Toiduuudised

MIDA SÜÜA pärast kõhutõve põdemist? 

Toimetas Greete Kõrvits, 27. märts 2017, 18:10
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kui vastik oksendamist või kõhulahtisust põhjustanud viirus või toidumürgitus on viimaks taanduma hakanud ja elu hakkab kehas uuesti ringlema, on söögiisu küll veel visa tulema, kuid sööma peab. Mida tasuks siis tasapisi tarbida ja millest peaks veel mõnda aega eemale hoidma?

Toidust rõõmu tundmine võib haigushoo ajal või ka vahetult pärast selle möödumist tunduda veel üsna võimatu ülesanne, aga oksendamise ja kõhulahtisusega kaotame oma kehast väga palju vedelikku ja soolasid. Et niigi ebameeldiv olemine tervist veelgi rohkem ei kahjustaks, peaksime oma keha turgutama vahenditega, mida nõrgenenud seedesüsteem välja kannatab.

Veebileht thekitchn.com soovitab kergeid toite nagu puljongid, supid, pehmed puu- ja köögiviljad ning kindlasti tuleks vältida toite, milles on palju rasvu, suhkrut, kiudaineid ja piima. Need, kes armastavad vürtsikaid ja maitseterohkeid toite, peavad need samuti mõneks ajaks ootele panema. Paremad on magedad asjad, nagu digestiivküpsised, kreekerid ja keeduporgandid. Kõhtu ei koorma ka banaan ja riis.

Kui viirus või haigus aga parasjagu möllab, katsu juua väikeste lonksudega gaseerimata mineraalvett või kui tervete lonksude neelamine tundub liiga raske, siis pista suhu jääkuubik ja ime seda aegamisi. Healthline.com soovitab muu hulgas ka elektrolüüte sisaldavaid spordijooke, mille eesmärk on vedelikupuudust ära hoida. Nendega tasub aga ettevaatlik olla, et neid mitte üle tarbida.

Sageli soovitatakse ka üllatavat vahendit – kokakoolat. Selles pole aga piisavalt elektrolüüte, et vedelikupuudust korralikult ravida. Kuigi jooki on selle leiutamisest saati reklaamitud kui vahendit, mis kõhuhädasid ravib, siis üldiselt pole sellest enamike kõhuhaiguste puhul palju kasu – erandiks mõned besoaarid ehk ummistused. Kui sellest üldse kasu on, siis ehk aitab see sul krooksuda ja seeläbi gaase väljutada.

Kuitahes vilets su enesetunne ka poleks, ära unusta hambaid pesta. Oksendamine kulutab hammaste emaili, sest toidujäänustega tuleb välja ka maohapet. Ürita pärast igat oksendamishoogu kas või natuke hambaid harjata või suuveega loputada.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
manona.paris@toidutare.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee