jah, võib küll.. ainult, et kooritud banaanil on veidi teistsugune kilohind.. võikski olla kõrvuti kaks hinnasilti - kooritud ja koorimata.. eks siis igaüks ise valib, et kas koorida või koorimata jätta..
Kas keegi oskab seletada,miks Soome poodides on puu-ja juurviljad juba letile asetatuna puhastatud ja ilusa väljanägemisega. Ostjal lihtsalt polegi midagi koorida.
ilma kooreta, ei kujuta ette, kuid kapsalt olen küll poolmädased lehed eemaldanud, see on tegelikult kaupluse töö ning ei tee ma seda säästmiseks, ma pole lihtsalt nõus maksma ebakvaliteetse toote eest.Viinamarjad - samuti, silmaga nähtavad mädased isendid viskan kõrvale, ei usu et ma midagi valesti teen. Kui on mandariini hooaeg siis ju ka ei paki ma omale mädast kaupa valimata. Kokkuhoid tuleb sellest et ma ei maksa PRAAGI eest, mille viskaksin kodus prügikasti.
Selle loogika järgi peaks hakkama poest ka õlut ostma- õlle valad kotti, taara eest ei maksa ja pole minu asi, mismoodi nad kilohinda arvutavad, oli see nüüd Heineken või Walter.
Mina korjasin Maksimarketis sibulakastist sibulakoored kotikesse enne munapühi, ükskord, kui ise ei olnud piisavalt hoolas, et neid varem valmis koguda... Müüja vaatas kotikest ja ütles: "Kui see on toode "sibul", siis on neid liiga vähe, et neid kaaluda saaks." Mõtlesin, et oli mul siis raske paar sibulat ka sinna poetada... Aga müüja oli sõbralik ja soovis häid pühi. Lihtsalt raiskasin neil ühe kilekoti ära.
olen pannud tähele ,et kobartomateid võetakse ikka tihti varre küljest ära ,samuti lillkapsa lehti,sibula koori(see küll kõige idiootsem ),samuti peakarsa pealmiseid lehti .Samuti olen märganud paprika äramurtud varsi!
sibula küljest pudistan vahel lahtiseid koori vähemaks, kui ostan 1-2 sibulat, lihtsalt et sodi vähem oleks. need koored kaaluvad nii vähe, et mingit kasu ega kahju sellest kellelegi ei tule. aga ka siis kui on põhjust kahelda sibulate kvaliteedis, püüan selgeks teha mis seisus sibul tegelikult on. peakapsaga sama lugu - kui ikka pealmised lehed on poolmädad, siis ei kavatse neid edaspidigi endale koju tassida. ja sama viinamarjadega, keeldun maksmast täishinda, kui kolmandik marjadest läheb prügikasti. kauplused võiksid ise natuke rohkem oma puuviljadel-juurviljadel silma peal hoida, ise need riknenud osad eemaldada, või hinda alla lasta kui on näha, et kaup hakkab raisku minema. aga olen nõus, et vahel teevad inimesed poes ikka täiesti jaburaid asju. lisaks sinu nimetatutele olen märganud näritud kurki, poolikuid õunu-pirne ja muidugi mandariini- ja banaanikoori riiulite. korra jõudsin isegi kassasse pika kurgiga, millest keegi oli küljepealt suure suutäie ära hammustanud :D õnneks kassapidaja märkas ja sain ära vahetada.
Poes on vastik vaadata kui soritakse puuviljades ja rebitakse kapsalehti vahepeal veel peopessa kõhides. Need kaubad peaksid olema kõik pakendatud. Ostangi ainult pakendis puuvilju.
Ananassi tutt küll midagi kasuliku viljale ei tee ega kaitse. Miks peaksin selle eest maksma? Nii võib ju kartulid koos vartega poodi müüki võtta! Saab veel suuremalt klienti koorida! Ja kookospähkli võiks koos palmiga letti panna - ikkagi vilja oluline osa ja kaitseb pealegi!
te kulla inimesed küll aru ei saa,et kui banaanid ära koorida ja ananassidelt tutid ära võtta,siis küsitakse nende eest lihtsalt rohkem raha.Ei hakka keegi sama raha eest saama rohkem söödavat toodet.
ja tootja võtavad ikka oma raha.Kui tulevad ananassid ilma lehtedetta,siis on kilo hind lihtsalt kallim.Lehed on ananassil selleks,et siis on vili värskem ja mugav on teda käsitleda.Või ostaks näiteks keegi banaani kui see oleks ilma kooreta.See oleks lihtsalt plöga ja mustust ning putukaid täis.
