Toiduuudised

Silmaarst Ants Haavel: senisel moel toitudes sureme me välja! (160)

LISA KOMMENTAAR

Aadu5. juuli 2017, 00:36
Oma lapse gümnaasiumi lõputseremoonial andis ikka imestada lõpupaberite kättesaamisel ümarate vormide paraadi. No ei olnud selliseid kaalukaid seitsmekümnendate lõpetajate seas kuskil. Võib julgelt öelda, et selles oleme me Ameerikale järele jõudnud. Söömisega vormi tagada on vist raskem kui veidi liigutada. See liigutamine muutub peagi märkamatult vajaduseks st. muutud sellest sõltlaseks. Mõned kaheksakümnendates kännud on selle headeks näideteks. Keha kaal ja enesetunne tundub neil paigas olevat. Poliitikud võiks pidada nõu ja võimaldada saale liigutamiseks riigi toel inimestele kel pappi pole piisavalt kuid tahtmist liigutada oleks. Mitu kärbest oleks ühe hoobiga vähendatud . 1. ülekaalulisus 2. kriminaalsus 3. psüühilised plahvatused 4.suitsiidid jne. jne.
Tervisi5. juuli 2017, 00:03
tervist Antsule! tervist Potissepale! Tervist Teile kõigile! Tervist riigikohtunik Sepikule!
Kodumaine toit on asendunud välismaisega, mille koostisest me suurt ei taa4. juuli 2017, 21:24
1992. aasta rahareformiga keooni tulles ilmus nagu võluväel kaupluselettidele ilusas pakendis keekse, küpsiseid, margariini jne.
Siis veel uuriti, mida miski sisaldab ja kõige rohkem säilitusaineid oli Saksamaa toodetes.
Kas HAAVEL sellepeale ei tule, kui räägib, et 1994. aastast lapsed pakemaks on läinud?
Ja see pole mingi jutt, et enne söödi vähem liha ja joodi vähem piima või ei joodud üldse.
Eestlastel on alati liha, piim, või laual olnud. Juurikad kõik kodumaised aastaringselt ja muu roheline ja puuviljad ka oma.
Lapsed polnud vanasti küll mingid komminäljas, joodi Kellukese limpsi, kodus tehti oma aia mahladest morssi. Pannkoogi peale pandi moosi, mett ja vahel söödi lausa suhkrusaia - paksult võid ja sai kasteti suhkru sisse.
Ei piima- ega lihatööstus pole varasemal ajal kunagi oma toodangut promoma pidama.
Ajakirjanikul olid päris head küsimused, peedistas seda arsti ikka täiega.
No te Haavlid ikka panete4. juuli 2017, 21:10
Esmalt kodutuks ja siis taimetoitasteks🤔 suht loogiline serveering,kas pole?!
Mis kodutuks?4. juuli 2017, 21:37
See arst on vist Liis Haaveli onu?
reede4. juuli 2017, 18:43
Need juurikate närijad on samast kambast nagu burgeriõgijad Igaühel ajud ja sõõgu seda mida organism nõuab Looduskanalilt vaatan legendaarset dr Poli Hollandlasest loomaarst Ameerikas Varsti 80 aga teenindab 16 tuhat klienti Peenike nagu piibuork ehkki ajapuudusel närib võileibu kohviga Ümberringi burgereid õgivad ülerasvunud ameeriklased Geenid on need mis määravad keha võime kaalu tasakaalus hoida Tee ntõõd et higipullid otsaees siis kaal püsib
Juhan.4. juuli 2017, 18:05
Rääkigu mida tahes taevatoeks ei jää keegi.
Palju maksis?3. juuli 2017, 22:01
Las ta elab oma üllitisega kuskil kapis edasi,mitte ei tule siin õhtulehe abiga tuntust otsima👎
No on nägu3. juuli 2017, 19:42
Olen teda Liis Haaveliga koos näinud.
mnjah3. juuli 2017, 19:24
hea teada ja edaspidi osatakse sellest tohtrist eemale hoida! Toitumishäire on kõrvade vahel ja pole vahet,missuguse hariduse on keegi enne saanud. Veganlus on toitumishäire ja ilmselgelt pimestab see ka arstiharidusega inimese ilmavaadet! Mida arvab asjast arstide kutseühing?
erik3. juuli 2017, 17:02
kas keegi aitab selle %-arvutusega, kuidas ta piima rasvaprotsenti arvutab?
no ei lõika kuidagi lahtiise hetkel :-)
erik3. juuli 2017, 17:03
... ja sappipritsivad klaköörid; palun ärge teie täna vastake
Ei tea6. juuli 2017, 12:53
Ainuüksi rasvadest 45,5 * 9 = 409,5 kcal, juurde tuleksid veel valgud ja süsivesikud.
Ei olegi võimalik lahti hammustada, usulahu juures pole teaduse ega isegi lihtsa matemaatikaga midagi peale hakata
Jesuiit3. juuli 2017, 16:42
Kui lobbygrupid üksteist kaitsevad=üksteise kasumeid ja näkku valetavad ja kui toimib "KÄSI PESEB KÄTT" süsteem ja see tekitab kahju= tervisele + ei lase uusi toiduaineid leiutada ega toota = oN KÕIK KORRUPTSIOONI JOONED PAIGAS. Kes tegeleb korruptsiooniga.
JA kes tegeleb HINGELAISKUSEGA,LAISKUSEGA? Ei keegi.Kirik enam ei mnõju.
dr.HAAVEL,SUL ON ÕIGUS!!!
tubli õhtuleht3. juuli 2017, 16:27
selline artikkel peab alati olema tasuline, muidu veel mõni lapsevanem saabki teada ja hakkabki mõtlema ja muudabki oma lapse menüü tervislikumaks. aga seda ei saa ju lubada.
