Toiduuudised

Seitse nippi, kuidas tervislikult näksida (3)

Õhtuleht.ee, 20. mai 2016, 13:10
Foto: PantherMedia / Scanpix
Tervislik toitumine on päevakorral igal aastaajal - sestap olgu siin ära toodud tervisliku näksimise reeglistik.

Ühtlasi tasub meeles pidada, et päeviti näksijad on väiksema tõenäosusega ülekaalus kui õhtuti krõmpsutajad, kirjutab portaal You Beauty.

1. Vähenda näksimise kogust. Snäkk peaks andma 100-200 kilokalorit – jää madalama lubatud koguse juurde, kui pead dieeti, ning kõrgema juurde, kui soovid säilitada oma kehakaalu.

Samal teemal

2. Ajasta näksimine õigesti. Liiga pikalt söömata olek aeglustab ainevahetust, mille tulemusena põletab keha tavapärasest vähem rasva. Ka võib see inimese muuta tavapärasest näljasemaks. Sestap soovitatakse võtta väike suupiste kolm tundi pärast hommiku- ja lõunasööki.

3. Arvuta kalorid kokku. Inimesed, kes näksivad toitu väikestest pakenditest, söövad kuni kaks korda rohkem kui need, kes kasutavad näksimiseks suuri pakendeid.

4. Söö mitmekesiselt. Kui proovid päevas süüa vähemalt ühe snäki värsketest puuviljadest, juurviljadest, täisteratoodetest, pähklitest või väherasvastest piimatoodetest, annad oma kehale, mida ta vajab.

5. Peida rämpstoit. Uuringud näitavad, et inimesed söövad läbipaistvast kausist rohkem kommi kui läbipaistmatust. Seda nippi tasub kasutada ning peita ebatervislik toit kaussidesse, millele silm kohe peale ei hakka.

6. Kavalda oma kõht üle. Silmad on täiskõhutunde mõjutajad: suurt portsjonit nähes teab inimene, et sellest on vaja kõht väga täis saada. Näiliselt väike portsjon täidab psühholoogiliselt kõhtu aeglasemini. Seega lubavad vee ja õhuga täidetud toidud, näiteks maisipallid või supp, süüa suuri koguseid väheste kaloritega.

7. Anna isudele targalt järgi. Parem on rahuldada oma isusid kord või kaks nädalas, selmet neid ignoreerida. Kui tead, et tulemas on näksimist tõotav õhtu, piira oma hommikusöögijärgse snäki kalorsust.