Sügisel teist korda emaks saav Anni Arro soovitab suve rahulikult võtta: „Suvel tahad ju võimalikult palju õues olla: mis sa siis vaaritad köögis tunde!“Foto: Johannes Arro
Sirje Maasikamäe 10. juuli 2018 00:01
Kokaraamatute autor ja toidusõber Anni Arro jagab lihtsaid nippe, kuidas suvel tervislikult süüa, nautida toidutegemist ja lihtsalt elust mõnu tunda.

Kokaraamatute autor ja toidusõber Anni Arro jagab lihtsaid nippe, kuidas suvel tervislikult süüa, nautida toidutegemist ja lihtsalt elust mõnu tunda.

1. Söö võimalikult palju seda, mis on kasvanud kodu lähedal

See on minu toidutegemise üks alustalasid. Eesti saadused on esimene valik, ka Läti omad on head. Olen Läti köögiviljade fänn. Turul olid vahepeal lausa Läti letid, kus müüdi näiteks hästi värvilisi lillkapsaid. Enamasti käin Balti jaama turul, sest see on nii äge!

Söö palju puu- ja juurvilju, mille hooaeg on käes, näiteks maasikaid või arbuusi! Ma võin neid palju vitsutada! Need on ka magustoidu eest. Maasikaajal ostan kilo maasikaid ja paari tunni jooksul, kui autoga maale sõidan, võin need ära süüa.

2. Söö ka väikseid juurikaid

Ei pea ootama sügist, et saada peenralt kätte jurakad peedid ja porgandid, mis võivad siis olla juba üle kasvanud ja tuimad. Harvendamise jääke ja väikseid juurikaid saab süüa juba varem: neid võib kergelt aurutada või keeta. Need on ju vitamiinipommid! Neid võib valmistada liha kõrvale või süüa niisama. Ka lehtpeeti ei pea laskma meeletuks puhmaks kasvada, vaid võib juba talt väikseid lehti nokkida. Herne-, eriti suhkruhernekaunu võib samuti süüa.

Edasi lugemiseks vali endale sobiv plaan:
Üks artikkel
3,99
Ühe artikli lugemisõigus
Digipakett
0,00/kuu
11 erinevat digiväljaannetÜle 2000 artikli kuusJagamisõigus 4 sõbragaTellijatele mõeldud auhinnad