Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 5. detsember 2016 13:05
Toit on sageli midagi enamat, kui lihtsalt eluks vajalik küte – see võib mõjutada nii tuju, maailmavaadet kui ka enesekindlust. Ning kui inimene on stressis, kipub ta üle sööma. Sattudes nii justkui surnud ringi, sest ülesöömine tekitab omakorda stressi.

Huffingtonpost reastas stressisööjaile kümme toitu, mille söömine muudab elu positiivsemaks ja kaotab stressi.

* Tume šokolaad aitab vabastada dopamiini ehk ajuhormooni, mis on tihedalt seotud naudinguga.

* Kaerahelbed sisaldavad ohtralt erinevaid süsivesikuid, mis aitavad hoida isud kontrolli all.

* Kiivi on C-vitamiini allikas, mis alandab kolesterooli ja tugevdab immuunsussüsteemi.

* Spinatis on palju magneesiumi, mis aitab hoida vererõhu kontrolli all.

* Piimas sisalduv aminohape tekitab rahuloleva ja unise tunde.

* Lõhe sisaldab rikkalikult omega-3 rasvhappeid, millel on põletikuvastane ja valu leevendav toime.

* Mustas tees sisalduvad aminohapped ja antioksüdandid vähendavad ajus stressihormoonide taset.

* Avokaados leiduvad monoküllastumata rasvhapped aitavad reguleerida närvide tegevust ja selgemalt mõelda.

* Kirssides sisalduvates kasulikes antioksüdantides on põletikuvastane toime.

* Pistaatsiapähklid sisaldavad kõikidest pähklisortidest kõige vähem rasva ja kaloreid. Nende söömine aitab hoida nii tuju kui veresuhkru stabiilsena.