Toiduuudised

PARIM KÖÖGIVILI: naeris aitab vormi hoida ja tugevdab ka immuunsüsteemi 

Õhtuleht.ee, 4. oktoober 2016 15:30
Foto: PantherMedia / Scanpix
Toitumisnõustajad soovitavad kõigil tarbida hooajaliselt lühikest aega kättesaadavat naerist – see toitaineterikas köögivili aitab täiskõhutundel kiirelt tekkida ja seega ka saledat pihta säilitada.

Naeris on madala kalorsusega – 100 grammis puhastatud naeris on umbes 22 kilokalorit - ning sisaldab rohkelt kiirelt täiskõhutunnet tekitavat kiudaineid, kirjutab Healhy Foodstar. Naeris sisalduvad ained kiirendavad ka ainevahetust, stimuleerides ja parandades nii seedeprotsessi, mis kehakaalu langetamise juures on võtmeküsimus.

Naeris on samuti suurepärane C-vitamiini allikas (100 grammis on seda 62 milligrammi), tänu millele tugevdab naeri söömine ka immuunsüsteemi, neutraliseerib vabade radikaalide mõju organismile ning aeglustab vananemisprotsessi.

Mineraalidest on naeris enim kaltsiumi, vaske, rauda, kroomin, mangaani ja niklit.

Naeri söömine mõjub hästi ka südame-veresoonkonnale, sel on võime vähendada nii halva kolesterooli kui veresuhkru taset.

Tänu C-vitamiini sisaldusele stimuleerib ja parandab naeris ka raua imendumist organismis, mis omakorda tähendab vere varustamist hapnikuga – see toetab üldises plaanis kogu organismi ning aitab sul terve püsida.

Regulaarne naeri tarbimine aitab vähendada neerukivide tekkimise riski ning tänu kaltsiumile aitab alandada ka kõrget vererõhku. Ka on leitud, et naeri söömine mõjutab üldist luude, hammaste ja igemete tervist, samuti aitab ennetada käärsoolevähi teket.

Samal teemal

03.11.2016
Toitumiskonsultant soovitab: Ära liialda toidulisanditega ning talvehooajal lase kehal puhata
09.10.2016
KATSETA ISE: Isetehtud jook, mis paneb ainevahetuse mürinal tööle
07.10.2016
Kõrge kolesteroolitase: viitsütikuga pomm sinu kehas
19.09.2016
PEAD TÖÖLE: Kuidas panna noored köögivilju sööma?