Toiduuudised

12 toitu, milles on rohkem C-vitamiini kui apelsinis (4)

Õhtuleht.ee, 13. jaanuar 2017, 14:40
C-vitamiini rohked toidudFoto: PEETER LANGOVITS
Kuigi uuringud näitavad, et C-vitamiini tarbimine ei aita külmetushaiguseid vältida, võib siiski selle piisav tarvitamine lühendada tõbine olemisele kulunud aega ning muuta ka haiguse sümptomid kergemaks.

Tuntuim C-vitamiinipomm on apelsin, ühes keskmises oranžis viljas on 69,7 mg C-vitamiini. Samas võiks toidulaua hoida üldiselt C-vitamiinirohke – kui lülitad oma menüüsse allolevad toiduained, oled tervenemise nimel teinud palju, kirjutab Health.

C-vitamiini rohked toidudFoto: Vida Press

* Tšilli. Pooles tassis hakitud tšillipiras on umbes 107,8 mg C-vitamiini. Lisaks leidsid Buffalo Ülikooli teadlased, et tšillis sisalduv kapsaitsiin leevendab liiges- ja lihasvalu.

C-vitamiini rohked toidudFoto: Vida Press

* Punane paprika. Tass hakitud punast paprikat sisaldab ligi kolm korda rohkem C-vitamiini kui apelsin ehk tervelt 190 mg. Punases paprikas on ka ohtralt A-vitamiini, see on hea silmade tervisele.

C-vitamiini rohked toidudFoto: MATI HIIS

* Roheline paprika. Tassitäis rohelist paprikat sisaldab 120 mg C-vitamiini, see on 200% soovituslikust päevasest annusest. Lisaks on rohelises paprikas palju kiudaineid.

C-vitamiini rohked toidudFoto: TEET MALSROOS

* Lehtkapsas. Üks tass lehtkapsast annab 80,4 mg C-vitamiini, lisaks saad sellest soovitavast päevakogusest kaks korda suurema annuse A-vitamiini ning seitse korda suurema koguse K-vitamiini.

C-vitamiini rohked toidudFoto: Vida press

* Brokoli on madala kalorsusega köögivili – tassitäis brokolit annab vaid 30 kalorit, kuid tervelt 132 mg C-vitamiini. uuringud kinnitavad, et brokolil võib olla vähki ennetav toime.

C-vitamiini rohked toidudFoto: TIINA KÕRTSINI

* Papaia söömine aitab põskkoopaid puhastada, see teeb naha klaarimaks ja tugevdab ka luid. Ühe tassi suurune portsjon annab umbes 88,3 mg C-vitamiini

C-vitamiini rohked toidudFoto: Vida Press

* Maasikad. Tassitäiest maasikatest saab 84,7 mg C-vitamiini. Lisaks on selles tervislik annus foolhapet ja teisi südame-veresoonkonda tugevdavaid aineid. Maasikate söömine teeb ka hambad valgemaks.

C-vitamiini rohked toidudFoto: LAURA OKS

* Lillkapsas. äike lillkapsapea annab umbes 127 mg C-vitamiini olenemata sellest, kas sööd seda ahjus küpsetatuna või püreestatuna. Lisaks annab see umbes 5 grammi kiudaineid ja 5 grammi valku.

C-vitamiini rohked toidudFoto: ALDO LUUD

* Brüsseli kapsas ehk rooskapsas. Nendes väikestest kapsapeades on palju vähktõbe ennetavaid fütotoitaineid, samuti kiudaineid. Tassitäiest rooskapsapeadest saab 74,8 mg C-vitamiini. Rooskapsa mõru maitse peletamiseks prae neid.

C-vitamiini rohked toidudFoto: Vida Press

* Ananass. Tassitäis ananassitükke annab 78,9 mg C-vitamiini. Ananass sisaldab ka bromelaiini – ensüümi, mis aitab toitu seedida ning vähendab puhitust. Sellel ainel on ka looduslik põletikuvastane toime, mis tähendab, et ananass aitab kiiremini pärast rasket treeningut taastuda.

C-vitamiini rohked toidudFoto: Vida Press

* Kiivi. Umbes kaks kiivit annab 137,2 mg C-vitamiini, kuid lisaks on selles ohtralt ka kaaliumi ja vaske.

C-vitamiini rohked toidudFoto: LIIS TREIMANN

* Mango. Tassitäis mangotükke annab umbes 122,3 mg C-vitamiini. Lisaks on siin ka ohtralt A-vitamiini, mis sarnaselt C-vitamiiniga tugevdab immuunsüsteemi ning hoiab ka silmade tervist.

C-vitamiini rohked toidudFoto: PEETER LANGOVITS

Samal teemal

2. veebruar 2017, 09:23
Lastefond aitab vähekindlustatud perede lastel raviprille osta
1. veebruar 2017, 15:15
Kuidas mõjub silmadele kloorivesi?
16. jaanuar 2017, 15:00
Kuidas kontoris oma silmi hoida?
15. jaanuar 2017, 11:08
PARIMAD JUST NÜÜD: Tosin talvist supertoitu