4. juuli 2017, 16:51
Täna õnne, et ajupesu on tasuline! Arsti kutse ei näita tänapäeval midagi.
Potissepp3. juuli 2017, 16:26
VÄGA ÕIGE JUTT,dr.Haavel!!! TÄNAN TEID JA SOOVIN TEILE JÕUDU JA ÕNNE AUSUSE EEST.
Muidugi ON KÕIK LOOMADELT KASUMIT SAAVAD INIMESED ÜHE MÜTSI ALL VÕI MÕJUSFÄÄRIS.
Lisaks sellele vastutustundetus,HINGELAISKUS,PEALISKAUDSUS,MUGAVUS jms.RAHA PANEB RATRAD KÄIMA ja "käsi peseb kätt" mentaliteet.Alates farmerist+lobbytajad,+ümbertöötlejad+ suur osa meediast,kes allub parteidele,mis soovivad hääli ja farmerite raha+ farmitöölised+ kohalikud omavalitsused,mis saavad raha maksumaksjalt farmerilt ja tööandjalt+kõik kohalikud,kellede töökohad seal vallas,kus peremehetseb nagunii kohalik farmer jne.jne.
KAS SEE ONGI KORRUPTSIOON ???Jah,on ju kõik korrupts.näitajad olemas...
HÜLGEKÜTID NÕUAVAD KA OMA ÕIGUSI KÜTTIDA NEID LOOMI AJAL,KUI SEDA POLE ENAM ÜLDSE TARVIS.NAD EI VIITSI,OSKA EGA TAHA .Nad ütlevad et see NENDE RAHVUSLIK ERIPÄRA! PAHASTI küll kui loomatapmine ja piinamine on omaspära.
SELLISE SUHTUMISE JUURES EI SAAGI ARENEDA PUHTA TAIMSE TOIDU TOOTMINE.
EI ARENE TEADUS SUUNDADES,MIS ASENDAB POSIT.OMADUSTELT JA MAITSELT LOOMSE.SEDAka lemmiklooma toidu jaoks.
tahaks teada3. juuli 2017, 16:00
Kust me saame need "VEGAN TOIDUD".Need on samuti keemiat täis ja veel 5 korda rohkem kui eestimaised.Kahjuks ei jätku meil neid eestimaiseid.Sellega olen nõus ,et Potisepp kaitseb tootjaid,kes toodavad eesti sildi all välismaa toorainest toodangut.See on ju täielik jama.Ja veel kui magusad on meie kohupiimad,jogurtid. Maitsestamata kohupiima torusid on haruharva saada.Miks???Õnneks ei tarbi ma jooke ja mahlasid.Taimetoitlaseks ma ei hakka iialgi.
3. juuli 2017, 16:27
Vaat kust vegantoitu saada ja puhast - selles on küsimus!
Mitte see ei õigusta loomse toidu tootmist ja loomadel parasiteerimist.
ert3. juuli 2017, 18:42
Ma olen taimede poolt! Ka taimedel on hing. Kas nüüd närite kive veganid?
4. juuli 2017, 16:53
Vegan toidud ei ole täis mitte ainult keemiat vaid ka taimedele omaseid mürkkemikaale, mille eesmärk on peletada eemale taimede sööjaid. Eriti suur jama on enamuse teraviljadega ja Põhja-Euroopa lehmadega.
lpkr3. juuli 2017, 15:41
Kuidagi väga närb ja näljane, mitte sugugi terve inimese moodi näeb välja see toitumisvõitleja ise. Ega selle põhjuseks äkki tema teaduslik menüü pole?
See inimene pole ju tegelikult arst3. juuli 2017, 14:55
Ta on silma laserlõikust õppinud vegan! Kurdetakse, et surub seda hädadega hirmutades peale ka patsientidele.
Ken Taur3. juuli 2017, 15:13
On Sul selle väite tõestamiseks fakte?
Ants Haavel on Tartu Ülikooli arstiteaduskonna lõpetanud, kuidas ta siis arst ei ole?
Nojah3. juuli 2017, 15:44
Arstidel on ka oma koolkonnad ja teooriad. Näiteks: Porgandi söömine parandab nägemist. Jänesed ju ei kanna prille.
3. juuli 2017, 16:28
Etskae,kohe ongi lobbitajad kohal
Tiit3. juuli 2017, 14:44
Juurikajäraja luulud. Laste silmahödasid pohjustab nutiseadmete vahtimine päev otsa, mitte toitumine.
4. juuli 2017, 16:56
nutiseadmete valgus, aga ka muu sinise spektri valgus on tõepoolest väga halb ja rikub tervist.
arvan, 3. juuli 2017, 14:36
et asi pole ei toidus ega ka väheses liikumises vaid õgimises, teiste sõnadega üle söömises. Toitu on nii palju! Kõik kohad on toitu täis. Telekast tuleb igalt kanalilt iga päev kümneid toiduga seotud saateid. Sööma, sööma, sööma! Olgu kõht tühi v mitte, ikka süüakse. Kui inimesed sööksid vaid nii palju kui on tarvis nälja peletamiseks, paksusid ei oleks.
to arvan3. juuli 2017, 16:30
kohe tulevad siia totakad oma geenides, geenides-jutuga ja sa hakkad saama :D aga kui dieedil on, siis kaovad neil geenid ära, vot see on lahe :D aga kui seda küsida, siis on vaikus või tuleb sellist demagoogiat, et jube. rasvunud inimesed on vastikud ja tigedad näitab minu kogemus. häbenevad ennast ja maksavad teistele kätte, et õgimisest koledad on. vhäkk.
küsin3. juuli 2017, 18:27
Kas sa oled siis rasvunud? Kui lugeda seda sõnavõttu, siis see ju lausa pulbitseb tigedusest. Ja nälginud kondikubud on nii-nii lahked ja mõistvad! Naerukoht!
