Toiduuudised

Kolm fakti kohvi kasulikkusest, mida sa ei pruukinud varem teada (7)

Õhtuleht.ee, 15. veebruar 2017 09:43
Foto: PantherMedia / Scanpix
Kohvi joomise tervislikkusest ja ebatervislikkusest räägitakse viimasel ajal palju. Siin on sulle kolm fakti kohvi kasulikkusest, mida sa ei pruukinud varem teada.

* Kofeiinist on enim abi pärastlõunal. Kuigi kohvi tarbitakse kõige sagedamini hommikuti, ei pruugi keha seda kõrge kortisoolitaseme tõttu vajada, kirjutab NBC. Kõrge kortisoolitase nimelt hoopis vähendab kofeiini tõusust. Kui aga jood kohvi pärastlõunal, saad sellest ka reaalset turgutust.

* Kohv võib parandada sportlikke sooritusi. Päris mitmed uuringud kinnitavad, et kofeiini tarbimine võib suurendada sportlikku vastupidavust. Tund aega enne trenni joodud tass kohvi annab lisaenergiat, paneb ainevahetuse kiiremini tööle ning aitab kehal kiiremini rasvu põletada. 

* Kofeiin suurendab ajutiselt aju võimekust. Kofeiini mõju jõuab kiirelt ajusse ning aitab kaasa sellele, et sa suudaksid paremini keskenduda. Kuid tasub meeles pidada, et kui sa jood liiga palju kohvi, muutud sa hoopis närviliseks ja rahutuks.

Samal teemal

05.02.2017
14 kõige tõhusamat nõksu, kuidas üleliigsest kaalust ohutult vabaneda
12.12.2016
Need nipid aitavad punasest veinist tekkiva pohmeluse ära hoida
26.11.2016
Kuidas hommikul ilma kohvita ärgata?
21.11.2016
Viis märki, mis viitavad, et sa peaksid kohvi joomist kohe vähendama!