Toiduuudised

Kuus põhjust, miks kevadel oma tervise nimel rabarberit süüa (12)

Õhtuleht.ee, 22. aprill 2015, 16:39
Foto: PantherMedia / Scanpix
Mida päev edasi, seda rohkem rabarber nina mullast välja pistab ja sööma peibutab. Ning seda tasub teha, sest rabarber on tõeline supertoit!

Meie kliimas on rabarber üks tervislikumaid aiasaadusi. Selmet küpsetada sellest kooke, pirukaid ja teha smuutisid, on seda kasulik süüa ka toorelt.

Samal teemal

Rabarberis on ohtralt C-, B- ja K-vitamiine, kaaliumi, kaltsiumi, mangaani ja palju teisi olulisi vitamiine ja mineraalaineid, mida keha toimimiseks vajab, kirjutab portaal Womanitely. Ka sisaldab rabarber antioksüdante. Lisaboonusena on rabarber madala rasva- ja kalorisisaldusega, mistõttu on tegu väga tervisliku toiduga.

Rabarber on ilmekas näide sellest, et tervislik toit ei pea olema keeruline ja kulukas. Et rabarberil on palju erinevaid tervislikke omadusi,võiksid  mõned allpool väljatoodud tõigad sind innustada rabarberit vähemalt kevadel sööma, kuid miks mitte ka aastaringselt.

1. Rabarber on hea luudele ja hammastele. Tänu kõrgele kaltsiumisisaldusele aitab rabarber hoida luud ja hambad terved.

2. Rabarber on hea silmadele. Rabarber sisaldab beeta-karoteeni, luteiini ja zeaksantiini ehk karotenoide, mis on olulised silmade tervise heaks. Need ained hoiavad pilgu terava ja vähendavad kollatähni kärbumise riski. Spetsialistid soovitavad juua rabarberismuutit pärast iga pikemat arvuti taga istumist.

3. Rabarber tugevdab immuunsüsteemi. Rabarber on üks paremaid C-vitamiini allikaid, mistõttu on ta hea immuunsüsteemi tugevdaja. Kevadel on immuunsüsteemile eriti turgutust vaja.

4. Rabarber on südamesõbralik toit. Rabarberis on vähe kaloreid ja rasva – tass tükeldatud rabarberit sisaldab umbes 26 kalorit ja vähem kui grammi rasva. Lisaks sisaldab rabarber olulisi antioksüdante, mis aitavad vähendada südamehaiguste riski.

5. Rabarber aitab alandada vererõhku. Rabarber sisaldab kaaliumi, mis aitab alandada vererõhku. Siiski ei saa kõrgvererõhutõbe vaid rabarberiga ravida, kuid uuringute järgi avaldab pikaajaline rabarberi mõõdukas söömine sellele alandavat mõju.

6. Rabarber hoiab kõhu korras. Tänu lahtistavatele omadustele aitab rabarber vältida ja leevendada kõhukinnisusest tulenevaid probleeme. Rabarber parandab söögiisu, aitan hoida seedesüsteemi korras ja leevendab ka puhitusi. Rabarberi mõõdukas tarbimine võib hävitada ka sooleparasiite. Siiski, kui sa kannatad regulaarse kõhukinnisuse käes, ära looda vaid rabarberile, vaid pea arstiga murede leevendamiseks nõu.