Oleks aeg hakata miskit arukamat kirjutama.Muidu me eestlased muutumegi rottsäästuriteks.halvalla ja halvalla nagu soomlased paarkümmend aastat tagasi.
kõigepealtalustan sellest ,et minu kogemus sellel alal on 11 aastat ja olen püüdnud anda endast parima,et klient saaks korraliku toote aga nüüd sellest mismoodi ostlevaid kliente olen näinud alustame siis nendest lillkapsastest ja brokkolitest,miks poes neid lehti ära ei võeta,esiteks teadke,et meil on niinimetatud eurodirektiivid ja seadused mis kehtestavad kaubale nõuded ja lillkapsa puhul peab lehestik olema ümber,sest see võimaldab säilitada niiskust õisikus endas,loomulikult kui on ikka väga närbunud tuleb ära võtta aga kujutlege,et järgmine ostja peab seal eelmise kliendi poolt ära rebitud lehekuhjas sobrama,iga kapsapea juurde ju teenindajaid ei jätku ja teades ,kui kitsas on praegu kaubandustöötajate kaadriga ja lisame uued tuuled kaubanduses kus üks töötaja peab tegema erinevaid töid siis ongi meil tulemus hunnik lehti,kus teie siis armsad kliendid sobrate ja otsite endale meeldivat kapsapead või lillkapsast.Siis sibulast ,minu kogemus on selline ,et lausa sibulal kooritakse koored ära ja tulemus jälle hunnik sibulakoori segi sibulatega ja iga järgmine klient peale sellist koorimist peab siis seal koortehunnikus sobrama.kõige huvitavam on aastate lõikes see,et nagu munapühad tulemas nii sobib kõigile koos koortega osta ja lausa küsitakse kas matohin veel koori võtta ,kui juhuslikult on veidi niisama sibula küljest ära pudenenud. Viinamarjade puhul,ei takista ühtegi klienti neid maitsmast see ,et nad on pealt töödeldud ja pritsitud aga ostmise puhul võetakse terve kobar kotist välja ja siis tõmmatakse sealt ilusamate marjadega harud küljest nii,et viinamarjad lendavad ja alles jäetakse siis need läbisaputatud rootsud.Olen näinud kuidas lausa raputatakse tervet kobarat ja uuritakse palju külge jäi,kui ei meeldi tehakse järgmisega nõnda aga kes ostab lahtiraputadud viinamarjad.näiteid võiks tuua palju aga lisaks veel küünega näiteks pirnist või õunast tüki välja kraapimises,et maitsta korra oli isegi keegi lausa noaga mandariinist ja apelsinist kolmnurkse tüki müügisaalis välja lõiganud.Kobartomatist ei hakka rääkimagi ,sest see on lootusetu teema aga soovitaks varre külge jätta ,esiteks säilib varrega tomat kauem kodus ja lahtisel tomatil isegi eemaldatakse seda väikest rohelist osa ,kui see on küljes.paprika teema on selline,et panen kastiga välja ja lõpuks on kasti põhjas hulk paprika varrekesi mis on küljest murtud.Mulle meeldib osakond kus töötan ja mõtlen alati kuidas nii kaupa välja panna ,et oleks ilusam ja kutsuks ostma aga see mis kliendid minu tööga teevad ajab küll vahest hinge täis ,ei saa aru kas on asi nüüd tõesti ihnsuses või selles,et inimesed ei väärtusta kaubandustöötajate tööd.Teadke see on raske töö ja austage seda.
* lahtiseid sibulakoori näen ma ka kodus, oma isiklikult peenralt korjatud sibulate korvis, kui vahepeal neid sealt ära ei viska, siis on kevade poole tõepoolest vaja koortes sobrada, et sibulaid leida. samamoodi pudisevad sibulad ka poes ja ka seal võiks aeg-ajalt neid koori lihtsalt vähemaks võtta. see tähendaks vähemat sobramist ja omakorda ka vähem lahti pudisevaid koori :) * soovitus, mida võiks eeskujuks võtta "näiteks pirnist või õunast tüki välja kraapimises,et maitsta korra oli isegi keegi lausa noaga mandariinist ja apelsinist kolmnurkse tüki müügisaalis välja lõiganud." - igas puuviljakastis on mõni plekiline pirn või õun, või siis näpitakse need plekiliseks ja varem või hiljem lendavad need prügikasti. minu kodupoes (mitte Eestis) on sageli puuviljade juures taldrik tükeldatud õuna, pirni, nendesamade kobarast lahti raputatud/pudenenud viinamarjade, arbuusi, meloni, apelsini, mandariini või nektariiniga. olenevalt hooajast muidugi ja eriti, kui on sisse ostetud suurem kogus korraga ja/või kui on näha, et kaup ei lähe eriti hästi ja kipub riknema. p.s. vahel tasub kaupa välja pannes kastidesse vaadata ja ainult ostjate süüdistamise asemel hulgimüüja poole pöörduda.