Aime Sygise koletu p@rand3. juuli 2017, 13:41
Olen juba 15 aastat toitunud ainult käbidest ja okstest. Tervis ei anna tunda , kuna olen surnd.
Kai soovitab3. juuli 2017, 13:22
Ma vahetaksin perrkonnanime. Ausalt. Haavel!?
****3. juuli 2017, 14:41
Milleks selline kirjutis Kailt? Kui perekonnas on mitu last pole ime, et mõni neist võib seaduslikult teelt kõrvale kalduda. Paljud inimesed on oma haigustega abi saanud vanalt Ants Haavelilt ja tema abikaasalt, samuti Hannes ja Varje Haavelilt, ka noore Ants Haaveli jutt tundub igati asjalik.
kaile3. juuli 2017, 16:31
sa võtaksid endale kindlasti ilves, sildna, lobjakas või paris.
3. juuli 2017, 13:16
Lõpetage selle jama tootmine ja riiki sisse toomine. ongi asi lahendatud. Ei ole vaja jamadega tegeleda, tehke midagi ka millest tõesti kasu on.
ei saa lõpetada3. juuli 2017, 16:31
vaja on kaitsta ettevõtja ärihuvisid
lol3. juuli 2017, 12:54
juurika nosijad surevadki välja varem või hiljed, mitte lihasööja inimene.
Urrr3. juuli 2017, 12:07
Ikka ja jälle jõuame välja taimetoitlaste propagandani.... Ainult juurikad on head (ka siis kui neid koguaeg mürgiga kastetud) ja liha paha...
Vot üüd higistati artikel3. juuli 2017, 12:01
A tsitate ne bude - paru ruhliv nema!
Cac3. juuli 2017, 11:39
Täiesti nõus, et pr Pottisepa esinemised on peaegu alati väga subjektiivsed ehk oma klikihuve kaitsvad ja teda ei koti ei rahva tervis ega ilmselt ka enda maine - peaasi, et raha tuleb ...
eks3. juuli 2017, 11:41
mõni aeg tagasi oli see proua ametis alkotöösturite palgal...
lyyli3. juuli 2017, 12:17
Eriti loksus kõik Potisepa suhtes paika, kui ta õigustas välismaalt sisse toodud liha müümises nagu oleks see Eestimaine. Intervjuus proua vingerdas vägevalt, pilgutas sageli silmi, seega ta ise sai aru, et jutt ei kõlba kuhugi.
Bla3. juuli 2017, 11:36
Reaalsus on see, et inimesed ei oska üldse tervisehädasid ja toitumist seostada. Keeruliseks teeb asja ka see, et erinevad toiduained mõjuvad inimeseti erinevalt
MY ASS3. juuli 2017, 11:35
Mingi arvamusliidrist silmaarst ronib pildile...
jep3. juuli 2017, 11:17
Noored on ülekaalulised, see on fakt.
khmm3. juuli 2017, 12:55
aga see on vähesest liikumisest , mitte sellest mida nad söövad. Meie põlvkond sõime ka mingi periood teismelistena saia, limonaadi ja vorsti :) ja õudu, karamllkomme jne...aga meie elu oli kordi rohkem liikuv. Momendil on igasugused toitumisteadlased ja dieeditohtrid võtnud teravdatud tähelepanu alla ülekaalulised lapsed ja noorukid aga paraku nende kaal on väga visa langema , vaatamata noorte endi, arstide ja vanemate pingutustele. Ja artiklis sõna võtnud arstilt tahaks küsida: miks ei räägita marketitest ostetud puu ja köögiviljade kahjulikkusest? Miks hoitakse sordiini all lihalaadsete toodete kahjulikkus? Kuigi need nö vorstid on lausa tapvad pikemas perspektiivis. no tehke valju häält, niiet need keemiat täis ja peidetud rasvade pommid keelustataks üldse kui te rahva ja laste tervisest nii hoolite. Miks käib see kammajaa vaid suhkru ümber?
Vanasti3. juuli 2017, 14:05
polnud mingit rämpstoitu,mida noored nüüd suvalisel ajal arvutit näppides endile sisse ajavad!
just nii3. juuli 2017, 16:39
meie ajal ei söödud KOGU AEG. praegu süüakse kinos, tänaval, kodus, külas, autos ja üldse igal võimalusel, kogu aeg süüakse midagi, nagu haigus.
nonoh4. juuli 2017, 19:43
Äsja toimunud laste laulupeol polnud küll rasvunud lapsi märgata
Bastakas4. juuli 2017, 21:25
Laulupeol oli küllalt palju priskeid lapsi.
Keda huvitab3. juuli 2017, 11:00
Sa ajad mingit jama siin,räägi parem kuidas eloise catrine haavelil vanglas läheb?
oi jeerum3. juuli 2017, 16:40
kas nii rumaIaid on ka? oled 5B-st? nime üle ilkuda, oh jeerum, jeerum küll.
