Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 25. november 2016 10:45
Kui soovid üleliigsest kaalust vabaneda või saavutatud kaalu hoida, söö siin nimekirjas väljatoodut. Need toidud on kiudaine- ja valgurohked ning aitavad su kõhul kauem täis püsida.

1.            Õunades leidub pektiini nimelist kiudainet. See aeglustab seedimist ning nii püsib kõht kauem täis, toob välja Woman´s Day. Hiljuti läbiviidud uuring kinnitab, et naised, kes sõid kolm õuna päevas, kaotasid rohkem kaalu kui need, kes tarbisid sama palju kaloreid kaeraküpsiseid süües. Õunasööjatel langes ka veresuhkur.

2.            Brüsseli kapsas. Tass brüsseli kapsast annab vaid 38 kalorit, kuid selles on 3,8 grammi kiudaineid. Lisaks sisaldab see ohtralt C-vitamiini, mis mõjub hästi immuunsüsteemile eriti külmetusviiruste hooajal.

3.            Chia seemned sisaldavad valke ja kiudaineid, lisaks on neil omadus imada vedelikku. Puista neid jogurti või müsli sisse, pane neid salatikastmetesse või smuutisse.

4.            Vürtsikad toidud. Mitmed uuringud on kinnitanud vürtsikate toitude ja kaalulanguse omavahelise seose.

5.            Läätsed on kõrge kiudainesisaldusega, see hoiab kõhu kauem täis.

6.            Kikerherned on samuti kõrge kiudainesisaldusega, nende söömine tekitab täiskõhutunnet.

7.            Mustad oad on parim toit rööprähklejaile, sest nendest saab kõhu kiiresti täis. Need on hea asendus ka lihale, nende söömine aitab tarbida vähem kaloreid. Need on samuti tulvil kiudaineid.

8.            Pistaatsiapähklid on täiuslik suupiste neile, kes soovivad kilodest vabaneda: koorimata pähklite söömine sunnib sind aeglaselt ja mõttega tegevuse juures olema, pähklikoored on aga visuaalne meeldetuletus sellest, kui palju olete tegelikkuses söönud.

9.            Mandlid on tulvil küllastumata rasvu ja E-vitamiini, viimane mõjub kehale kui antioksüdant.

11.       Kreeka jogurt on täis valke ja kaltsiumi, samas sisaldab see vähem suhkrut ja süsivesikuid kui tavaline jogurt. Kasuta seda oma igapäevasel toidulaual.

12.       Kodujuust on hea proteiiniallikas, see aine aitab reguleerida kogu päeva jooksul veresuhkru taset.

13.       Munad on üks tervislikumaid suupisteid maailmas, mis aitab kõhul täis püsida.

14.       Seened on kaalulangusele mõeldes täiesti ideaalne toit, see on ideaalne liha asendaja.

15.       Spinat on rauarohke köögivili, mida saab kasutada pea iga toidu juures.

16.       Rooma salat sisaldab looduslikult palju vett. See toetab kaalulangetajaid sedaviisi, et teeb söögi lahjemaks, kuid hoiab kõhu samal ajal siiski täis.

17.       Mitte-tärkliserikkad köögiviljad sisaldavad vähem süsivesikuid ja kaloreid, kuid palju kiudaineid. Sellised on näiteks suvikõrvits, spargel, rohelised oad, kurgid, pak choi.

18.       Kaer ja kaerahelbed on kiudaineterohke. See teeb kõhu täis, kuid aitab samal ajal alandada kolesteroolitaset. Ära lisa kaerahelvestele lihtsalt suhkrut.

19.       Tuunikala on lahja, kuid valgurohke.

20.       Greip on puuvili, mida võiks süüa enne iga söögikorda pool. Kui seda teha kolm kuud järjest, aitab see kaotada paar lisakilo. Lisaks on see vitamiinirohke ehk hea tervisele niiehknaa.

21.       Popkorn on üks parimaid rämpstoite, mis aitab küll rahuldada näksimishimu, kuid annab vähe kaloreid.

22.       Avokaado on täis kiudaineid ja monoküllastumata rasvu. Kui seda lisada oma lõunasöögile, ei taha sa väga kiiresti kohe uuesti süüa.

23.       Jäävesi on kehale hea. Kui seda juua tass enne iga söögikorda, aitab see ohjeldada söögiisu. Jääkülm vesi sunnib keha selle soojendamiseks kasutama lisaenergiat, see sunnib jälle ainevahetuse tööle. Seda kaalulangetajail aga just vaja ongi!