ma nokin viinamarjadel ja arbuusil ka seemned välja ;) aga kui tõsiselt rääkida, siis riknenud puuvilju-marju küll täishinnaga ostma ei hakka ka edaspidi, kui ikka on näha näiteks, et kolmandik viinamarjadest on mädad ja mul kindlasti on just viinamarju vaja, siis loomulikult eemaldan suurema osa söögikõlbmatutest marjadest. töötan ise restoranis ja tean millist saasta vahel hulgimüüjad üritavad edasimüüjatele/tarbijatele sokutada. nii mõnigi kord selgub kaupa vastu võttes, et osa saabunud kaubast on tarvitamiskõlbmatu ja tuleb tagasi saata. meil on korraga saabuvad kogused suhteliselt väiksed ja seega lihtsam kohe märgata. kauplustel on palju keerulisem, nende kogused on ilmselgelt palju suuremad ja kui nüüd jätkata viinamarja teemat, siis kõiki marjakaste kaupa vastu võttes üle kontrollida ei jõua. aga sellegi poolest, kui müügisaalis on näha, et kastides on palju riknenud marju, siis võiks kauba kvaliteedi osas pöörduda hulgimüüja poole, mitte üritada seda täishinnaga lõpptarbijale kaela määrida ja sealjuures veel viriseda, et inimesed pole nõus mädade marjade eest maksma.
isegi kauba tagastanud, sest teenindaja lappas mulle hunniku alumiinjumi koos sardellidega.Tema ütles et tema ei hakka neid ära lõikuma ja mina ei olnud nõus maksma.
Banaani ei kooriks, aga kapsal olen küll lehti ära kiskunud ja teen seda edaspidigi. Näiteks lillkapsal on teinekord nii palju neid rohelisi lehti ümber ja neid ei söö keegi. Murran ja jätan kapsakorvi alles. Tehku pood need korda, enne kui müüki panevad.
Pean sind teavitama, et nii toimides jätad sa lillkapsa kõige kasulikuma osa poodi. Mingil juhul ärge visake neid minema, vaid toimige nagu muu lillkapsa osaga.
...vaid sooviga maksta selle eest pisut vähem pealmiste räsitud lehtede arvelt... see ohmu Bats pani jälle patsu maha... tema enda asi on need lehed ENNE müüki paiskamist eemaldada, krdi ärikas!
Viinamarjaletis olen küll kobarast mädad marjad välja nokkinud. Vahel juhtub, et pea pooled marjad riknenud. Põhimõtteliselt peaks pood sellised kaubad ise prügi hulka viskama
Ei tasu liialdada muidugi selle koorimisega, aga kapsal ja lillkapsal olen küll eemaldanud pealmisi lehti ja kavatsen ka edasipid eemaldada, kui need on kõlbmatud. Vahel on lillkapsale jäetud nii palju lehti ümber, et need kaaluvad 2x rohkem, kui lillkapsas ise seal sees. Või kapsa pealmised lehed on räbalad ja koledad - ni kuidagi ei kõlba süüa. Kaupleja viga sel juhul. Kui ostja ei tohi nii teha, siis jääb kaup ostmata lihtsalt. Hunniku mustade ja räbaldunud lehtede eest ma maksta ei soovi. Kui hind on mõistlik, siis ehk poleks vahet. Aga kui hind on kallis, siis igal juhul tahan saada ka kvaliteetset kaupa
Mina küll säästan. Näiteks till on kaupluses tihti märg. Ma võtan kimbu tilli ja jalutan sellega poes ringi, lehvitan ja kuivatan. Alles siis kaalun ära,kui kimp on täiesti kuiv. Vahel kulub selleks tund. Aga kaal langeb kohe 5 grammi ja see on juba oma tubli 2 eurosenti! Viinamarjad nopin loomulikult ka enne kaalumist varre otsast,seal kaalub see vars vahel kuni 3%! Samuti maasikaid ostes palun müüjal need rohelised lehed igalt maasikalt eemaldada. Aastas säästan sedasi mitu eurot.
Lillkapsalt ja brokkolilt olen paar mittesöödavat lehte mõnikord enne ostmist küljest tõmmanud, sest nende puhul on tarbitav osa õisik. Pood peaks ise hoolitsema selle eest, et müüdav kaup oleks lehtedest puhastatud ning tarbijatelt mingi sodi eest lisaraha ei võetaks.
Väga hea viis säästmiseks. Ise koorin ka banaanid poes ära. Koored lähevad siis kotti ja koju, banaani enda jätan poodi vedelema. Arbuusil korjan samamoodi kõik seemned seest kokku ja viin ära koju.
KOMMENTAARID (67)