Jüri3. juuli 2017, 10:52
Alati on leidunud tegelasi, kes kõik partei ja valitsuse otsused heaks kiidavad ja neid õigustavad. Kahju, et ka arstide seas on neid piisavalt. Hästi ei saanud aru sellest piima mahategemisest - kas valitsusel on vaja laste toiduraha vähendada? Mina pole küll kuulnud, et 1/3 eestlasi piima ei talu? Või kellest poliitik rääkis ja miks? Olen kohanud inimesi, kellel on allergia mustikatele, kellel maasikatele. Kas keelame ka nende söömise ära või maksustame?
Kallallan3. juuli 2017, 11:13
Praeguses riigis on kahjuks nii, et kui peavooluga kaasa ei lähe, kaotad koha. Seetõttu toimub valik, mille käigus mõtlevad spetsialistid kaovad, lojaalsed bürokraadid tulevad asemele.
.3. juuli 2017, 11:38
Piim ei olegi nii tähtis toiduaine, kui seni arvatud on. Lastele on ta vajalik, suurtele mitte.
3. juuli 2017, 16:35
Ka lastele pole vajalik.
Kui emapoolne imetamine lõpeb ei vaja laps enam loomapiima.
vanainimene3. juuli 2017, 12:07
Keegi võiks täpsema ülevaate anda, kuidas piimatooteid tehakse - piim, pett, kohupiim, hapukoor,kohukesed, ka enamus jäätisest + ei tea kust toodud rasvaga ja osaliselt suhkruasendajatega. Piimaapulbrist valmistatud tooted ei ole ju enam need, mis enne. Ärge siis imestage, kui nii paljud inimesed neid ei talu.
3. juuli 2017, 16:33
Kui nad ka taluvad,siis pole see neile hea.Tagajärjed ilmnevad mitmel moel ja aastate,isegi aastakümnete pärast.
..3. juuli 2017, 10:42
muuseas, eile lauluväljakul oli saba letil,kus keerati ümber varda kartul viiludeks, pisteti vardad kõrval suurde keevasse õlivanni ja laastudest said õlis ära kõrbenud kartulilehed,issakene küll, see õli ju kees koguaeg edasi, oli juba pruuni värvi, lapsed ja mammad aga ostsid ja krõbistasid gantserogeene sisse, mis hästi kiirelt vähirakud kasvama paneb, jeerum , miks lubatakse kõike saasta rahaks teha.
naisuke3. juuli 2017, 11:39
vastan: sellepärast, et leidub ostjaid olgu nad kas või rumalad...
Tüüp3. juuli 2017, 10:37
x3. juuli 2017, 13:53
No3. juuli 2017, 14:42
Ja isegi kui on, mis siis? Kas Tüüp on saanud endale ise sobivad sugulased valida?
kurimuri3. juuli 2017, 10:28
Teooriaid on tõesti erinevaid, Skandinaavias vastupidi propageeritakse viimasel ajal madala süsivesikusisaldusega dieeti. Kõik kes siin Paleot ja LCHF kasutavad kahanevad kolinaga. Üldiselt võiks ikkagi alustada sellest et keelatakse või maksustatakse see mis on reaalselt tuvastatult kahjulik - maitsetugevdajad, glükoosisiirup. Ja seda mitte tarbija poolt vaid tootja poolt. Kas keegi näeb et tootjale seataks mingeid piiranguid? Sinna herilasepessa ei julge keegi ora torgata. Jah las inimene teeb ise valikud - inimene on tõesti ise vastutav. Aga laps seda oma madala teadlikkusega veel ei ole ja laps mõtleb ooo Lotte=hea, ooo - Lotte kõrrejook = ka järelikult hea. Aga seal on peamiselt suhkruvesi ja tee siis 5-6 aastasele selgeks et Lotte on hea aga Lotte kõrrejook on paha, jne, jne...
Kas3. juuli 2017, 10:26
lp.doktor on midagi kuulnud ainult taimede närimise kahjulikkusest.Eriti lastel.
3. juuli 2017, 10:22
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
just3. juuli 2017, 10:40
pildile peaks ronima hoopis poliitikud, kes sellised, vähe targemate erialainimeste arvamused riigijuhtimisse ja suunavalikutesse-otsustesse kokku koondaks.
Ja ei häbeneks targematelt nõu küsida.
Pessi3. juuli 2017, 10:56
selliseid kahjuks pole :(
Ha ha 3. juuli 2017, 10:58
Sellised hoolivad ja altruistlikud poliitikud. Kes need võiksid olla???
My ASS SECOND3. juuli 2017, 10:45
mingi silmaarst? Kes on 7 aastat õppinud?
A3. juuli 2017, 10:21
Kapitalismi ajastul ongi kõigil ainult omad huvid mängus. Loeb ainult raha
kapitalist3. juuli 2017, 16:43
ja sotsialismis ju pole :D
Ants Tutt3. juuli 2017, 10:13
Tõbiseks jääme ehk rohkem küll aga välja ei sure teps mitte! Targa inimesena ( kes Dr. A. Haavel kindlasti ka on ) ajab siin kallutatud joba. Sisuliselt on kogu tobeda suhrumaksu õigustamiseks kribatud lugu kniksu tegemine valitsevale klikile. Arst, kes tõemeeli väidab, et liikumisaktiivsus ei maksa eriti midagi ja teeb toitumisest fetiši, ei ole tõsiselt võetav.
Erinevalt tohtrihärrast kirjutas Sirje Potisepp väga hea ja põhjendatud artikli Postimehes, kus tõi ausalt (sic !) välja selle suhkrumaksu kehtestamise soovi tegelikud põhjused. Õnneks on praegu kõik nii nagu on.
