Toiduuudised

Kartuli totaalne muutumine (2)

Liigume.ee, 6. oktoober 2015, 08:17
Foto: PantherMedia / Scanpix
Väärtusliku kartuli energiasisaldus võib valmistamise käigus muutuda seitsmekordseks, rasvasisaldus 35kordseks ning tervislikust kartulist võib saada energiatihe rasvapomm! Millisel kujul kartulit süüa – selles on küsimus.

Kartul on kuulunud eestlase toidulauale juba ammu. Kartul on olnud üks eestlaste põhitoiduaine ja selle tulek päästis meie esivanemad näljahädast. Kartul pole ainuüksi kõhutäide, vaid hea energiaallikas, samuti väärtuslik vitamiinide ja mineraalainete poolest.

Kartul kuulub kindlalt tervisliku toitumise juurde ja sobib salenejale, kuna täidab hästi kõhtu ja annab mõõdukalt energiat.

 Jaanipäevast uue aastani võib kartulit tarbida, kuid sealt edasi tasuks koguseid piirata, sest siis on selle tärklisesisaldus juba eriti suur.

 

 

Keedetud kartul, soolata      76,5                 0,1                   17,4                 79                               

 

Kartulipuder                          90                    0,6                   15,8                 78,3                            

 

Ahjukartulid                          117                  4,1                   18,6                 73,6                            

 

Friikartulid, külmutatud        154                  5,07                 26                    66,1                            

 

Friikartulid, ahjus küpsetatud           171                  6,16                 26,9                 61,6                            

 

Kartulikroket                         215                  12                    23,8                 57,8                            

Friikartulid, õlis valmistatud            281                  15,2                 33,8                 44,2                            

 

Kartulivahvlid                                   511                  27,3                 62,3                 0,61    

           

Kartulikrõpsud                                  550                  35,4                 55,3                 3                     

 

100 g kartulikrõpsudest saad 550 kcal, milles on 35 g rasva! Sama hulga energiat saad, kui sööd:

720 g keedetud kartuleid, milles rasva 0,72 g või              

600 g kartuliputru, milles rasva 3,6 g või

470 g ahjukartuleid, milles rasva 19 g või

320 g ahjus küpsetatud friikartuleid, milles rasva 19,7 g või

195 g õlis valmistatud friikartuleid, milles rasva 29,7 g.

 

Vaata ka teisi tervise ja liikumisega seotud artikleid www.liigume.ee lehelt!