Toiduuudised

Kõht on täis, kuid ikka tahaks süüa? Ehk leiad põhjuse sellest artiklist? (4)

Õhtuleht.ee, 31. jaanuar 2017 14:50
Foto: PantherMedia / Scanpix
Miks tekib söömistung ka siis, kui tegelikult peaks kõht täis olema? Põhjuseid võib olla mitmeid. Kui neid ära tunda, on võimalik ülesöömist ning sellega seonduvat kaalutõusu vältida.

Cosmopolitan toob välja kümme igapäevast olukorda, mis panevad su õgima ka siis, kui su kõht on tegelikult täis.

Samal teemal

1. Tihe mõttetöö. Pingsalt tööd tehes saadab aju kehale näljasignaali ning magu annab söögivajadusest märku ka siis, kui kalorid ei ole tegelikult kulutatud. Kui soovid, et sellist asja ei juhtuks, liigu regulaarselt – see tegevus suunab verest toitaineid ka ajju ning nii ei teki juhuslikku tungi süüa.

2. Rööprähklemine. Kui sa ühe käega sööd, teisega sirvid Facebooki, ei saa aju täielikult toitu töötlemisele keskenduda. Et ülesöömist vältida,  keskendu toidule ja söö teadlikult. Eemalda söögilauast kõik segajad ning pärast söömist võta väike hingetõmbeaeg – selleks, et keha jõuaks ajule saata signaali täis kõhust, kulub 20 minutit.

3. Põneva või kurva filmi vaatamine. Uuringud näitavad, et kiire tegevus ekraanil või ka pisaraid kiskuv tegevus seal paneb su keha vajama kaks korda rohkem kaloreid. Kui sa tunned teleka ees nälga, peleta seda eelnevalt valmis seatud suupistetega, selmet õgida ühekorraga terve kott krõpse.

4. Maitsva toidu nägemine. Inimesed tunnevad nälga, kui näevad toitu. Söö regulaarselt ja hoia pea selge!

5. Kehakell. Kui sa oled harjunud regulaarselt sööma, siis hoia kellaaegadest kinni ning söögikordade vahel turguta keha tervislike vahepaladega.

6. Napsutamine. Kuigi alkohol sisaldab palju kaloreid, suurendab see ka keha soovi süüa rohkem. Napsusena on ka enesekontroll nõrgem ning nii hakkadki õgima. Selle vältimiseks varu napsuõhtuteks tervislikku toitu.

7. Segamini köök. Segamini köök võib suurendada tungi suupistete järele. Hoia kodu korras!

8. Veepuudus. Kui keha vaevleb veepuuduses, saadab ta ajju näljasignaali. Hoia klaas vett alati käepärast ja rüüpa vett ka enne iga söögikorda.

9. Stress. Õpi lõõgastuma!

10. Ebatervislik toit. See tekitab nõiaringi – söö tervislikult!