Toiduuudised

Hommikupuder - tervislik algus kiirele päevale 

Pille Enden, Kodukiri, 23. märts 2015, 10:07
Foto: Matton Estonia
Hea puder on väärtuslik hommikusöök kõigile – pisipõnnidest pensionipõlve nautijateni. Hommikusöök paneb tööle ainevahetuse ja tagab selle toimimise kogu päeva jooksul. Päeva alustuseks soovitatakse süüa süsivesikurikkaid toite, mis energiat annavad.

Hea puder on väärtuslik hommikusöök kõigile – pisipõnnidest pensionipõlve nautijateni. Hommikusöök paneb tööle ainevahetuse ja tagab selle toimimise kogu päeva jooksul. Päeva alustuseks soovitatakse süüa süsivesikurikkaid toite, mis energiat annavad. Puder kui liitsüsivesikute allikas tagab veresuhkru tasakaalu, tekitab pikaks ajaks täiskõhutunde ja annab vajalikku energiat.


* Pudru keetmise vedelikuks on enamasti vesi, piim või piima ja vee segu, vahel ka mahl. Keevasse vedelikku niristatakse helbed, tangud, jahu või manna, samal ajal hoogsalt segades.


* Pudrumaterjali (v.a jahu, manna ja peened kaerahelbed, maisitangud ja hirsihelbed, mis jäävad klompi) võib panna keema külma veega. Lisada pisut rasvainet (õli või võid), lasta keema, keerata kuumus maha ja jätta vajalikuks ajaks kaane alla haududa. Nii saab pehme ja ühtlase koostisega pudru.


* Kruubid-tangud valmivad kauem – need on hea keeta veega enam-vähem pehmeks ja lisada piim alles keetmise lõpupoole.


* Pudru keetmiseks on parimad roostevabast terasest mitmekihilise põhjaga kastrul või emailitud malmpott. Emailpotis kipub roog kergesti kinni hakkama.



Nipid

* Lisa pudrule lisandeid – kuivatatud puuvilju, pähkleid, seemneid, granaatõunaseemneid, värskeid või külmutatud marju, banaani.


* Maitsesta eri maitseainetega – kaneeli, pruuni suhkru, vanillsuhkru, kardemoni, kakaopulbriga.


* Lisa maitseks ja mõnusa konsistentsi saamiseks kondenspiima, jogurtit, keefiri, mahla, maapähklivõid.


* Pudru segamiseks-kloppimiseks kasuta visplit, see vähendab põhja kinnijäämise ja klompide ohtu.


* Hommikusöögist järelejäänud pudrust saad teha karaskit või ahjuvormi või panna seda saiatainasse.



Riisihelbepuder kondenspiimaga


Kahele



Valmistusaeg 10 minutit



Kalorsus 415 kcal/portsjon



3–3,5 dl riisihelbeid


5 dl piima ja vee segu


4 sl suhkruga kondenspiima


näpuotsaga soola



Serveerimiseks värskeid marju, moosi või kompotti