Toiduuudised

Kõrvetised kimbutavad? Hoia näpud neist toitudest-jookidest eemal! 

Õhtuleht.ee, 6. detsember 2016 12:25
Foto: PantherMedia / Scanpix
Vahetult enne voodisse pugemist söömine on tõhus viis kaalu koguda ja kehvasti magada, kuid lisaks sellele võivad mõned söögid-joogid hilisõhtuti manustades ka tõsiselt tervist kahjustada.

Kui refluksist on enamik inimesi kuulnud, siis seda, et haigus võib esineda ka ilma tüüpiliste sümptomite ehk kõrvetiste ja krooksudeta, teavad vähesed. Samas võib sellega kaasneda pidev kurguvalu, krooniline köha ja neelamisraskused, kirjutab Women´s Health.

Selle haiguse vältimiseks  tuleks süüa vähemalt kolm tundi enne magama minekut ja vältima ka näksimist. Eriti, mis puudutab allolevat seitset sööki.

Kui tõesti tahad õhtul midagi põske pista, soovitab Koufman valida säärased suupisted, mis on madala happesusega: näiteks banaani, kausikese madala suhkrusisaldusega hommikuhelbeid lahja ja väherasvase piimaga või hoopis kummelitee.

Millest peaks oma tervise nimel aga hoiduma?

1.Alkohol. Mitte küll just suupiste, aga siiski paljude sage õhtune kaaslane lõõgastab mao ja söögitoru vahelisi ühendusi. Selle tulemusena ei suuda keha toitu hoida seal, kus see olema peaks. Kui jood alkoholi vahetult enne uinumist, oled sisuliselt ise endale refluksi välja nurunud.

2. Limonaad. Selles leiduv hape kahjustab söögitoru ja mao vahelisi ühendusi, limonaadis leiduvad gaasid tõstavad omakorda survet maos. Kindlam oleks hilisõhtul üldse igasugustest hapudest jookidest hoiduda.

3. Šokolaadis sisalduv rasv koormab magu. Lisaks sisaldab šokolaad teatud määral kofeiini, mis ergastab organismi ja rikub und.

4. Juust. Järjekordne rasvapomm! Kui sa tõesti kuidagi kiusatusele vastu ei suuda panna, vali mõni vähendatud rasvasisaldusega light-juust – need tekitavad refluksiat väiksema tõenäosusega kui nende rasvasemad kaaslased.

5. Pähklid. Reflukshaigusel pole vahet, kas tegu on küllastunud või küllastumata rasvadega – talle sobib kõik. Seega hoolimata faktist, et pähklites sisalduv rasv on tervisele kasulik, ei tohiks neid siiski hilisõhtul krõbistada. Kõige hullemaid kõrvetisi kutsuvat esile makadaamia- ja maapähklid, veidi leebemalt pääsevat pistaatsiapähkleid ja mandleid näksides.

7. Kohv. Vähe sellest, et kohv on ise ülimalt happeline, tekitab joogis sisalduv kofeiin kõhus reaktsiooni, mis paneb mao veelgi enam happeid tootma. Kui sa kuidagi ei suuda õhtusele kohvile vastu panna, vali kofeiinivaba variant.

Samal teemal

11.12.2016
Kuus head põhjust, miks oma tervise nimel mandariine süüa
17.11.2016
Seitse tervisehäda, mis kaasnevad stressiga
08.11.2016
Ettevaatust! Need rõivaesemed hävitavad pikkamisi su tervise
20.10.2016
NÄKSI ÕHTUL RAHULIKULT: snäkid, mis jätavad kehakaalu kergitamata