Toiduuudised

Toidud, mis tagavad õnnelikuma olemise (3)

Õhtuleht.ee, 6. juuli 2015 15:25
Foto: Terje Lepp
Kõik see, mida sa sööd, mõjutab ka tervist ja tuju. Õnneks on olemas terve rida toite, mida süües on võimalik halva tujuga võidelda.

Portaal Woman´s Day toob välja neli toiduainete rühma, mida süües tagad iseendale õnnelikuma olemise.

Samal teemal

* Põletikuvastased toidud. Harvardi teadlased uurisid rohkem kui 43 000 naist üle 12 aasta ning leidsid, et need, kes sõid töödeldud toitu, olid suurema tõenäosusega ohustatud depressioonist kui need, kes sõid värsket ja põletikuvastast kraami. Põletikega aitavad võidelda näiteks kohvi, oliiviõli, rohelised ja oranžid köögiviljad.

* Kaltsiumirikkad toidud. Kaltsiumi on seostatud PMS-perioodil meeleolumuutuste vähendamisega. Kaltsiumirikkad toidud on näiteks brokkoli ja oad.

* Magneesiumirikkad toidud. Magneesium toetab tervet immuunsüsteemi ning see osaleb ka ajus serotoniini ehk õnnehormooni tootmisel. Magneesiumirikkad toidud on näiteks mandlid ja kikerherned

* Foolhapperikkad toidud. uuringud näitavad, et paljud depressiooni käes kannajatajad vaevlevad B-vitamiini vaeguse käes. Üks uuring leidis, et kui inimesed tarvitasid antidepressantidele lisaks foolhapet, leevenesid depressioonisümptomid tõenäolisemalt ja kiiremini. Foolhapperikkad toidud on näiteks spinat ja mustad oad.