Toiduuudised

Üheksa põhjust, miks oma tervise nimel rohkem banaani süüa (5)

Õhtuleht.ee, 12. veebruar 2016, 16:00
Foto: PantherMedia / Scanpix
Banaan on kasulik – see annab energiat ning hoiab vererõhu kontrolli all. Kuid mitte ainult, lisaks on sel puuviljal veel teisigi tervisele positiivseid omadusi.

1. Banaan teeb juuksed ilusaks. Kui sa poemaske kemikaalide sisalduse tõttu pelgad, tee banaanist juuksemask – banaanis on palju juustele tarvilikke toitaineid, kirjutab Lifehack. Juuksemaski valmistamiseks võta üks banaan, veidi piima ja mett. Blenderda koostisosad ühtlaseks massiks, määri mask juustesse ja lase 20 minutit mõjuda. Ning mis kõige parem – kui maski peaks üle jääma, võid selle südamerahus ära juua.

2. Banaan paneb näo särama. Purusta üks banaan ning kanna see veerand tunniks näole, seejärel loputa jaheda veega. Banaan sisaldab jumet ühtlustavat A-vitamiini ning vabade radikaalide eest kaitset pakkuvat E-vitamiini.

3. Banaan sisaldab probiootikume. Need aga aitavad tasakaalustada seedesüsteemis olevate heade ja halbade bakterite tasakaalu.

4. Banaan vähendab ärevust. Banaan on hea kaaliumiallikas, see aine aitab alandada vererõhku ja reguleerib kortisooli ehk stressihormooni tootmist.

5. Banaan aitab kaalust alla võtta. Et banaan on magus, vähendab selle söömine magusaisu ilma liigsete kalorite pärast muretsemata – keskmise suurusega banaan sisaldab umbes 105 kilokalorit.

6. Banaan annab energiat. Banaan on hea C-vitamiini allikas, keha vajab seda ainet trenni tegemiseks, sest see aitab lihaseid ja kõõluseid tugevamaks muuta. Lisaks annab banaan ka energiat.

7. Banaan mõjub jalgadele hästi. Kui sa oled hädas kannalõhedega, saab taas abi banaanist. Purusta see ning kanna kandadele. Kui lased banaanil veidi aega jalgadel olla, muudab see kannad mõnusalt pehmeks.

8. Banaan toob hea une. Banaan soodustab ajus serotoniini toomist, see õnnehormoonina tuntud hormoon soodustab omakorda aga uinumiseks tarviliku melatoniini tootmist. Söö banaani tund enne uinumist.