Nii et kui keegi siin lahmib siis on see tohter ise.
ii3. juuli 2017, 10:26
eriti jabur on lugeda pensionääridest pediaatrite sönavötte koos potiseppadega, et köige olulisem on liikumine mitte söömine. eriti palju on uuringuid on tehtud magusate jookide sünnimaal usa-s. kättesaadavad pop.ajakirjas scientific american, mis on saadaval ka meie r kioskites. köige olulisem on söömine ja siis liikumine. kui sa liigud ja sööd rohkem kui liikumises kulus, lähedki paksuks- liiga lihtne et tösi olla?
Vastuolu3. juuli 2017, 10:35
eriti jabur oli lugeda seda kommentaari
Ants3. juuli 2017, 11:48
Olen nõus 👍.. Üle liigne ja vale toidu energia on ikka väga raske ja ajakulukas liikumisega põletada.. Väga väga vähesed viitsiks nii palju rassida.
Ants3. juuli 2017, 11:48
Olen nõus 👍.. Üle liigne ja vale toidu energia on ikka väga raske ja ajakulukas liikumisega põletada.. Väga väga vähesed viitsiks nii palju rassida.
ii3. juuli 2017, 12:11
valge usa-ka ja musta aafriklase päevane vajalik kalori hulk meesterhval on u. 2600
usa-s on 35 % ülekaalulised ja aafrikas seda mitte
päevas lisanduv 50-100 kalorit ehk 1-2 küpsist päevas lisab aastas kehakaalule u. 3 kilo. väga raske matemaatika just pole
ega see Ants ise tohtrihärra pole?3. juuli 2017, 16:46
siis oleks küll piinlik nii algelised kirjavead. üle liigne? ehk ikka üleliigne.
Nelli Mutt3. juuli 2017, 10:34
Kuidas ta siis lahmib, kui väidad, et ta on tark?
Ants3. juuli 2017, 14:46
Üldjuhul arstiks loll ei saa. Aga emotsioonid + subektiivne omaarvamus võivad ka kõige targema lahmina panna. Nii nagu antud hetkel ongi.
infoleke3. juuli 2017, 10:10
Kuidas to Liis neid andmeid vanurite kohta saab?Kas oma arstidest sugulastelt...
saarlane3. juuli 2017, 10:03
Aga kuidas Liis Haaveli vanemad,vanuritelt hinnalise kinnistu endale susserdasid?? Kuidas nende kirurgist vanaisa,Mändjala loodusparki maja püstitas?? Seda nimekirja võiks pikalt jätkata
Püsi teemas!3. juuli 2017, 10:10
jah3. juuli 2017, 09:53
Magusamaks on väga õige.
naisuke3. juuli 2017, 10:47
Oma peaga mõtlemine on õige, mitte mingite maksudega kaasajooksmine
Erand3. juuli 2017, 11:07
Kas see, kui sinu jaladkummikuid ei kannata, tähendab, et tuleb ka kummikumaks teha. Nii rumal ikka ka olla ei saa, et kui mõni inimene on oma toitumisega äärmustesse langenud, siis lõõme selle eest kõiki. Nii palju, kui on inimesi, on ka erinevaid hädasid. Näiteks üks saab süüa tooreid juurikaid palju soovib, teisel lööb sellise kõhuvalu, et kisub kohe kõveraks.
Faktor3. juuli 2017, 16:32
vähk3. juuli 2017, 09:45
Kohvi joomine on ka kuritegu jooja poolt. Kõik kõrbenud toiduained,sealhulgas kõrvetatud kohvioad,on vähjatekitajad.
khm 3. juuli 2017, 09:56
mul on tunne, et sul on aju asemel kohviuba...
Dr Frei3. juuli 2017, 10:03
Mürgised on ainult ülekõrvetatud süsivesikud koos rasvaga! Kohvi puhul seega rasvas söestunud oad, mida pole veel kohanud?
enda valik3. juuli 2017, 10:39
te ärge jooge seda vastikut kõrvetatud kohvi, valige hele röst
enda jah3. juuli 2017, 16:48
see hele röst rohkem nagu viljakohv. aga maitse asi, joo sina seda vastikut heledat siis.
ossa3. juuli 2017, 16:47
no nii lihtne see ka nüüd pole. lähen teen tassi kohvi nüüd.
Liiz Haavel3. juuli 2017, 09:35
Andke rahad minu kätte hoiule, siis probleemad lahenduvad. Samuti saab aidata vargalaadne tohter Nahaniine.
3. juuli 2017, 09:36
Pööbel juba varakult toimetamas. kust kohast sa üldse arvuti said!????
ahhaa3. juuli 2017, 09:32
aga häirib just see, kuidas toiduliit ja nende eestkõneleja Sirje Potisepp lahmivad ning ei arvesta inimeste tervisega. Neil on kogu aeg ainult oma huvid mängus...
Oota oota arst, küll varsti Sirje tuleb ja Sulle tuule alla teeb:)
Jep3. juuli 2017, 09:29
Rääkige seda Potisepale ka, see mamsel ei saa üldse aru, mida ta oma ametis tegema peaks.
potte peaks treima4. juuli 2017, 21:59
pro3. juuli 2017, 09:28
Lääne, sh meie toiduainetetööstuse võrdlemine keemiatööstusega on absoluutselt adekvaatne! Meie toit tuleb keemiakombinaatidest!
Miks, mode?3. juuli 2017, 09:21
Kas tootmisest ja hormoonidest, antibiootikumidest lihas ei tohi rääkida? On tabu?
