Foto: PantherMedia / Scanpix
Toiduuudised
27. august 2015, 09:17

Lapsevanemad eelistavad enim naturaalseid beebitoite

"Nii Eesti kui kogu maailma tarbijad on järjest enam terviseteadlikumad ja eelistavad naturaalseid, minimaalselt töödeldud toiduaineid. Beebitoidu puhul on need nõudmised veelgi kõrgemad ja lapsevanemad on nõus tervislike beebitoodete eest ka rohkem maksma," räägib uuringufirma Nielsen Eesti juht Margo Kurisoo. Vaid 3% eestlastest teeb ostuotsuse odavaima hinna põhjal.

Tänavu veebruaris-märtsis toimunud Nielseni üleilmne "Global Baby Care" uuring toob välja, et 39% vastajatest peab beebitoidu valikul kõige olulisemaks kaubamärgi usaldusväärust. Sellele järgnevad beebitoidud, mis on toitaineterikkad (37% vastajatest) ja mille koostisosad on ohutud või minimaalselt töödeldud (36%).

Eesti lapsevanemad peavad beebitoidu ostmisel kõige olulisemaks seda, et lapsele toit maitseks (43%). Sellele järgneb soodne hind (30%) ning ohutud/minimaalselt töödeldud toiduainete koostisosad (29%). Leedulaste meelest on kõige olulisem, et beebitoit oleks orgaaniline/naturaalne (41%), toiduainete koostisosad oleks ohutult töödeldud (38%) ja lapsele meeldiks selle maitse (35%). 47% lätlastest peab oluliseks seda, et toit oleks orgaaniline, maitseks lapsele (44%) ja oleks kõrge toiteväärtusega (30%).

"Nii Eesti kui kogu maailma tarbijad on järjest enam terviseteadlikumad ja eelistavad naturaalseid, minimaalselt töödeldud toiduaineid. Beebitoidu puhul on need nõudmised veelgi kõrgemad ja lapsevanemad on nõus tervislike beebitoodete eest ka rohkem maksma," ütles Margo Kurisoo.

Ta lisas, et suure tõenäosusega beebitoodete müük aasta-aastalt suureneb, sest üha enam lapsevanemaid saavad lubada endale paremaid alternatiive. Käesoleval aastal kasvab beebitoidu müük maailmas kuni 35 miljardi dollarini ja mähkmete müük 27 miljardi dollarini.

Oma noorimale lapsele esimest korda beebitoitu ostes tegid 52% Eesti ja Läti lapsevanematest ostuotsuse poes leiduva valiku põhjal. Sellele järgnesid sõprade ja perekonna soovitused (36% eestlastest ja 49% lätlastest) ja laste tervishoiu ekspertidelt saadud info (35% eestlastest ja 39% lätlastest). Lisaks ostsid eestlased beebitoitu lastekasvatamisele pühendatud ajakirjadest (17%) ja blogidest (16%) saadud soovituste põhjal. Ligi pooled Leedu lapsevanemad tegid oma esimese ostuotsuse beebitoidu osas ekspertide soovituste põhjal (48% vastanutest), perekonna ja sõprade soovitusel (45%) ja lapsekasvatamisega seonduvatelt veebilehtedelt saadud informatsiooni põhjal (35%).

Peamine põhjus, miks Eesti lapsevanemad on vahetanud oma beebitoidu brändi mõne teise vastu, on hind (50%) või ajutised sooduspakkumised (37%). Sellele järgnesid meditsiinilised põhjused (25%) ja toodete kättesaadavuse probleemid (22%).
Siiski ei osta Eesti lapsevanemad kõige odavamaid tooteid – üksnes 3% vastanutest ostab alati soodsaima toote. Suur osa lapsevanematest (64%) teeb oma ostuotsuse vastavalt soodsamale hinnale limiteeritud valiku sobilike brändide hulgast. 33% lapsevanematest ostab aga beebitooteid sõltumata nende hinnast.