Toiduuudised

Heledam on parem? Reklaam tõi õlletootjale rassismisüüdistuse (4)

Toimetas Vidrik Võsoberg, 4. aprill 2018, 14:35
Foto: Pixabay
Heineken lõpetas „Sometimes lighter is better“ („Mõnikord on heledam (kergem) parem“) reklaamikampaania, kui seda süüdistati rassismis. Paljude kriitikute arvates andis õlletootja tähelepanu saamiseks meelega välja vastuolulise reklaami.

7,35 miljoni Twitteri jälgijaga USA muusik Chance The Rapper jagas sotsiaalmeedias oma tülgastust Heinekeni reklaami üle: „Minu arvates tulevad mõned ettevõtted meelega välja märgatavalt rassistlike reklaamidega, et saada rohkem vaatamisi. Ja see sõnnik on nii rassistlik ja võlts, et ma ei peaks sellest rääkimisega kaasa aitama. Aga lihtsalt pean seda tegema. See Heinekeni „mõnikord on heledam parem“ reklaam on õudustäratavalt rassistlik.“

Tõepoolest: reklaamvideost näeme, kuidas õllepudel libiseb mööda mitmetest mustanahalistest inimestest ja jõuab lõpuks valge naisterahvani. Ning ka on kahetitõlgendatav reklaami tekstisõnum – kuigi firma enda väitel on rõhutud sellele, et sõna lighter (nii „heledam“ kui „kergem“) viitab joogi väiksemale kalorite sisaldusele.

Viimasel ajal on vastuoluliste reklaamidega libastunud ka näiteks Dove ja H&M. Viimane pälvis palju pahameelt, kui riietas reklaamis mustanahalise poisi pusasse kirjaga „Džungli ägedaim pärdik“.