Toiduuudised

ANNAVAD ENERGIAT, AGA PAKSUKS EI TEE! 6 põhjust, miks peaks kindlasti sööma marju 

Toimetas Sirje Maasikamäe, 20. juuli 2019, 14:00
Marju võib rahulikult süüa: neis on palju vähem suhkruid kui välismaa puuviljades. Foto: yohan hmmm / Freeimages
Marjad täidavad kõhtu, annavad energiat ega tee paksuks! Paljudes kodumaistes marjades on hulga  rohkem kasulikke aineid kui välismaistes puuviljades. 

1. Vähe suhkrut

Marjad sisaldavad suhteliselt  vähe suhkruid, enam- vähem sama palju kui köögi- ja juurviljad, kuid hulga vähem kui välismaa puuviljad. Marjad aitavad vältida veresuhku taseme kõikumist ning aitavad kaitsta nii ülekaalu kui 2. tüübi diabeedi eest.

2. Palju C-vitamiini

Kodumaistes marjades on palju C-vitamiini. Näiteks detsiliitrist mustadest sõstardest saab kätte päevase C-vitamiini annuse. Sama koguse saamiseks on vaja süüa poolteist apelsini.

3. Kasulikud polüfenoolid

Marjad sisaldavad bioloogiliselt aktiivseid aineid polüfenoole, mis aitavad ennetada põletikke, laiendavad veresooni ning selle kaudu aitavad ennetada südame ja veresoonkonnahaigusi, diabeeti ja mäluhäireid. Kuna eri marjad sisaldavad erinevaid polüfenoole, tasub süüa erinevaid marju.

4. Nahale head seemned

Seemnerikaste marjade (astelpaju, mustsõstar) seemnetes sisalduva õliga on saadud häid tulemusi nahahaiguste ravis. Seemnetes sisalduvad õlid aitavad nahal uueneda ning vältida enneaegset vananemist.