Toiduuudised

Kaheksa tervislikku toitu, mis teevad su dieediplaanidele karuteene (3)

Õhtuleht.ee, 9. juuni 2015, 11:15
Foto: PantherMedia / Scanpix
Mitmed tervislikuks peetud toiduained ei pruugi dieedile teps mitte kaasa aidata. Seega – kui tahad kaalus alla võtta, ole nendega ettevaatlik!

1. Gluteenivabad toidud. Gluteenivaba dieet on muutunud paljude lemmikuks. Kuid see võib kaalulangetamist hoopis pidurdada. Ameerika dietoloog Karen Ansel seletab, et gluteen annab toitudele tekstuuri ja maitset. Eriti just töödeldud toitude puhul kipub olema, et kui gluteen toidust eemaldada, lisatakse sinna rasva, tärklist ja suhkrut, kirjutabNice Natural Health. Sestap eelista normaalkoostisega toitu.

Samal teemal

2. Kookosõli. Kookosõli reklaamitakse rasvapõletajana, kuid tema toime pole siiski päris selge. Selge pole ka see, kas ta on sama kasulik kui oliiviõli. Küll aga on teada, et kookosõli sisaldab küllastunud rasvhappeid.

4. Sushi. Sushi sisaldab värsket kala, mis on väga tervislik. Kuid ära unusta, et suuremalt jaolt koosneb sushi riisist, mida ei saa dieediturgutajaks nimetada. Kindlasti pole sushi dieettoit, kui seda kasta majoneesi- või mõnda muusse rammusasse kastmesse.

3. Jogurt. Ehkki jogurtit peetakse tervislikuks, sisaldavad poejogurtid tihti ohtralt suhkrut, kunstlikke magusaineid või fruktoosi. Viimane maitseb keelel küll magus, kuid ei anna ajule täiskõhu signaali. Niisiis nõuab organism toitu edasi ka siis, kui toekas ports on hinge all. Seega on kõige targem süüa suhkruvaba jogurtit.

5. Smuuti on moekas ja täidab kõhtu, kuid restoranis ja poes pakutavad smuutid pakatavad kaloritest ja sisaldavad väga vähe kiudaineid. Seetõttu tuleks smuuti ise kodus kokku segada, lisades sellele valgupulbrit, chia-seemneid ja köögivilja.

6. Võileib. Võileib võib olla praktiline ja tervislik toit, kuid oluline on see, mis leivast see valmistada. Eelista peenleivale seemnetega täisteraleiba. Saia söömine unusta üldse ära, kui tahad kaalus alla võtta.

7. Kuivatatud puuvili. Kuivatatud puuvilja peetakse tervislikuks vahepalaks ja kommidega võrreldes on see tõesti nutikam valik. Ent kuivatatud puuvilja söömisega on kerge liiale minna. Kuivatatuna ehk veevabana on puuviljad nimelt parajad suhkrupommid, millega liialdamine paneb dieedile põntsu.

8. Salat. Kui salat sisaldab köögivilju, pähkleid-seemneid ja puuvilju, on see tõepoolest kaalulangust edendav tervislik söögipoolis. Kuid dieediplaanid võivad luhta minna salatikastme tõttu – kasuta majoneesi asemel kasuta kastmeks oliiviõli ja sidrunimahla.