Foto: PantherMedia / Scanpix
Õhtuleht.ee 14. mai 2015 16:19
Kui ka pärast suuremat ning mitmekülgset söömingut on tunne, et kõht on ikka tühi, pead oma toitumise kriitilise pilguga üle vaatama.

Fox News annab viis kasulikku nippi, mis võiksid aidata täiskõhutunde tekkimisele kaasa.

* Joo enne söömist vett. Liigagi sageli aetakse joogijanu näljaga segamini. Just seepärast tasub enne söömist vett juua – lisaks janu kustutamisele täidab vesi ka kõhtu ja aitab järgmise toidukorrani vastu pidada. Eriti kasulik on see nipp siis, kui lähed välja sööma: joo klaasitäis vett juba enne toidu tellimist, et sa ei teeks tühja kõhu tõttu arutuid otsuseid ning ei sööks enne toidu lauale jõudmist leivast-saiast isu täis.

* Lisa toidule chia seemneid. Need pisikesed ja vähese kalorisisaldusega seemned on valgu- ja kiudainerikkad. Kui neid eelnevalt vedelikus leotada, paisuvad need ja täidavad kõhtu ning aitavad nii ülesöömisest hoiduda.

* Söö aeglasemalt. Teadlik söömine aitab toitu rohkem nautida ja paremini mõista, mil kõht saab täis. Sestap söö rahulikult ja naudi iga suutäit.

* Söö vürtsikaid toitusid. Maitsekat toitu naudid sa palju suurema tõenäosusega kui maitsetut, mille sisseahmimine jätab tühja tunde. Vürtsikad toidud pärsivad söögiisu ja kiirendavad ainevahetust. Vürtside kasutamine vähendab ka toitude soolasisaldust.

* Söögikorra lõpetuseks joo teed – see võib aidata isudest üle saada sama hästi kui vesi, kuid tulemus sõltub ka teesordist. Näiteks on rohelises tees fütotoitaineid, mis ergutavad küllastuse tunnet tekitavaid hormoone. Piparmünditee joomine pärast sööki saadab ajule signaali, et nüüd on söömine lõppenud.