Toiduuudised

KIRSS: magus või mõru, aga vitamiinipomm igal juhul 

Toimetas Greete Kõrvits, 25. juuli 2017, 19:49
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kirsid on okstel valmimas ja punane vili, mis olenevalt sordist võib olla magusam või hapum, on tervisele väga kasulik. BBC Good Food tegi nimekirja kirsi parimatest omadustest, mis on järgmised.

Esiteks on kirsid ja nende sugulased murelid täis A-vitamiini ja palju teisi kasulikke aineid nagu kaalium, kaltsium ja foolhape. Kirsid on ka tuntud antioksüdandid. Kui öeldakse, et päevas peaks sööma vähemalt viis peotäit puu- ja köögivilju, siis selle annuse saad kätte vaid 14 kirsist. (Muidugi söö ikka rohkem, need on ju maitsvad!)

Ka kirsimahl on kasulik. Selles sisalduvad polüfenoolid võivad aidata vererõhku alandada ning hapude kirsside mahl on hea lisand neile, kes väga tõsist trenni teevad või palju jooksevad. Kirsimahl aitab nimelt lihastel taastuda ja vähendab lihasvalu.

Mõruma maitsega kirssides on ka vähesel määral melatoniini ehk unehormooni. Teaduslikud uuringud pole veel täielikult tõestanud, kas kirsimahl just lausa unetuse vastu aitab, ehkki mõned uurimistööd on selle järelduseni jõudnud.

Samal teemal

22. juuli 2017, 04:00
Eesti oma armutoidud - küüslauk ja mesi
21. juuli 2017, 19:59
KRÕMPS-KRÕMPS! Miks peaksid kohe head värsket kurki sööma?
14. juuli 2017, 21:41
MAGUS, AGA TERVISLIK: marjad ja puuviljad, mille suhkrusisaldus ei ole kõrge

TOIMETAJA

+372 5199 3733
manona.paris@toidutare.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee