Toiduuudised

Milline on tervislik hommikusöök? (4)

Õhtuleht.ee, 7. oktoober 2015, 09:20
Foto: PantherMedia / Scanpix
Küllap oled kuulnud, et hommikusöögi vahelejätmine võib pikas plaanis tervist kahjustada – teadlaste hinnangul suurendab regulaarselt hommikusöögi vahelejätmine riski haigestuda II tüübi diabeeti 21%.

Hommikusöök on kehale kütuseks ning mida varem inimene sööb, seda paremini hakkab keha tööle, kirjutab YouBeauty. Mida kauem inimene aga ootab, seda suurem nälg teda painab ning tulemuseks võib olla see, et inimene sööb liiga palju.

Samal teemal

Kiiretel hommikutel on käepärane kohvikust kaasa haarata kohv koos suhkru- ja kaloririkka muffiniga. Kuid pikas plaanis ei ole seegi tervisesõbralik, sestap tasuks endale teadvustada, et hommikusöögi valmistamine ei ole teps mitte ajamahukas ja keeruline tegevus. Tuleb vaid harjuda järgima reeglit, et hommikusöögis oleks ühtviisi nii süsivesikuid, valke, tervislikke rasvu kui kiudaineid.

Milline on tervislik hommikusöök? Näidiseks olgu toodud kolm hommikusöögiideed, millest ühegi valmistamine ei võta üleliia palju aega.

1. Karahelbepuder, mille valmistamiseks on kasutatud lahjat piima. Pudrule võid lisada chia seemneid, mandlivõid, banaani. Kui mõte külmast pudrust sind iiveldama ei aja, võid selle ka eelmisel õhtul valmis keeta.
2. Praetud munavalge täistera röstsaial avokaado ja tomatiga.
3. Madala rasvasisaldusega maitsestamata jogurt marjade ja täisterahelvestega. Jogurtile võid puistata mandlilaaste.

Meeles tasub pidada, et vajaduse kõrval hommikusööki süüa peab jälgima ka seda, kui palju sa sööd ehk mida suurem on portsjon, seda rohkem kaloreid see annab. Kui kogused lähevad väga suureks, võid sisse süüa rohkem kilokaloreid kui sooviksid.