Kodus küpsetatud leib.Foto: Aldo Luud
Toiduuudised
3. juuni 2015, 16:26

Traditsioonilist leivapätsi näeb eestlaste toidulaual aina vähem (28)

Viimase kümne aastaga on Eestis klassikaliste pätsileibade müük langenud ligi 40 protsenti ning suurimat kasvutrendi näitab röstsaiade ja tervislike lisanditega leivatoodete tarbimine, tutvustas Fazer täna uusi trende Eesti pagaritoodete turul.

Fazeri pagaritoodete Eesti müügidirektori Vladimir Sapožnini sõnul on viimase kümne aastaga eestlaste toidueelistused palju muutunud ning inimeste valikuid dikteerivad nii kõrgem terviseteadlikkus kui aina kiirem elutempo.

"Nii nagu teiste toiduainete puhul, pööravad eestlased ka pagaritoodete valikul senisest enam tähelepanu nende koostisele ning valmistamisviisile," ütles Sapožnin ja lisas, et kindlat kasvutrendi näitavad leivatooted, mis on tehtud täisterajahust, on e-ainete vabad, madala soola- ja suhkrusisaldusega, rohkete kiudainetega ning valmistatud naturaalse juuretisega.

Teise olulise suunana tõi Sapožnin välja lisaväärtusega pagaritoodete populaarsuse kasvu. "Viimasel kümnendil on enim suurenenud nõudlus leivatoodete järele, mis sisaldavad erinevaid maitserikkust andvaid tervislikke lisandeid, on selleks siis seemned, kliid, terad või puu- ja juurviljad," tutvustas Sapožnin.

Samuti on eestlased võrreldes kümne aasta taguse ajaga hakanud traditsiooniliste leivapätside asemel eelistama uutes formaatides pagaritooteid. Kui 2005. aastal moodustas klassikaline rukkileivapäts viiendiku kõigist pagaritoodetest, siis eelmiseks aastaks oli see langenud 13 protsendini. Samas on suure hüppe teinud taskuleibade tarbimine, segajahudest valmistatud kukleid ostetakse 12 protsenti rohkem.