Toiduuudised

ANNAVAD ENERGIAT, AGA PAKSUKS EI TEE! 6 põhjust, miks peaks kindlasti sööma marju 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 20. juuli 2019, 14:00
Marju võib rahulikult süüa: neis on palju vähem suhkruid kui välismaa puuviljades. Foto: yohan hmmm / Freeimages
Marjad täidavad kõhtu, annavad energiat ega tee paksuks! Paljudes kodumaistes marjades on hulga  rohkem kasulikke aineid kui välismaistes puuviljades. 

1. Vähe suhkrut

Marjad sisaldavad suhteliselt  vähe suhkruid, enam- vähem sama palju kui köögi- ja juurviljad, kuid hulga vähem kui välismaa puuviljad. Marjad aitavad vältida veresuhku taseme kõikumist ning aitavad kaitsta nii ülekaalu kui 2. tüübi diabeedi eest.

2. Palju C-vitamiini

Kodumaistes marjades on palju C-vitamiini. Näiteks detsiliitrist mustadest sõstardest saab kätte päevase C-vitamiini annuse. Sama koguse saamiseks on vaja süüa poolteist apelsini.

3. Kasulikud polüfenoolid

Marjad sisaldavad bioloogiliselt aktiivseid aineid polüfenoole, mis aitavad ennetada põletikke, laiendavad veresooni ning selle kaudu aitavad ennetada südame ja veresoonkonnahaigusi, diabeeti ja mäluhäireid. Kuna eri marjad sisaldavad erinevaid polüfenoole, tasub süüa erinevaid marju.

4. Nahale head seemned

Seemnerikaste marjade (astelpaju, mustsõstar) seemnetes sisalduva õliga on saadud häid tulemusi nahahaiguste ravis. Seemnetes sisalduvad õlid aitavad nahal uueneda ning vältida enneaegset vananemist. 

5. Kiudained

6. Vähe energiat

Marjad annavad vähe energiat. 100 grammis mustikates on 44 kilokalorit. 110 grammis banaanides on 84 ­kilokalorit. 

Allikas: Terveys.fi

Samal teemal

17. september 2019, 14:05
HEA ENESETUNDE SALADUS: Anni Rahulat aitasid need kaks olulist muudatust
23. august 2019, 07:00
MAAGILINE PIHLAKAS: kaitseb kodu kurja eest ja ravib paljusid haigusi
4. august 2019, 14:00
PANE KELL TERVISE HEAKS TÖÖLE! Mis aitab rohkem liikuda, kaalust alla võtta või sportida?
29. juuli 2019, 12:47
JOO LIIGSED KILOD ÄRA! Vaata, mis aitab alla võtta ja mis keerab dieedi kihva!