Toiduuudised

Millised toidud aitavad E-vitamiini puudust ravida? 

Toimetas Greete Kõrvits, 4. jaanuar 2018 17:11
Foto: PantherMedia / Scanpix
Ehkki sageli räägitakse E-vitamiini heast mõjust nahale (mis on ka tõsi), on seda vitamiini vaja ka muuks. E-vitamiini puuduse sümptomid võivad olla palju tõsisemad kui vaid mõned kortsukesed, kirjutab veebileht Health.com. Kuidas igapäevaselt oma keha E-vitamiini taset hoida?

Tõsine E-vitamiini puudus väljendub lihasvalus ja nõrkuses, nägemise halvenemises, ka koordinatsioonihäiretes ning üleüldises kehvas enesetundes. Nende sümptomite ilmnemisel räägi oma arstiga, kes paneb täpse diagnoosi.

E-vitamiini leidub õnneks aga paljudes toiduainetes, mille tarbimine võib kergemat vitamiinivaegust leevendada. Erinevad pähklid ja seemned, ennekõike mandlid, päevalilleseemned, pähklid ja maapähklivõi. Kasulikud on ka täisteratooted, lehelised köögiviljad ja taimsed toiduõlid nagu oliivi- ja päevalilleõli. Puuviljadest soovitatakse kiivit ja mangot.

Kui tahad teha ühe E-vitamiinipommist toidukorra, siis võiks see olla näiteks kausitäis spinatisalatit, pakk sihvkasidvõi paksu kihiga kaetud maapähklivõiga röstsai.

Samal teemal

16.01.2018
Uuring: inimesed peavad täisteratoodeteks ka ka neid vilju ja tooteid, mis seda pole
04.01.2018
Kolmveerandil inimestest on D-vitamiini tase soovituslikust madalam
22.12.2017
Vitamiinide roll inimese kehas ja nende puuduse tunnused
22.12.2017
Miks vajame MAGNEESIUMI?