Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 15. veebruar 2017 09:43
Kohvi joomise tervislikkusest ja ebatervislikkusest räägitakse viimasel ajal palju. Siin on sulle kolm fakti kohvi kasulikkusest, mida sa ei pruukinud varem teada.

* Kofeiinist on enim abi pärastlõunal. Kuigi kohvi tarbitakse kõige sagedamini hommikuti, ei pruugi keha seda kõrge kortisoolitaseme tõttu vajada, kirjutab NBC. Kõrge kortisoolitase nimelt hoopis vähendab kofeiini tõusust. Kui aga jood kohvi pärastlõunal, saad sellest ka reaalset turgutust.

* Kohv võib parandada sportlikke sooritusi. Päris mitmed uuringud kinnitavad, et kofeiini tarbimine võib suurendada sportlikku vastupidavust. Tund aega enne trenni joodud tass kohvi annab lisaenergiat, paneb ainevahetuse kiiremini tööle ning aitab kehal kiiremini rasvu põletada. 

* Kofeiin suurendab ajutiselt aju võimekust. Kofeiini mõju jõuab kiirelt ajusse ning aitab kaasa sellele, et sa suudaksid paremini keskenduda. Kuid tasub meeles pidada, et kui sa jood liiga palju kohvi, muutud sa hoopis närviliseks ja rahutuks.