TotalTax3. juuli 2017, 10:05
Liha on vaja maksustada, antibiootikumidest rääkimata!
Vabandust,3. juuli 2017, 09:20
aga see jutt on päris jama! Olin 22 aastat taimetoitlane ja kaal kasvas, sain rinnavähi jm. Nüüd söön kana, kala, muna ja olen enamvähem normis. Vanaema ja isa sõid piima liitrite kaupa, kaal normis, tervis korras. Taimed on mürke täis, liha on hormoone ja antibiootikume täis. Siit tuleks otsida, mis inimesed paksuks lähevad. Kiired kasvuhormoonid, mida loomad saavad "kasvatavad" ka meid. Tootmine tuleb muuta endiseks, loomulikuks.
to vabandust3. juuli 2017, 17:00
ei kujuta ette kui tonnide viisi õgisid siis juurikaid, et paksuks läksid? no ei tee juurikas paksuks.
mitte juurikad6. detsember 2017, 09:11
praegusel ajal3. juuli 2017, 09:13
on raha hääl jumala hääleks. Ämbrid kolisevad nii arstidel kui poliitikutel. Kui EMO-ssegi minna, õnneks üliharva, on esimene lause mitte seisundi kohta, vaid: makske 5 eurot. Rahakeskses mõtlemises pole midagi tegemist tegeliku tervise ja heaoluga - saad seda, mille eest maksad. Enamasti aga laborites kokkumiksitu eest - nii ravimid kui toit. Ressursid on piiratud, joogivesi ja toit sealhulgas, rahvaarv kasvab. Looma- ja taimeliigid on ammugi ärasöömise surve all, vajatavat mahtu tekitab teadus, jällegi kallis-kulukas valdkond. Enne peab ikka põhjus olema, et ravile saada. Justkui ammune Poola äri, kus arstid ja surnumatjad "koostööd" tegid, et mõlemil tööd oleks. Toidutööstus on ilmselgelt kasumiootuse surve all, nöökides tootjaid, kes omakorda ebavõrdses seisus EL suurriikide pealemakstud tootjatega. Konkurents ja turumajandus ja skeemitamine - raha nimel. Kus siin isemõtlemine ja ise otsustamine - mis poodi toodud, on müügiks mõeldud. Lapsi on kerge ahvatleda, sedagi on teadlased uurinud. Vaeseid on kerge ahvatleda, viimsegi sendi kättesaamiseks. Hariduski vajab raha, põhimõtted muutuvad ajas ja ühiskonna muutudes. Kes mõtleb, mõtleb eesseisvale, ka rahas. Pinged kasvavad, lahenduseni ei jõuta, erinevate huvide (rahas mõõdetavad) tõttu. Ja suunav hirmutamine kestab ...
Aga?3. juuli 2017, 09:37
Kuidas surnumatja saab arstile tööd tekitada? Sul sõrmed kiiremad kui mõtlemine.
Parem hilja, kui mitte kunagi3. juuli 2017, 10:06
Organiseerib mõnele laibale järelravi!
Aga!3. juuli 2017, 11:25
mõtle oma peaga, - kas suudad. USA tuletõrjujad põleva maja taustal pilte tegemas, kah töö "hoidmine". "Raha ei haise" - avalike kemmergute maksustamise ajast pärit, omaaegsete kiirete valitsusevahetuste aegu Rooma linna juhtide rahastamiseks. Kui midagi liigub-kasvab, see maksustatakse, ahvatlus teenida on suur, jutt seejuures puudutab "reguleerimist". Kaasaegne info koondamine ja kogutud andmete kasutamise turvalisus? Kes, kus, kas, kellega, kuidas elab - äriideid kui palju.
miks jääda siia, kui võib minna kaugemale3. juuli 2017, 17:02
miks järelravi, miks mitte ennetusravi?
Pensionil onu3. juuli 2017, 08:56
Sain ühe tuttava arsti käest mõne aja eest lugeda materjale huvitavast uuringust, mis tehti ühes USA ülikoolis. See käsitles söögitoru, mao, soolte ja pärakuvähi levikut jaapanlaste hulgas. Alguses olid andmed 60-ndate algupoolest, kus taolisi vähivorme esines neil väga harva. Teine veerand sajandit hiljem. Ja siis oli see vastavatesse vähivormidesse haigestumine mitmekordistunud, võrdsustunud Lääne-Euroopa vastavate näitajatega.
Mis oli siis vahepeal muutunud? Muutunud oli toitumiise menüü. 60-ndael söödi põhiselt veel vanu ja traditsioonilisi toite. Riis, juur- ja puuviljad, salatid ning kalatoidud. Aga hiljem on jaapanlaste menüü lääne omaga ena-vähem võrdsustunud. Vähemasti linnades. Sest nüüd on toitumisharjumustes laialt levinud igasugune friikartul, burgerid, snäkid, transasvad ja maiustused., Valmistamisel aga toiduvrvid ja igasuguse säilitavad e-ained.
Juss3. juuli 2017, 09:49
No ärme unusta, et Jaapanis on väikse saare kohta ka 18 tuumjaama, 2011. aasta Fukushima õnnetus oli üks maailma suurimaid. Pole ime, et sealkandis seda vähki esineb. Pealegi söövad nad plastmassist tehtud riisi. Burger ja friikas on vast kõige väiksem probleem sealkandis.
Jass3. juuli 2017, 10:52
uuring on tehtud enne 2011
3. juuli 2017, 08:45
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
!3. juuli 2017, 08:59
Eks nimekaime võib igaühel olla. Alles eile või üleeile lugesin näiteks mingist 30-aasta juubelit pidavast loomaaia šimpansist nimega Pino. Ega sa ometi ei oleta, et too sellepärast veel Eestis sugulasi omama peaks?
Me ju olemegi ahvide sugulased?3. juuli 2017, 09:17
H3. juuli 2017, 09:30
Ants Haavel on Liis Haaveli onu! Haavelid on Saaremaal nimekas arstisuguvõsa. Selle artikli kirjutanud Ants Haaveli isa oli Ants Haavel (kirurg), tema ema Maie Haavel (lastearst). See on paljulapseline pere, kellest üks poeg on Liisi isa (Hannes Haavel, ka kirurg) ja Ants Haavel (silmakirurg). Haavelid on lugupeetud arstid. Vanaisa Ants, kes on nüüd surnud, oli hinnatud kirurg. Ei tea ainult, kuidas see Liis on nii aia taha läinud.
mhm3. juuli 2017, 09:40
Ojaa, küll saarlased juba teavad neid arste. Haavlist naistearsti juurde ei tasu minna, kui just ei taha, et terve Saaremaa sinu haiguslugu teab :) EI tea, kas neil teistel "eliit"suguvõsa liikmetel ka sama probleem, et ei suuda patsiendi konfidentsiaalsust tagada...
naisuke3. juuli 2017, 10:53
Tahad, et ma nüüd Sinu suguvõsa siia kirja panen?
to H3. juuli 2017, 11:23
Midagi kirurgist on pärinud Liisiki. Lõikab vanuri rahakoti, sukasääre või pangaarve sama kindlalt lahti. Ja nagu kirurg eemaldab vähkkasvaja, nii eemaldab tema sealt üleliigse mammona. Ning tema lõiked on niisama täpsed ja efektiivsed nagu mõnel tippkirurgigi.
.3. juuli 2017, 11:43
sama on ka Valgas ja mujalg, kuigi seal puuduvad Haavlid
no 3. juuli 2017, 17:03
perenimena täitsa olemas ju, Nasta Pino üks tuntuimad.
ja mis siis?3. juuli 2017, 17:04
kas sa vastutad oma sugulaste eest? mina küll mitte. seega see mees pole küll liisiga seotud, sugulane võib ju olla.
ja siis?3. juuli 2017, 09:00
Sugulasi ei saa valida.
3. juuli 2017, 09:23
kogu see punt on suured reformistid.
refor on ju hea asi3. juuli 2017, 11:38
...mis teoreetiliselt peaks ühiskonda tooma uut ja paremat kvaliteeti ja õnne!
Õige jutt3. juuli 2017, 08:38
Aga kogu Eesti toiduainetetööstuse poliitikat jälgides toimibki kindel muster. Ega Eesti põllumehed ilmaaegu ei ole korraldanud meeleavaldusi ja kirjalikke pöördumisi reformivalitsuse poliitika vastu. Omamaise põllumajanduse hävitamisel on hoomamatud tagajärjed.
Rõivas-Pevkur-Laar3. juuli 2017, 09:19
Eelmise "rüüste"valitsuse põhimõte oli tõepoolest, et meil pole oma tootmist vaja, sest kõike vajalikku saab poest!
See streik ei puutu asja3. juuli 2017, 09:53
Eesti põllumeeste meeleavaldused on rohkem seotud nende sooviga eurotoetustest oma kasumit suurendada. Kogu aeg on põllumeestel nappus käes, aga John Deered on põllul ja sügisel ostetakse uued Land Cruiserid.
Kindlasti on ka neid, kellel on probleeme, aga üldiselt riigi koorimiseks on eestlased väga mihklid. Siin on see nõuka aja kultuur kui me elasimegi mitte "oma" riigis ja tekkiski soov optimeerida ja koorida seda jama mis meid ahistas, aga nüüd kooritakse oma riiki samamoodi edasi.
Muide3. juuli 2017, 10:10
Meie pm-toetused on 4x madalamad kui Soomes, samas elektri võrgutasud 5x suuremad. Miks?
to: 09.533. juuli 2017, 10:54
Neil ei olegi kasumit.
Mitte-klaköör3. juuli 2017, 08:38
Suhkrukampaania tegelik põhjus on ikkagi riigiisade saamatus saada muudmoodi riigikassasse raha.
Sellise loogikaga peaks maksustama muudki, näiteks kahjuliku liha, rasva, gluteenitooted ja soola.
...3. juuli 2017, 08:54
No suhkrumaks on väga hea idee, kahjuks võiks sellega kaasas käia ka samaväärne maksualandus töötlemata puu- ja juurviljadele. Kurb on see, et riik näeb ainult maksutõusu tarbimist muutva tegurina, kuigi maksulangus on samasugune tegur, mida võiks paralleelselt kasutada!
Soomes3. juuli 2017, 10:59
ei olevat maks midagi andnud tarbimise koha pealt, vbl. Riigikassasse küll.
3. juuli 2017, 08:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
naisuke3. juuli 2017, 08:34
Ära seleta, ma küll olen 46 kilo
!3. juuli 2017, 09:06
Ega madal kaal vaid ainuüksi teadlikust toitumisest tule. Tean ühte samas kaalus naist, kuid temal on põhjus hoopiski proosalisem. Tema armus kõrvuni, abiellus ning peab oma väikesest sissetulekust üleval ühte parasiidist meest, kes lillegi ei liiguta ja kopikatki ei teeni. Kes elab häbitult naise kukil. Seega tingib kalorivaese toidulaua pigem rahaline olukord.
naisukesele4. juuli 2017, 22:07
seal teil ju kõik setud murutoidul,seega pole ka ime.
sõjajärgselt sündinu3. juuli 2017, 07:08
Toit oli tervislik - lihtne ja rahvuslik. Kommi ei ostetud, torti sai haruharva, lihaks oli praetud soolapekk, kunstained puudusid toidus jne.
