Foto: TIINA KÕRTSINI
Silja Paavle 23. detsember 2015 10:15
Rimi toitumisnõustaja Katri Merisalu soovitab jõuluprae kõrvale kindlasti süüa ka toorest hapukapsast, mis sisaldab rohkelt C-vitamiini ning on seedimist stimuleeriv ja kasulik sooletegevuse parandamiseks.

„Kapsa hapendamine ja toorelt söömine on olnud eestlastel kombeks sajandeid. Kõlab küll veidi uskumatult, aga oma talvised vitamiinid võib saada ka hapukapsa söömisest. 100 grammis värskes hapukapsas on näiteks C-vitamiini sama palju kui suures sidrunis. C-vitamiin on vajalik naha- ja sidekoe heaks terviseks ning tugevdab kaitsevõimet haiguste vastu," rääkis Katri Merisalu.

„Kreeka arst Hippokrates soovitas toorest hapukapsast erinevate kõhuhädade leevendamiseks – hapukapsas ja selle mahl parandavad soolestiku mikrofloorat ja on kasulikud mao alahappesuse korral. Kapsa hapnemisel on mikroobid ära teinud suure eeltöö ning süsivesikud ja valgud on organismile paremini omastatavad kui näiteks värske kapsa puhul. Siit ka põhjus, miks on kasulik süüa rasvast sealiha koos hapukapsaga," selgitas Katri Merisalu.