisliku toitumise trendiga on meil viimasel ajal hakatud rääkima ka lehtkapsast, siis tegelikult oli see Euroopas keskaja lõpuni väga populaarne köögivili,“ ütleb Tallinna teeninduskooli kokandusõpetaja Dina Aarma. 

„Lillkapsas sobib kõigile, kes mõtlevad, mida nad suhu pistavad. Ja kui koos tervisliku toitumise trendiga on meil viimasel ajal hakatud rääkima ka lehtkapsast, siis tegelikult oli see Euroopas keskaja lõpuni väga populaarne köögivili,“ ütleb Tallinna teeninduskooli kokandusõpetaja Dina Aarma. 

„Lillkapsas sisaldab rohkesti mineraalaineid ja C-vitamiini, ning kui sööd toorelt ära 100 g lillkpasast, on juba päevane vajalik kogus foolhapet käes,“ teab Dina Aarma. Samas annab 100 grammi lillkapsast vaid 27 kcal. 

Aga see, kas kapsas aitab kaalu jälgida või pigem kosuda, sõltub juba toidu valmistajast ja tema valitud retseptidest. Nagu ka see, kui palju kapsas olevatest kasulikest ainetest säilib. „Uuringud on kinnitanud, et nagu teisedki kapsaliigid, pidurdab lillkapsas vähi teket, aga selleks peaks seda pakkuma toorelt,“ rõhutab Dina, et pikaajalisel kuumutamisel osa vajalikke aineid hävib. 

Sestap võiks vahel kas või ajaviiteks dipikastmega lillkapsaõisikuid krõbistada. Dina armastab teha lillkapsariisi ja segada siis sellest kas mõne toorsalati või serveerida seda sooja roaga. 

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
1,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaVõida iPhone 12 nutitelefon