Täna puudub kodus tervislik toit ka naiste liialt suure koormuse tõttu. Naine käis tööl ka sõjajärgselt, aga tänane naine peab kulutama palju pereaegaja raha selleks, et olla atraktiivne. Kosmeetikud, raseerimised, keha tuunimised jne. - kõik mingil määral tervisele kahjulikud, aga arstid ei räägi. Isegi lihtsa toidu tegemiseks ei jätku naisel ei füüsilist ega vaimset jõudu/ aega.
no3. juuli 2017, 08:37
Esimese poolega olen nõus , nii see oli. Teine pool hästi ei klapi. Need tänapäeva naised ei oska süüa teha, mitte aja puuduses pole asi, asi on tahtmises.
no,kuule4. juuli 2017, 22:09
"mitteoskajal" ju käed ei valuta,nii mu kaasa räägib.
peale sõda sündinud3. juuli 2017, 08:45
ei ole iial käinud koemeetikus, reseerimas, tuunimas, solaariumis, jõusaalis. Juuksuris käin, kaal on 165- 48, pekki ei hõlju, juuksed on peas, kunstripsmeid ei ole. Laual ei ole ka plastmasstoiteega ega plastmassnõusid.
Teine3. juuli 2017, 11:24
Kas mees on, kui pole iial raseerinud?
to: Teine3. juuli 2017, 11:49
Esiteks oli jutt raseerija juures käimisest, mitte raseerimisest; teiseks- ole ikka eluga ja trendidega kursis; kolmandaks ei ole, mida raseerida ja neljandaks: mees on olemas. Kas said kõik teada, mida vajasid...
Nunuh5. juuli 2017, 00:07
Mulle näiteks ei meeldi üldse karvutud naised.
nojaa3. juuli 2017, 08:46
peale sõda oli toit rahvuslik?
....3. juuli 2017, 06:32
sa võid oma suhkrulusika üldse minema visata. Oma ülemäärase suhkru saad leivaga, saiaga, pooltoodetega, valmisttoitudega, hommikuhelbetega, jogurtiga, krõpsudega... Millessse ei panda suhkrut?
Kes sööb tühjaks kõik marketite maiustusteriiulid, koogiriiulid, pirukariiulid? Kas need ikka süüakse tühjaks või veetakse kompostitehasesse?
Kui inimene ei hakka sööma kartulit-sousti, suppe, putrusid ilma et lisaks suhkrut, kasvme ja kasvame. Kas muinasjtud hiiglastest in ikka jama? Ehk on inimkond selle tee juba kunagi läbi käinud?
3. juuli 2017, 07:27
hiiglasi pole olnud, küll aga on kunagi maailma oma haardes hoidnud kääbikud, murueided ja põidlapoisid.
3. juuli 2017, 13:47
Hiiglaseid on olnud- need on tavatult suure kasvuhormooni kogusega inimesed, ka mõned koerad kasvavad mõõdutundetult suurteks.
3. juuli 2017, 13:47
Hiiglaseid on olnud- need on tavatult suure kasvuhormooni kogusega inimesed, ka mõned koerad kasvavad mõõdutundetult suurteks.
naisuke3. juuli 2017, 08:49
Misasi on hommkuhelbetega? Ega hommikuhelvestegagi parem ei oleks. See on lihtsalt hämmastav: hommikuhelbed, vaba aja rõivad, jõusaal... Elage inimeste moodi!
eva3. juuli 2017, 09:02
Tõesti on arusaamatu, kes need riiulid tühjaks sööb. Minul kulub aastas ehk 1-2 kg suhkrut. Valmistoite, pirukaid, saiakesi, pooltooteid, helbeid, magusaid jogurteid pole iial ostnud. Lihtsa toidu tegemine ei ole aeganõudev, teen pühapäeval kogu nädalaks-kartulid, riis, tatar, natuke liha, kala, linnuliha, köögiviljad. Ei mingit suhkrut. Leivas ehk midagi on. Kogu pere normaalkaalus ja terved, isegi viirused ei armasta meid.
3. juuli 2017, 10:10
vanat riisi pole hea süüa, oled kuulnud?
nokkija3. juuli 2017, 11:56
vanat ka ei ole õige öelda, oled kuulnud
jah,eva4. juuli 2017, 22:14
aga ilma suhkruta inimene ei ela,seda vajab aju.Paistab aga et paljud palgalised kommijad seda ei tea.
loobusin suhkrust3. juuli 2017, 05:40
kohvi sees,kaal väheneb kilo kuus.
ära valeta3. juuli 2017, 07:30
suhkur üksinda ei muuda kehakaalu. Seda teevad keemilised maitse-,lõhna-,värvi-,pidurdusained ja regulaatorid.
irf3. juuli 2017, 08:35
Just nii!!!3. juuli 2017, 20:05
Ei mõju ainuüksi kohvi sees suhkru ärajätmine küll kuskile 🙂
Ka üksinda suhkru ärajätmine mõjub4. september 2017, 15:03
väga hästi enesetundele ja jõudlusele!
.3. juuli 2017, 08:35
ükski normaalne ei ole seda kohvisse pannudki
No 3. juuli 2017, 11:51
ma loobusin suhkrust kohvi sees juba väga ammu ja nüüd ka kohvist peaaegu loobunud.